پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

اولین میز گرد علمی تخصصی برند شهری برگزار می شود


خبرگزاری موج - اولین جلسه از سلسله نشست های کمیته مطالعات راهبردی همکاری های بین المللی و منطقه ای با عنوان «برند شهری» (city brand) چهارشنبه بیست و نهم خرداد ماه برگزار می شود.

به گزارش موج به نقل از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران هدف از برگزاری این نشست علمی بررسی و کنکاش پیرامون مفاهیم و مصادیق آوازه شهری و ایده پردازی در خصوص برند شهر تهران است.
شهرهایی که توانسته اند آوازه و برند ویژه ای در عرصه ارتباطات جهانی کسب کنند، با سرعت و سهولت بیشتری نزد افکار عمومی جهانی شناخته می شوند و می توانند در شبکه گسترده جهانی تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.
محورهای این نشست شامل مفاهیم برند شهری و شاخص های آن، ضرورت ها و ابزارهای طراحی و ساخت برند شهر تهران، نقاط قوت و ضعف تهران در ساخت برند شهری و رویکرد طرح جامع به برند شهر تهران است.
این نشست با حضور اساتید و صاحب نظران کمیته مطالعات راهبردی همکاری های بین الملل و منطقه ای راس ساعت 16 الی 19 در مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران واقع در ضلع جنوب غربی پارک نیاوران برگزار می شود.

دومین هیأت مدیره انجمن تحقیقات بازاریابی ایران

انتخاب شدند
دومین هیأت مدیره انجمن تحقیقات بازاریابی ایران
 
مجمع انجمن تحقیقات بازاریابی ایران روز دوشنبه 27 خرداد ماه 1387 در محل شرکت حامی سیستم برگزار شد تا دومین هیأت مدیره این انجمن برگزیده شوند.
اسامی اعضای هیأت مدیره انجمن تحقیقات بازاریابی بشرح زیر است:
·         خانم پروشانی (مدیر عامل شرکت بازارنگر)
·         آقای افتخاریان (مدیر عامل شرکت مهندسی حامی سیستم)
·         آقای نصیری (مدیر عامل موسسه پژوهشگران بین المللی آگاه)
·         آقای کاظمی نژاد (مدیر عامل موسسه پژوهشهای بازرگانی اطلاعات فردا)
·         آقای پرویز درگی (مدیر عامل شرکت TMBA)

اینترنت قدرتمندترین ابزار رسانه‌ای شناخته شد

 
 طبق یافته‌های یک مطالعه، اینترنت ده برابر رسانه‌های مکتوب سنتی بر روی مصرف‌کنندگان عادی تاثیر می‌گذارد. بر اساس مطالعه‌ای که برروی پنج هزار کاربر اینترنتی در انگلیس، آلمان، فرانسه انجام شد، اینترنت از روزنامه‌ها و مجله‌ها به عنوان تاثیرگذارترین ابزار پیشی گرفته و دو برابر تلویزیون تاثیرگذاری دارد به طوری که تلویزیون پس از اینترنت به عنوان دومین ابزار تاثیرگذار رتبه‌بندی شد. یافته‌های این مطالعه که از سوی یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های روابط عمومی جهان انجام شد، نشان داد که شرکت‌ها هنوز به سرمایه‌گذاری در اینترنت توجه نکرده‌اند و میزان مخارج صرف شده برای تبلیغات آنلاین تنها در حدود 8 درصد از مجموع بازار تبلیغات در سال 2007 را تشکیل داد.

غول‌های فن‌آوری در مبارزه با انباشت اطلاعات متحد می‌شوند

 
 برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فن‌آوری از جمله مایکروسافت، اینتل، گوگل و اینترنشنال بیزنس ماشینز در حال متحد شدن با یکدیگر برای مبارزه با سرریز اطلاعات هستند.
هجوم تماس‌های تلفنی، ایمیل‌ و پیام‌های فوری که توجه‌ها را منحرف کرده و به بهره‌وری آسیب می‌زند شکایت متداولی محسوب می‌شود و اکنون بسیاری از شرکت‌هایی که به ایجاد این سیل کمک کرده‌اند تلاش دارند با آن مقابله کنند. شماری از شرکت‌های فن‌آوری هفته گذشته به منظور بررسی این مشکل، شناساندن آن و توصیه راه‌هایی برای کمک به کارمندان برای کنار آمدن با این سیل دیجیتالی، یک گروه غیرانتفاعی تشکیل دادند.

راه‌اندازی سایت نخستین ژورنال اقتصاد و مدیریت رسانه در ایران

 
 سایت نخستین ژورنال اقتصاد و مدیریت رسانه‌ی کشور آغاز به کار کرد.
این ژورنال اقتصاد و مدیریت رسانه در ایران به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند راه‌اندازی شده است. بر اساس این گزارش اخبار حوزه‌ی رسانه، مدیریت، اقتصاد، IT، مقاله‌ انگلیسی، مقاله‌ فارسی، معرفی کتاب و همایش بخش‌های مختلف تشکیل دهنده‌ی این سایت است. بنا بر اعلام، این سایت با آدرس http://www.jme.ir قابل دسترسی است،‌ ضمن این که موضوعاتی با سرفصل‌های مالکیت رسانه، اقتصاد در رسانه (طرح مباحث اقتصادی در رسانه) و الگو و فرم برنامه‌سازی در حوزه‌ی اقتصاد به عنوان اولویت‌های پژوهشی مرتبط با این موضوع معرفی شده است.