پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

برگزاری اولین همایش بین المللی رسانه در عربستان سعودی

عربستان سعودی اولین همایش بین المللی رسانه خود را در روزهای 18 و 19 ماه مه در ریاض برگزار می کند. این همایش را وزارت فرهنگ و اطلاع رسانی عربستان سعودی با همکاری سازمان IFRA برگزار می کند که یک سازمان جهانی خدمات و تحقیقات در صنعت انتشار اخبار است. هدف از برگزاری این کنفرانس پیوند دادن موسسات خبرنگاری خاورمیانه به یکدیگر، برقراری ارتباط فرهنگی، بحث درباره چالشهای کنونی و آینده، ترویج یک محیط آکادمیک مناسب برای دست اندرکاران تازه کار رسانه، در میان گذاشتن تجارب، بررسی تازه فناوریهای و موضوعات دیگر است. کارشناسان عربستانی و بین المللی و نیز کارشناسان و مشاوران صنعت خبرنگاری در این همایش شرکت خواهند کرد. اعضای مطبوعات ملی و موسسات رسانه ای نیز در این همایش حضور خواهند داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت رسمی این همایش مراجعه کنید.

بررسی آینده رسانه ها در مسکو

دانشگاه دولتی مسکو از پژوهشگران و کارکنان رسانه از سراسر جهان دعوت می کند تا در کنفرانس قرائتهای بین المللی رسانه شرکت کنند. هدف از برگزاری این همایش تحلیل تحولات در سیستمهای رسانه ای و ارزشهای رسانه های جمعی و ارتباطات در سطح ملی و بین المللی است. مهلت پانزدهم ژوئن است.شرکت کنندگان از طریق حضور در نشستهایی درباره رسانه ها و فناوریهای جدید، جهانی سازی در صنعت رسانه و قانون رسانه برای رسانه های جدید و موارد دیگر حوزه متغیر رسانه های جمعی را کند و کاو خواهند کرد.این کنفرانس از هشتم تا دهم اکتبر در مسکو برگزار خواهد شد و زبان آن انگلیسی خواهد بود. شرکت کنندگان همچنین با دست اندرکاران رسانه، نویسندگان، موسیقیدانان و هنرمندان دیدار خواهند کرد.برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به این نشانی بروید.

بورس رسانه های خلاق برای روزنامه نگاران لبنان، مصر و ایران

روزنامه نگاران و دست اندرکاران رسانه در لبنان، مصر و ایران برای نام نویسی جهت دریافت بورسی نسبی جهت تحصیل در موسسه SAE دوبی دعوت شده اند.

این موسسه آموزشهای رسانه ای خلاق در زمینه مهندسی صدا، انیمیشن دیجیتال، چندرسانه ای کاربردی، فیلمسازی و تولید الکترونیکی موسیقی ارائه می دهد.

این بورس به وسیله موسسه SAE  ارائه می شود و دوره از 28 ژوئن شروع خواهد شد.

متقاضیان باید حداقل 17 سال داشته باشند، در آزمون توفل یا آیلتس قبول شده باشند و باید شهروندان یا ساکنان دایم لبنان، ایران یا مصر باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به این نشانی بروید.

فعالیت مجدد یاس نو متوقف شد

انتشار روزنامه یاس نو تنها یک روز پس از انتشار مجدد متوقف شد.

به گزارش بی بی سی، دبیر هیأت نظارت بر مطبوعات ایران در نامه ای به مدیر مسئول روزنامه "یاس نو"، خواستار توقف مجدد انتشار این روزنامه شد.

روزنامه "یاس نو" پس از پنج سال توقیف، روز شنبه انتشار خود را از سر گرفت، اما عمر این دوره انتشار آن تنها یک شماره بود.

تنها شماره منتشر شده این روزنامه در دوره جدید در ۱۶ صفحه منتشر شد و عمده مطالب سیاسی آن به حمایت از نامزدی میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری ایران اختصاص داشت.

برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

دوره سوم روزنامه نگاری اقتصادی به زبان فارسی

مرکز بین المللی روزنامه نگاران، آی سی اف جی، سومین دوره از مجموعه چهارگانه آموزش روزنامه نگاری اقتصادی و بازرگانی را راه اندازی کرده است. شرکت کنندگان در این دوره آموزشی آنلاین با مباحثی مانند فعالیت بازارهای بورس و اوراق بهادار، عرضه اولیه سهام و شاخص های عمده بازارهای بورس آشنا خواهند شد.

آین دوره آموزشی، یک دوره خودآموز است و شرکت کنندگان بر اساس زمان و برنامه ریزی شخصی می توانند دروس آن را مطالعه کنند. آی سی اف جی همچنین قرار است به زودی دوره چهارم آموزش روزنامه نگاری آنلاین را برگزار کند.

برای ثبت نام و شرکت در دوره های روزنامه نگاری اقتصادی مرکز بین المللی روزنامه نگاران به ترتیب زیر عمل کنید.

  1. به سایت آموزشی آی سی اف جی به نشانی  https://e-learn.icfj.org مراجعه کنید.
  2. بر روی عنوان  درس مورد نظر کلیک کنید.
  3. برای خود حساب کاربری درست کنید. سپس به ای میل خود مراجعه کنید تا نامه درخواست خود برای ایجاد حساب کاربری جدید را تایید کنید. اگر پیش از این در دوره های آموزش روزنامه نگاری آی سی اف جی شرکت کرده اید، نیازی به حساب کاربری جدید ندارید.