پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

فراخوان مقاله سومین همایش روابط عمومی الکترونیک

 رویکرد سومین همایش روابط عمومی الکترونیک، استقرارعملی نظام روابط عمومی الکترونیک اعلام شده است. آقای دکتر سلطانی فر دبیر علمی این همایش موضوعات زیر را برای سومین همایش عنوان نموده است. 

1.      روابط عمومی الکترونیک ، بازنگری در رفتار سازمانی

2.      روابط عمومی الکترونیک ، بازنگری در ساختار نیروی انسانی

3.      روابط عمومی الکترونیک ، بازنگری در وظایف مدیران روابط عمومی

4.      روابط عمومی الکترونیک ، بازنگری در ساختار سازمانی

5.      روابط عمومی الکترونیک ، بازنگری در ساختار برنامه ریزی و بودجه

6.      روابط عمومی الکترونیک ، بازنگری در روش های افکارسنجی و نظرسنجی
به عنوان محورهای مقالات این همایش تعیین شده اند.

اساتید ، دانشجویان و کارشناسان روابط عمومی تا تاریخ 15/12/86 فرصت دارند چکیده مقالات و تا تاریخ 25/1/87 اصل مقالات خود را از طریق نشانی اینترنتی info@e-pr.ir  به دبیرخانه ارسال کنند.سومین همایش روابط عمومی الکترونیک اردیبهشت ماه سال 87 در تهران برگزار خواهد شد .

چه کسی لوگوی گوگل را طراحی کرد؟

لوگوی اولیه گوگل را «سرگئی برین» یکی از بنیان‌گذاران گوگل با استفاده نرم‌افزار Gimp طراحی کرد، اما نسخه جدید لوگوی گوگل را خانمی به نام «راث کدار» (Ruth Kedar) طراحی کرده است.
سال 99 یعنی همان زمانی که راث کدار به سرگئی برین و لری پیج برای طراحی لوگو معرفی شد، وی مدرس طراحی در دانشگاه استنفورد بود. از او خواسته شد که ایده‌های اولیه‌اش را برای لوگوی گوگل، ارائه کند. راهبرد و شیوه طراحی خانم کدار مورد پسند روسای گوگل قرار گرفت و او استخدام شد. گوگل در آن زمان می‌خواست که لوگویی متمایز از سایر شرکت‌های مهم اینترنتی ان زمان داشته باشد. به علاوه گوگل می‌خواست که لوگویش نشان‌دهنده نگاه ممتاز این شرکت باشد.

معرفی وبلاگTopnews

وبلاگ Topnews متعلق به سیدمحمد قره‌باغ  دبیر سرویس جامعه اطلاعاتی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) می باشد که درباره رسانه ها و ارتباطات می نویسد.
"بلاگ  Topnewsسعی خواهد کرد به ارایه‌ی خبر، تحلیل و مطالب مختلف بدون تحریف و روتوش در زمینه‌های مختلف از جمله رسانه، ارتباطات، جامعه‌ی اطلاعاتی، فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی، اجتماعی، ادبی، فرهنگی، هنری و .... بپردازد تا شاید بتواند به اطلاع‌رسانی و روشن سازی بعضی امور در کشورمان کمک کند."

تازه‌ترین شماره پژوهش و سنجش

شماره 49 فصل‌نامه پژوهش و سنجش (بهار 1386) ویژه "رسانه و سلامت" توسط مرکز تحقیقات صدا و سیما منتشر شد.
در این شماره پژوهش و سنجش می‌خوانیم:
‏ تولید و تاثیر پیام در رسانه‌های جمعی / الهام شکیبازاده
‏ روش‌های موثر آگاه‌سازی رسانه‌ای در حوزه سلامت / دکتر نعمت‌الله بابایی
‏ رسانه و ناتوانی (معلولیت) / دکتر محمد کمالی
‏ شهرنشینی، رسانه و سلامت اجتماعی (نقش رسانه‌های جوامع در حال گذار در سلامت اجتماعی شهروندان) / مهدی فدایی‌مهربانی
‏ نقش رسانه‌ها در ترویج رفتارهای مخاطره‌آمیز / دکتر شهلا قنبری، دکتر علی رمضانخانی
‏ رسانه‌ها و برجسته‌سازی اخبار ایدز در ایالات متحده / مهدی رشکیانی
‏ رسانه و آموزش سلامت خانواده / محمدمهدی لبیبی

شمار وبلاگ‌نویسان چین به 47 میلیون وبلاگر رسید

بر اساس یافته‌های یک گزارش در زمینه‌ی توسعه‌ی وبلاگ‌های چین، جمعیت وبلاگ‌نویسان این کشور به 47 میلیون تن رسید که بیش از نیمی از آن‌ها زن هستند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس مطالعه‌ای که توسط مرکز اطلاعات شبکه‌ی اینترنت چین از 1862 کاربر اینترنت در اواخر ماه نوامبر انجام گرفت، یک چهارم از کاربران اینترنت چین وبلاگ‌نویس هستند. بر اساس این گزارش فضاهای وبلاگ ثبت شده از زمان پیدایش وبلاگ‌ها در پنج سال قبل در چین از 33 میلیون فراتر رفته است و 57 درصد وبلاگ‌نویس‌های چینی زن هستند و وبلاگ‌ها به عنوان ابزار جدید برای نگارش زندگی شخصی، در میان گذاشتن احساسات و روابط اجتماعی برای زنان که در فضای سایبر گزینه‌های کمتری دارند از جذابیت ویژه‌ای برخوردار است.