فاز نخست سامانه خدمات الکترونیکی روابط عمومی ایران به صورت رسمی مورد بهره برداری قرارگرفت.با افتتاح سامانه خدمات الکترونیکی روابط عمومی ایران از این پس علاقمندان می توانند با عضویت در این سامانه، از خدمات آن بهره مند شوند.در سامانه خدمات الکترونیکی ایران، بخشی از نیازهای مدیران و کارشناسان روابط عمومی برآورده می شود.گفتنی است فاز نخست این سامانه پس از سپری شدن یک دوره آزمایشی و به منظور توسعه فرهنگ استفاده از روابط عمومی الکترونیک و توسعه مهارت های «روابط عمومی 2» همزمان با 27 اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی مورد بهره برداری قرار گرفت.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به درخواست برگزارکنندگان چهارمین همایش روابط عمومی الکترونیک از ایجاد این رشته در دانشگاه آزاد خبر داد . به گزارش خبرنگار ما ، عبدالله جاسبی در این همایش با بیان اینکه دانشگاه ها در عصر تحولات ارتباطات نقش تعیین کننده ای دارند گفت : فناوری ارتباطات محصول فعالیت های دانشگاهی است که افزایش بهره وری را در پی دارد. وی با اشاره به اینکه روابط عمومی یکی از ابزارها برای ارتقای بهره وری در سازمان هاست افزود: کارکرد برون و درون سازمانی روابط عمومی در ایجاد توازن در سیستم و انگیزه در نیروی انسانی موثر است. جاسبی اضافه کرد: باید برای ارتقای کیفیت فعالیتهای روابط عمومی از ابزارهای نوین بهره برد و در این مسیر با چالش ها برخورد کرد. وی افزود : تسهیل همگرایی و توسعه همه جانبه ، افزایش مبادلات فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی ، تقویت انسجام ملی همچنین تقویت جریان اطلاعات و تنویر افکار عمومی از جمله آثار فعالیتهای به روز روابط عمومی با بهره گیری از ابزارهای نوین خواهد بود. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: روابط عمومی الکترونیک در فرآیند تصمیم سازی ، اصلاح و مدیریت همچنین بهبود عملکرد سازمان ها موثر ارزیابی می شود. جاسبی افزود: روابط عمومی الکترونیک باید زمینه گذر از جامعه اطلاعاتی به جامعه دانش محور را فراهم کند.
مهدی باقریان دبیر این همایش با اعلام مطلب فوق گفت: صنعت روابط عمومی طی دهه اخیر، تحولات بنیادین و پرشتابی را پشت سر گذاشته است، که بروز این دگرگونی های نوین و توسعه گرا، عمدتاً به خاطر دسترسی دست اندرکاران حوزه ارتباطات و روابط عمومی به ابزارهای جدید در حوزه رسانه های اجتماعی بوده است.وی افزود: بهره گیری از رسانه های اجتماعی، نقش فعالان روابط عمومی را از یک انتقال دهنده پیام به نقش تعاملی، چندسویه و رودررو با مخاطب تبدیل کرده است و با ایجاد زمینه گفتگو و همکاری با مخاطبان، زمینه ایفای نقشی پویا و مشارکتی را برای مخاطبان و مشتریان فراهم آورده است.مدیرعامل موسسه کارگزار روابط عمومی اعلام کرد: آشنایی با مفاهیم اولیه «روابط عمومی2» و شناسایی و تبیین نقش و جایگاه آن در فرآیند توسعه پایدار؛ شناخت اصول راه اندازی، مدیریت، پیمایش و توسعه «روابط عمومی2»؛ ارایه راهکارهای مناسب به منظور بکارگیری و بهره مندی از کاربردها و مزایای «روابط عمومی2»، آشنایی با تجربیات در بهره گیری از مهارت های «روابط عمومی2» در ایران و سایر کشورها از اهداف این همایش بین المللی می باشد.همزمان با برگزاری این همایش، میزگردهای تخصصی، سمینارهای حرفه ای و کارگاه های آموزشی مرتبط نیز برگزار و مجموعه کتاب های آموزشی مهارت های "روابط عمومی2" منتشر خواهد شد.