پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

تقدیر انجمن بین‌المللی روابط عمومی (ایپرا) از بانک کشاورزی

انجمن بین‌المللی روابط عمومی (ایپرا) از بانک کشاورزی به علت تعالی اصول و روش‌های روابط عمومی، اطلاع رسانی رسانه‌ای و مشارکت این بانک در بخش "ارتباط رسانه‌ای" و انتخاب مدیر برتر روابط عمومی جهان در سال ‪ ۲۰۰۷‬میلادی قدردانی کرد. به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، مشاور عالی مدیرعامل بانک کشاورزی در این خصوص گفت: این مشارکت در قالب جشنواره جوایز طلایی انجمن بین‌المللی روابط عمومی انجام گرفت و روابط عمومی این بانک با توجه به درخشش چشمگیر طی سالهای اخیر در سطح کشور پا به رقابت جهانی در این عرصه گذاشت و موفق به دریافت ‪ ۲‬لوح تقدیر از انجمن بین‌المللی روابط عمومی (ایپرا) شد که به عنوان عالی‌ترین مرجع روابط عمومی در جهان مطرح است و ‪ ۱۰۰‬کشور جهان در آن عضو هستند. "قاسم محمدی" افزود: دریافت لوح اول به دلیل توسعه و موفقیت ارتباطات رسانه‌ای و تعامل گسترده با خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌ها بوده است و دریافت لوح دوم به مدیریت روابط عمومی بانک کشاورزی به علت رویکرد علمی و تخصصی و توجه به امر برنامه‌ریزی ارتباطی در مدیریت ارتباطات بانک تعلق گرفته است. وی با تاکید بر اینکه ارزشهای دینی، فرهنگ بومی و ایرانی و علم گرایی و اقدام‌های حرفه‌ای اساس و مبنای فعالیت‌های روابط عمومی بانک کشاورزی را تشکیل می‌دهد، گفت: این توفیقات در گرو توجه و پیاده‌سازی شعارهای اصلی دولت در زمینه عدالت محوری، مهرورزی، خدمت به بندگان خدا و تعالی همه جانبه جامعه حاصل شده است. محمدی همچنین به انتصاب خود به عنوان دبیر نخستین کنگره کنفدراسیون روابط عمومی کشورهای اسلامی که قرار است در تهران برگزار شود، اشاره و ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این کنگره، اتحادیه انجمن‌های روابط عمومی کشورهای اسلامی با رویکرد انسجام اسلامی به تدوین برنامه‌های لازم برای توسعه روابط عمومی در جهان اسلام و مقابله علمی، فکری و اصولی با هجمه استکبار علیه اسلام و مقدسات اسلامی مبادرت کند. مشاور عالی بانک کشاورزی مشتری مداری، مخاطب محوری و کرامت انسانی را اصل حاکم بر فعالیت‌ها و برنامه‌های ارتباطی این بانک عنوان کرد و گفت: تقویت و توسعه رفتار اسلامی توام با مهر و عطوفت با مشتریان مورد تاکید این بانک است. وی نیکی به مشتریان، مهرورزی با آنان و تلاش بر امر رشد و رونق اقتصادی کشاورزی را با رویکرد عدالت گرایانه از سیاست‌های بنیادی بانک کشاورزی اعلام کرد و گفت: این سیاست‌ها اصول حاکم بر ارتباطات مردمی در قالب برنامه توسعه ارتباط عاطفی و حرفه‌ای با کشاورزان، تولیدکنندگان و مشتریان این بانک را تشکیل می‌دهند. وی در پایان، این توفیقات را مرهون همکاری و همراهی دلسوزانه تمام رسانه‌های گروهی به ویژه رسانه ملی، مطبوعات و نشریات تخصصی، اقتصادی و کشاورزی دانست و کسب این موفقیت‌ها را به آنان تبریک گفت.

