پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

راه اندازی پروژه شهر رسانه ای بیروت

بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Kuv Capital که یک شرکت مشاوره رشد و سرمایه گذاری در بخشهای اینترنت و موبایل است، اخیرا اعلام کده که قصد دارد در بیروت، پایتخت لبنان، یک شهر رسانه ای ایجاد کند. تیم این پروژه کار خود را شروع کرده و در اطراف بیروت دنبال مکان می گردد و در حال مذاکره با سرمایه گذاران است. آنها شش شرکت فعال در زمینه رسانه های دیجیتال و یک گروه رسانه ای را قانع کرده اند که به این شهرک نقل مکان کنند و بدنبال مشتریان بیشتری هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر به این نشانی بروید.

برگزاری نششت بین المللی درباره وضع روزنامه نگاری اینترنتی

روزنامه نگاران، مدیران رسانه و استادان دانشگاه از آمریکا، آمریکای لاتین، اروپا و آسیا در دهمین سمپوزیوم بین المللی سالانه روزنامه نگاری اینترنتی وضعیت این حرفه و آینده آن را بررسی خواهند کرد. قرار است این همایش از 17 تا 18 آوریل در دانشگاه تگزاس در شهر آستین برگزار شود.سخنرانان درباره موضوعات مربوط به الگوهای تجاری متنوع خبرنگاری اینترنتی، کاربرد سکوهای تازه و شبکه های اجتماعی، همگرایی تحریریه ها، قصه گویی تصویری و چند رسانه ای، آینده خبرنگاری و مسائل دیگر صحبت خواهند کرد. شرکت در این سمپوزیوم رایگان است، ولی باید ثبت نام کرد. برای ثبت نام به این نشانی بروید.

نحوه‌ی دریافت سرویس خدمات غیرحضوری همراه اول اعلام شد

مشترکان همراه اول از این پس می‌توانند با دریافت سرویس خدمات غیرحضوری نسبت به دریافت ریزمکالمه خود به صورت غیرحضوری و مراجعه به سایت شرکت ارتباطات سیار ایران به آدرس www.mci.ir اقدام کنند.به گزارش ایسنا مشترکان همراه اول علاوه بر مراجعه حضوری به دفاتر هشتگانه می‌توانند در بخش خدمات غیرحضوری درخواست داده تا اطلاعات ریزمکالمه از طریق ایمیل برایشان ارسال ‌شود.مشترک همراه اول برای استفاده از این سرویس باید عضو سیستم E-care شود؛ هزینه‌ دریافت ریزمکالمه به صورت اینترنتی 300 تومان است که در قبض دوره بعدی مشترکان محاسبه خواهد ‌شد.

ادامه مطلب ...

رشد ۱۳۱ درصدی بازدیدکنندگان توییتر در یک ماه

طبق آمار کام اسکار مدیا متریکس، شمار بازدیدکنندگان سرویس میکرو وبلاگ‌نویسی توییتر در ماه مارس به 9.3 میلیون نفر رسید که نسبت به پنج میلیون بازدیدکننده در ماه فوریه 131 درصد افزایش یافته است.به گزارش ایسنا، این سایت میکرو وبلاگ‌نویسی که به کاربرانش اجازه می‌دهد پیام‌های معروف به توییت را در 140 کاراکتر یا کمتر در زمینه موضوعات مختلف به شبکه‌ای از دوستان و آشنایانشان ارسال کنند، از سوی کاربران عمومی و اداری به‌عنوان یک ابزار شبکه اجتماعی مورد استفاده قرار گرفته است.توییتر امکانات جدیدی مانند نوار جست‌وجوی یکپارچه را اضافه کرده و با به راه افتادن شایعاتی درباره امکان خرید این سایت توسط گوگل، از مورد توجه بودن خود سود برده است.

این سرویس محبوب کاربران علاوه بر خریداران احتمالی، افراد مشهور از بازیگران گرفته تا سیاستمداران را که به پتانسیل روابط عمومی این سایت پی برده‌اند، نیز جلب کرده است. به گفته یکی از تحلیلگران کام اسکار، توجه رسانه‌های جمعی به توییتر واقعا به رشد این سایت کمک کرده است.

مرکز پژوهش‌های مجلس: ایران به تلویزیون‌های فارسی‌زبان مجوز دهد

رادیو زمانه - مرکز پژوهش‌های مجلس پیشنهاد کرد که ایران در چارچوب قانون به تلویزیون‌های فارسی‌زبان مجوز دهد.این پیشنهاد مرکز پژوهش‌ها در راستای مقابله با تلویزیون‌های فارسی‌زبان فعالی که هم‌اکنون از طریق ماهواره در ایران قابل دریافت هستند، ارائه شده است.در گزارش این مرکز پیشنهاد شده است: «راهبردهایی چون عدم تهدیدانگاری NGOها و اعطای مجوز به تلویزیون‌های فارسی زبان در چارچوب قانون اساسی» در دستور کار مقام‌های ایران قرار گیرد.در بخش دیگری از این گزارش آمده است که ایران باید با «مدیریت دقیق و هدفمند رسانه‌های دیجیتالی و تلویزیون‌های ماهواره‌‌ای خودی» با شبکه‌های فارسی‌زبان رقیب به طور «جدی و اساسی» رقابت کند.

ادامه مطلب ...