پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

دبیرشورای اطلاع رسانی برلزوم توجه به روابط عمومی الکترونیک

معاون سخنگو و دبیر شورای اطلاع رسانی دولت بر لزوم توجه به روابط عمومی الکترونیک در سازمان‌ها تاکید کرد. به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سومین همایش روابط عمومی الکترونیک، احسان جهاندیده افزود: توجه به استراتژی یکپارچگی در روابط عمومی‌ها موجب رشد و بالندگی آنها در راستای تحقق ماموریت هایشان می‌شود و در این مسیر تقویت آنچه به عنوان روابط عمومی الکترونیک نامیده می‌شود، بسیار مهم است. وی با اشاره به تاثیرات شگرف فناوری‌های جدید و بکارگیری ابزار نوین در انجام وظایف و مسوولیت‌های روابط عمومی، افزود: در این خصوص نباید فقط به مباحث نظری و تئوری‌ها بسنده کنیم بلکه مهم ، عملیاتی و کاربردی شدن روابط عمومی الکترونیک در سازمان هاست. دبیر شورای اطلاع رسانی دولت ، دوباره تعریف شدن مفهوم روابط عمومی در ایران، با توجه به شرایط بومی و دریافت مفهومی مشترک از این علم را ضروری دانست. دبیرشورای اطلاع رسانی دولت یادآور شد: تنها ترجمه تئوری‌ها و متون غربی و وارداتی مشکلات ما را حل نمی‌کند، روابط عمومی‌ها باید قادر باشند راه حل های ملموس و عینی برای حل مشکلات سازمان ارایه دهند. سومین همایش روابط عمومی الکترونیک ، ‪ ۲۶‬اردیبهشت ماه ‪ ۸۷‬در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.

وبلاگ‌ها بیشترین نقش را در اجرای چارچوب‌های اخلاقی دارند

 
مدیر پارسی بلاگ معتقد است: سرویس‌دهندگان وبلاگی در اجرای چارچوب‌های اخلاقی وبلاگ‌ها، بیشترین نقش را دارند. سیدمحمدرضا فخری اظهار کرد: وبلاگ سرویس‌ها دارای قوانینی هستند که شخص به شرط پذیرش اجرای آن‌ها می‌تواند وبلاگ ایجاد کند. بنابراین اجرای قوانین سرویس‌دهنده‌ها، حداقل‌های اخلاقی را تا حدود زیادی تامین می‌کند و در صورت تحقق این امر، نیازی به ایجاد چارچوب‌های جدید از سوی وبلاگ‌نویسان نیست. فخری یادآور شد: مشکل اساسی رعایت نشدن قواعد اخلاقی در وبلاگ‌ها، دقیق و کامل اجرا نشدن این قوانین در وبلاگ سرویس‌هاست چراکه امکان اجرای آن‌ها با حجم بالای وبلاگ‌ها نیست.

برخورداری از دانش رسانه‌ای در کسب بهتر تجارب بین‌المللی

 
 تجربه‌های ملی روزنامه‌نگاری، برخورداری از دانش رسانه‌ای و آشنایی با زبان‌های بین‌المللی از جمله ویژگی‌هایی است که بر اساس آن می‌توان، افراد را برای اعزام‌ به ماموریت‌های خارج از کشور و کسب تجارب بین‌المللی، گزینش و انتخاب کرد. داود نعمتی - عضو هیات علمی دانشکده‌ی صدا و سیما - با بیان این مطلب اظهار کرد: نشات گرفتن بسیاری از تئوری‌های مربوط به رسانه از غرب، از دلایل ارتباط گسترده و عمیق با دنیای رسانه‌ای خارج از کشور است. وی افزود: کسب تجربیات دیگران در حوزه‌ی رسانه و همچنین انعکاس تجربیات خود در این حوزه، نوعی تعامل میان دنیای رسانه‌ای داخل و خارج برقرار می‌کند که با افزایش کیفیت فعالیت و انجام بهتر وظایف، به جذب بهتر مخاطب مستمر در بازار رقابت رسانه‌ای امروز منجر می‌شود.

انتشار نخستین نشریه «روابط عمومی الکترونیک»

نخستین شماره نخستین نشریه «روابط عمومی الکترونیک» به زودی منتشر می شود.

این نشریه در سه بخش موضوعی، آزاد و رویدادها به مدیر مسوولی و سردبیری مهدی باقریان و زیر نظر هیات تحریریه با حضور جمعی از اساتید برجسته و حرفه ای های روابط عمومی به صورت دوفصلنامه منتشر می گردد.بدینوسیله از کلیه علاقمندان دعوت می شود مقالات خود را در موضوعات «روابط عمومی الکترونیک و آنلاین» به نشانی info@iranpr.org ارسال نمایند.گفتی است مجوز این نشریه در آخرین روزهای سال 1386 توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده است.

روابط عمومی‌ها با کم توجهی مدیران به این بخش دچار تزلزل میشوند!

روابط عمومی سازمان‌ها به دلیل کم توجهی مدیران به این بخش با چالش جدی مواجه شده و دچار تزلزل شده‌ است. مجید ملکی انتظاری - مدرس ارتباطات - با بیان این مطلب اظهار کرد: کارکرد روابط عمومی‌ها به خاطر عملکرد سنتی حاکم بر آن‌ها، متناسب با شرح وظایف تعریف شده نیست و در این بین، بی‌اهمیتی مدیران به ساختار روابط عمومی‌ها در سازمان‌ها، مشکل را دو چندان می‌کند. وی با بیان این که روابط عمومی‌ها آیینه تمام نمای یک سازمان هستند، تصریح کرد: مدیران سازمان‌ها باید به‌وسیله روابط عمومی‌ها افکار عمومی مردم را سنجیده و طرز کار و خط مشی موسسه خود را به صورتی که متضمن منافع عامه و سازمان باشد تعیین کنند.