تجربههای ملی روزنامهنگاری، برخورداری از دانش رسانهای و آشنایی با زبانهای بینالمللی از جمله ویژگیهایی است که بر اساس آن میتوان، افراد را برای اعزام به ماموریتهای خارج از کشور و کسب تجارب بینالمللی، گزینش و انتخاب کرد. داود نعمتی - عضو هیات علمی دانشکدهی صدا و سیما - با بیان این مطلب اظهار کرد: نشات گرفتن بسیاری از تئوریهای مربوط به رسانه از غرب، از دلایل ارتباط گسترده و عمیق با دنیای رسانهای خارج از کشور است. وی افزود: کسب تجربیات دیگران در حوزهی رسانه و همچنین انعکاس تجربیات خود در این حوزه، نوعی تعامل میان دنیای رسانهای داخل و خارج برقرار میکند که با افزایش کیفیت فعالیت و انجام بهتر وظایف، به جذب بهتر مخاطب مستمر در بازار رقابت رسانهای امروز منجر میشود.