پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

روابط عمومی الکترونیک، انتظار پاسخگویی را برآورده می کند

مهم ترین درخواست مردم و رسانه ها ازروابط عمومی ها " پاسخگویی " است و روابط عمومی الکترونیک ، گزینه مناسبی برای برآورده کردن این انتظار است. به گزارش موج، سید رضا موسوی مدیرکل روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دیدار دبیر و رییس کمیته برنامه ریزی و هماهنگی سومین همایش روابط عمومی الکترونیک با وی، با اعلام این مطلب افزود: فصل پوستر چسبانی و برگزاری مراسم و نصب پلاکارد توسط روابط عمومی ها به سر آمده و روابط عمومی هایی که با وظایف خود به خوبی آشنا هستند می توانند به عنوان واحدی استراتژیک در سازمان نقش آفرینی کنند. وی با اعلام این مطلب که در حال حاضر تکنولوژی به کمک روابط عمومی آمده است تا با استفاده از ابزار نوین ، مؤثرترعمل کند اضافه کرد: جریان دانشگاهی و علمی کشور با مشارکت فعال تر اساتید و دانشجویان بایستی تعریف جدیدی از روابط عمومی ارایه دهد. مدیرکل روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، تعیین یک روز به عنوان روز روابط عمومی در تقویم رسمی کشور را فرصت مناسبی برای بررسی فرصت ها و چالش های پیش روی روابط عمومی ها دانست و اظهار امیدواری کرد دبیرخانه دایمی همایش روابط عمومی الکترونیک در دستیابی به اهداف خود مبنی بر استقرار نظام روابط عمومی الکترونیک در وزارتخانه ها و سازمان ها موفق شود. در این دیدار امیر عباس تقی پور دبیر سومین همایش روابط عمومی الکترونیک از برگزاری این همایش در روز 26 اردیبهشت 87 خبرداد و گفت : در همایش امسال تعدادی از سازمان ها تجارب موفقشان در زمینه روابط عمومی الکترونیک را در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهند داد.

وزارت ارشاد با نشریات اجاره ای برخورد می کند

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت ارشاد از این پس با نشریات اجاره ای برخورد می کند. محمد پرویزی در دیدار با اعضای انجمن صنفی مدیران مسئول مطبوعات استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: سیاست این وزارتخانه، شناسایی و برخورد با نشریات اجاره ای است.به گفته وی، بسیاری از تخلفات و مشکلات به وجود آمده در نشریات از اجاره‌ای بودن آن‌ها ناشی می شود. پرویزی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: وزارت ارشاد در عین حال از استقلال نشریات کشور به ویژه مطبوعات محلی حمایت می کند.

اولین سمینار تخصصی پیمایش پانلی

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران اولین سمینار تخصصی پیمایش پانلی را با همکازی مراکز پژوهشی و تحقیقاتی برگزار میکند.  علاقمندان می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر و پبت نام در همایش به وب سایت www.ispa.ir مراجعه و یا با شماره تلفن های ۶۶۹۷۱۷۹۷و ۶۶۹۷۱۱۹۶ تماس حاصل فرمایند.

غفلت روزنامه‌نگاران از اخبار در سطح وسیع عامل یکسانی محتوا!

وقتی قلم روزنامه‌نگار از اخبار سطح وسیعی از کشور غافل شده و تنها به تعامل با ارگان‌ها، اشخاص، اماکن و احزاب خاصی محدود شود، مشاهده اخبار، مواضع، تحلیل‌ها و برداشت‌های یکسانی در رسانه‌ها تعجب‌آور نیست.
ابوالقاسم قاسم‌زاده ‌با بیان این مطلب و با تاکید بر اینکه با وجود گستردگی مراکز خبردهی و خبرگیری در کشور، همچنان با اخباری یکسان و نه چندان کامل مواجه هستیم، اظهار کرد: بیان خبر در کنار پیشنیه، سابقه و نیز حواشی آن باعث می‌شود تحلیل‌های قوی‌تری را درباره آن شاهد باشیم که این امر علاوه بر تنوع محتوا و تخصصی و حرفه‌یی‌تر کردن خبر، مخاطب را بیش‌تر به خود جذب می‌کند.

تجربه‌ بین‌المللی دانش خبرنگاران داخلی را ارتقاء می‌دهد

اعزام خبرنگاران داخلی به کانون‌های خبری در قالب ماموریت‌های کوتاه مدت یا در چارچوب قراردادهای همکاری با سایر رسانه‌ها، برای پوشش رخدادها می‌تواند در بالابردن توان حرفه‌یی روزنامه‌نگاران ایرانی موثر باشد. حسن عابدینی - کارشناس رسانه - با بیان این مطلب اظهار کرد: سرعت تحول در مبانی نظری و عملی حوزه‌ی رسانه، از شیوه‌های ارتباط با مخاطب تا ابزارهای انتقال پیام بگونه‌ای است که تبادل دانش و تجربه‌ای افزون بر داشته‌های کنونی را می‌طلبد. وی افزود: به عقیده‌ی من همانطور که در بسیاری از رشته‌ها برای کسب دانش و تجربه‌ی نوین زمینه‌ی استفاده از فرصت مطالعاتی فراهم است، روزنامه‌نگاران و خبرنگاران نیز بهتر است از چنین امکانی برخوردار شوند.