پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

گوگل، یاهو و مایکروسافت برای پاکسازی وب همکاری می‌کنند

سه غول اینترنتی گوگل، یاهو و مایکروسافت در یک همکاری نادر اعلام کردند از استاندارد وب جدیدی پشتیبانی می کنند که به میلیونها ناشر وب امکان می دهد صفحه‌های تکراری را از وب سایتشان حذف کنند.به گزارش ایسنا، در نتیجه این اقدام، موتورهای جست وجو می توانند صفحه‌های وب بیشتری را پیدا و ایندکس کرده و نتایج جست و جوی خود را جامع تر کنند.

بسیاری از ناشران وب بویژه کسانی مانند شرکتهای تجارت الکترونیک که سایتهای حجیم دارند آدرسهای URL متعددی دارند که همگی مربوط به یک صفحه وب است. این امر موتورهای جست وجو را سردرگم کرده و گاهی موجب می شوند آنها یک صفحه وب را به دفعات ایندکس گذاری کنند.

ادامه مطلب ...

لپ‌تاپ‌های صد دلاری ارزان تر می‌شوند

لپ تاپ های صد دلاری معروف گروه OLPC که به تازگی موجب ظهور نسل محبوب رایانه های نت بوک شده‌اند به قیمت تعیین شده خود نزدیک تر می‌شوند.به گزارش ایسنا، به گفته نیکولاس نگروپونته، مدیر بنیاد OLPC ـ یک لپ تاپ به ازای هر کودک ـ، این سازمان بزودی قیمت لپ تاپ های ساخت خود را از 240 دلار به 180 دلار می رساند و اگرچه این قیمت همچنان قیمتی که در ابتدا برای این دستگاهها تعیین شده بود نیست اما نگروپونته امیدوار است آن را به صد دلار برساند.این کاهش قیمت با توجه به اینکه دلار آمریکا ارزش سقوط کرده خود را تا اندازه‌ای به دست آورده و قیمت مواد خام خریداری شده از منابع آسیایی برای ساخت دستگاههای OLPC ارزان تر شده اند محتمل به نظر می رسد.

ادامه مطلب ...

فریدون صدیقی برگزاری جشنواره‌های متعدد رسانه را ضروری خواند

یک استاد روزنامه‌نگاری با اشاره به ضرورت برگزاری جشنواره‌های رسانه گفت: هر قدر به موضوع رسانه بپردازیم و به ‌کار‌کرد و ظرفیت‌های آن دامن بزنیم امری ضروری‌، جدی و قطعی است.فریدون صدیقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی فارس در پاسخ به این پرسش ‌که لزوم برگزاری جشنواره‌های متعدد در حوزه رسانه همچون خودرو، ترافیک، معاینه فنی خودرو، میراث فرهنگی، آب، شهری، اعتیاد، بهزیستی و غیره چیست و آیا ضرورتی برای وجود این همه جشنواره هست، گفت: موافق برگزاری جشنواره‌های متعدد در حوزه رسانه هستم زیرا هر قدر به موضوع رسانه بپردازیم، به ‌کار‌کرد و ظرفیت‌های آن دامن بزنیم و به دست‌اندر‌کاران رسانه ‌که گاه و بی‌گاه مورد بی‌لطفی قرار می‌گیرند توجه ‌کنیم امری ضروری‌، جدی و قطعی است.

ادامه مطلب ...

گوگل باز هم در دنیای جست‌وجوگرها اول شد

همکاران سیستم - مرکز تحقیقاتی Nielsen Online نتایج حاصل از برسی‌های ماه ژانویه 2009 خود در مورد موتورهای جست‌وجوگر را منتشر کرد و همان‌طور که از پیش مشخص بود، بار دیگر گوگل به عنوان جست‌وجوگر اینترنتی برتر انتخاب شد.این شرکت اعلام کرد که در طول ماه ژانویه 4/9 میلیارد کلیدواژه توسط موتورجست‌وجوهای مختلف در اینترنت جست‌وجو شد که این رقم نسبت به میزان محاسبه شده برای مدت مشابه از سال قبل افزایش 5/28 درصدی را نشان می‌دهد.

ادامه مطلب ...

خروج ازقاعده حرفه‌‌ای خبری به شیوه معمول تبدیل شده است

توجه به وضعیت موجود حاکی از آن است که «بداخلاقی خبری» یا «خروج از قاعده حرفه‌‌ای خبری» به یک شیوه معمول تبدیل شده است. گسترش رسانه‌های جهانی، تنوع اخبار و کثرت منابع خبری از یک سو و نبود امکان پیگیری عملی دزدی‌های خبری و هم‌چنین توجه نداشتن به اخلاق حرفه‌‌ای در نشر اخبار از سوی دیگر وضعیت جدیدی را در جهان خبری ایجاد کرده است که قابل کنترل نیست. حسن بشیر ـ رییس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) اظهار کرد: اصولا نقل هر قولی، بدون ذکر منبع، یک اقدام غیرعلمی و غیراخلاقی است. یکی از تاکیدهای مهم در پژوهش‌های علمی این است که به منبع اصلی هر نقل قول مستقیم یا حتی غیرمستقیم باید اشاره و منبع آن دقیقا مشخص شود.