تدوین آیین‌نامه برای روابط عمومی‌ها از افتخارات دولت نهم است

مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌‌الملل وزارت رفاه و تأمین اجتماعی آیین‌نامه مدون روابط عمومی‌ها را از افتخارات دولت نهم در سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی دانست. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت رفاه و تأمین اجتماعی در جلسه پرسش و پاسخ اولین گردهمایی سراسری مدیران و مسئولان روابط عمومی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت رفاه و تأمین اجتماعی که با حضور مدیران کل روابط عمومی سازمان‌های تابعه و محمد پاریاب، مشاور سخنگوی دولت و رئیس کار گروه ساختار نوین روابط عمومی برگزار شد، محسن احمدی‌ گفت: آیین‌نامه ساختار نوین روابط عمومی‌ها بهترین توشه این گردهمایی است. وی نگاه به روابط عمومی‌ها در دولت نهم را بسیار مثبت ارزیای کرد و گفت: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری و ریاست جمهور نگاه به مجموعه روابط عمومی‌ها بسیار بهتر شد. مدیرکل روابط عمومی‌ و امور بین‌الملل وزارت رفاه و تأمین اجتماعی یکی از اهداف این همایش را شفاف‌سازی وضعیت روابط عمومی‌های سازمان‌های تابعه وزارت رفاه و تأمین اجتماعی دانست و افزود: وضعیت کنونی این روابط عمومی‌ها برای ما شناخته شده است. محمد پاریاب نیز در این جلسه پرسش و پاسخ اظهار داشت: میزان توجهی که در این دوره نه تنها دولت بلکه نظام هم به روابط عمومی‌ها داشته است بی‌نظیر است. وی افزود: مقام معظم رهبری چندین بار در سخنرانی‌های خود روابط ‌عمومی‌ها را عالی‌ترین رکن نظام تصمیم‌گیری دانستند و رئیس جمهور تأکیدات بسیاری در زمینه‌ فعالیت روابط عمومی‌ها داشت. مشاور سخنگوی دولت اظهار داشت: دولت نهم فرصتی استثنایی برای روابط عمومی‌ها فراهم کرده است بنابراین باید بتوانیم از این فرصت و ظرفیت در حمایت از بدنه اجرایی روابط عمومی‌ها بیشترین استفاده را نماییم.

برگزاری دومین کارگاه آموزشی روابط عمومی در آذربایجان شرقی

 دومین کارگاه آموزشی دانشجویان کاردانی رشته روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی روز یکشنبه درایرنا آذربایجان شرقی برگزار شد. به گزارش خبرنگار ایرنا، دانشجویان شرکت‌کننده دراین کارگاه با فرایند تولید، پردازش و گردش کار خبر در ایرنا و نحوه استفاده مشترکان از فرآورده‌های خبری این سازمان آشنا شدند. رییس ایرنا در استان آذربایجان شرقی در این کارگاه گفت: در ایرنا اخبار و گزارش‌ها با تکیه بر معیارهای حرفه‌ای و با رعایت صحت ، دقت و سرعت تهیه تدوین و مخابره می‌شود. نوروز قاسمی افزود: ایرنا با رویکرد تخصصی به تحولات منطقه باحفظ امانت و استفاده از روش‌های نوین به پوشش اخبار و رویدادهای منطقه اقدام می‌کند. به گفته وی، به‌رغم رو به رشد رسانه‌های خبری استان، هنوز زیرساخت‌های آن متناسب با ظرفیت‌های فرهنگی، علمی و تاریخی منطقه توسعه نیافته است. وی افزود: ازهمین رو برخی از تحولات و رخدادهای استان به‌ویژه در زمینه- های پژوهشی و گزارش‌های اجتماعی و اخبار توسعه بر زمین می‌ماند و به‌طور شایسته در سطح ملی منعکس نمی‌شود. قاسمی از کمبود نیروی ماهر به عنوان مشکل اصلی رسانه‌های جمعی استان یاد کرد و خواستار حمایت مسوولان فرهنگی و اجرایی استان از گسترش مراکز توسعه خبری و زیرساخت‌های علمی از جمله تاسیس شعبه دانشکده خبر در استان شد. دانشجویان مقطع کاردانی رشته روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی در این کارگاه ازبخش‌های مختلف خبر، عکس و سایت ایرنا بازدید و از نزدیک با فعالیت این سازمان در استان آذربایجان شرقی آشنا شدند. نخستین کارگاه آموزشی خبر هفته گذشته با شرکت گروهی از دانشجویان این دانشگاه در ایرنا اذربایجان شرقی برگزار شده بود.

کنفرانس بین المللی مشاوران و مدیران مالی

نخستین کنفرانس بین المللی مشاوران و مدیران مالی با محوریت تحقق سند چشم انداز ایران 1404 و اجرای اصل 44 قانون اساسی از 3 الی 4 دیماه سالجاری در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار خواهد شد.علاقمندان جهت حضور در این کنفرانس می توانند به وب سایت www.financial-conf.ir مراجعه و یا با شماره های 5-88814094 تماس حاصل فرمایند.

همایش اسلام و آسیب های اجتماعی

سازمان بهزیستی کشور در نظر دارد نخستین همایش علمی اسلام و آسیب های اجتماعی را با محوریت دختران و زنان در معرض آسیب و آسیب زده، کودکان کار و خیابانی، خشونت خانگی، خودکشی و فرار از خانه را برگزار نماید. از تمامی اساتید وصاحب نظران دعوت می شود جهت شرکت در این همایش و ارائه مقالات خود به وب سایت همایش به آدرس www.ish.behzisty.ir مراجعه و یا به شماره تلفن 88329019 تماس حاصل فرمایند.