اتحادیه اخبار آن لاین با برگزاری مسابقه ای، به آثار برجسته روزنامه نگاری آن لاین در دوازده بخش جایزه می دهد. امسال دو جایزه جدید به این مسابقه اضافه شده است که شامل گزارشگری برترآن لاین به زبان های غیر انگلیسی و گزارش های ویدویی آن لاین است.آخرین فرصت برای درخواست شرکت در این مسابقه 31 مه است. جوایز در نظر گرفته شده شامل جایزه نقدی حداکثر به مبلغ مبلغ 5000 دلار است. برای اطلاعات بیشتر به این پیوند رجوع کنید.
افزایش اخبار و رویدادهای مختلف در کشور و جهان، در کنار گستردگی دانش ارتباطی و رسانهیی دنیا ایجاب میکند که رسانههای مختلف داخلی با نگاههایی متفاوت و متنوع به رویدادها نگریسته و اخباری متفاوت و یا مشابه اما با تحلیلهایی متفاوت را در معرض دید مخاطبانشان قرار دهند تا ضمن جذب مخاطب فراوان و البته متنوع، بر آگاهیهای آنها در زمینههای مختلف و متعدد بیفزایند. اما لزوم تنوع محتوا در رسانههای داخلی و علل یکسان شدن مساله قابل توجهی به نظر میرسد که در این گزارش سعی شده است ضمن بررسی دلایل آن به تاثیرات نامطلوب یکسانی محتوای این رسانهها بر خود آنها و هم چنین مخاطبانشان پرداخته شود.
چالش های روابط عمومی الکترونیک در ایران ، عنوان مقاله ای است که توسط دکتر شهیندخت خوارزمی در سومین همایش روابط عمومی الکترونیک ارایه می شود.
وی که دارای دکترای(Candidacy) رشته روان شناسی اجتماعی و ارتباطات از دانشگاه ایندیانا در امریکا است می گوید :به روابط عمومی الکترونیک می توان از دو زاویه نگاه کرد؛ آن را فعالیتی دانست که با استفاده از تکنولوژی های نوین اطلاعات و ارتباطات ، سعی دارد اثربخشی فعالیت های روابط عمومی را در رابطه با اهداف سازمان و به ویژه جلب رضایت ذینفعان به حداکثر برساند. در این معنا، روابط عمومی الکترونیک در مقایسه با روابط عمومی سنتی از نظر هدف و نقش و جایگاه در سازمان، تغییری نکرده ولی از توانمندی بمراتب بالاتری برخوردار شده است. در نگاه دیگر، روابط الکترونیک نه تنها به دلیل مجهز شدن به تکنولوژی های نوین توانمندتر شده، بلکه به دلیل الزام حضور مستمر و فعال و مؤثر در فضای سایبر، نقش و جایگاهش در سازمان از بنیان تغییر کرده و به مدیریت هوشمندی رقابتی و مدیریت دانائی نزدیک می شود. در چنین معنائی است که این تحول اهمیت می یابد و روابط عمومی را از ایفاگر نقش تبلیغات و تشریفات، به عامل تحول استراتژیک در سازمان تبدیل می سازد.
مترجم دو اثر موج سوم و جابجایی در قدرت الوین تافلر،معتقد است :سازمان های ایران به دلیل عقب ماندگی زیرساخت ها و فرایندهای مدیریتی از یک سو و نیاز شدید به اجرای برنامه های تحول از سوی دیگر، در جریان راه اندازی روابط عمومی الکترونیک بهتر است رویکرد دوم را برگزینند و از همان آغاز راه را برای استقرار نظامی هموار سازند که سازمان را به سمت کسب قابلیت های لازم برای حضور مؤثر در محیط های پر تحول و بحران خیز ملی و جهانی هدایت کند.دکتر شهیندخت خوارزمی ادامه می دهد :
شکی نیست که چنین رویکردی طراحان و مجریان برنامه استقرار این نظام را افزون بر چالش های الکترونیک کردن روابط عمومی، با چالش های تازه و جدی تری مواجه می سازد. مقاله حاضر سعی دارد با معرفی دقیق رویکرد دوم و توجیه اهمیت آن برای ایران، این چالش ها را بر شمرد و برای رویاروئی سازنده با آن ها، راهکار ارائه دهد.در این مقاله چالش های مورد نظر در سطوح گوناگون و با توجه به تنوع سازمان ها مورد بحث قرار خواهد گرفت. هدف آن است که پارادیم جامع تر و دقیق تری معرفی شود که به کمک آن روابط عمومی الکترونیک، در محافل حرفه ای و علمی، در جایگاه واقعی خود مورد بررسی و نقد قرار گیرد. از آن مهم تر، مسؤلان و مدیران روابط عمومی نیز با نگاه عمیق تری این پدیده را دنبال کنند.
سومین همایش روابط عمومی الکترونیک 26 اردیبهشت ماه سالجاری در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.