پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

جوایز دانیل پرل از روزنامه نگاران کاوشگر بین المللی تقدیر می کند

دبیرخانه جوایز بین المللی روزنامه نگاری کاوشگری از فعالان رسانه برای ارسال آثار خود برای شرکت در رقابت سال ۲۰۱۰ فراخوان داده است.

روزنامه نگاران ملیت های مختلف می توانند در این رقابت شرکت کنند. شرط شرکت در این رقابت  فعالیت در حداقل دو کشور برای تهیه گزارش کاوشگرانه درباره موضوعی با اهمیت جهانی است.

جوایز این رقابت که از سوی کنسرسیوم جهانی روزنامه نگاران کاوشگر تقبل شده است شامل دو جایزه اول به ارزش پنج هزار دلار و پنج جایزه یک هزار دلاری است.

این جوایز در جریان ششمین کنفرانس بین المللی روزنامه نگاری کاوشگرانه در سویس که در آوریل ۲۰۱۰ برگزار می شود، اعطا خواهد شد.

جوایز سالانه این کنسرسیوم از سال ۲۰۰۸ برای یادبود دانیل پرل، روزنامه نگار به قتل رسیده روزنامه وال استریت ژورنال، به نام او اعطا می شود.

دانیل پرل در سال ۲۰۰۲ در حالی که مشغول تهیه گزارش در پاکستان بود ربوده شد و به وسیله تندرویان به قتل رسید.

شرکت در این رقابت رایگان است  و برگزارکنندگان از روزنامه نگاران کشورهای خاورمیانه، آمریکای لاتین، آفریقا و آسیا برای شرکت در آن دعوت ویژه به عمل آورده اند.

برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید یا با نشانی الکترونیک  tchen@publicintegrity.org تماس بگیرید.

رقابت سیاست‌مداران دنیا در فیس‌بوک

روزنامه اعتماد - یک پایگاه خبری در گزارشی نوشت: «اگر شمار طرفداران رهبران جهان در صفحه فیس بوک شخصی آنها ملاک میزان محبوبیت شان باشد، در این صورت گوردون براون نخست وزیر انگلیس از کمترین محبوبیت در بین رهبران برخوردار است و در مقابل اوباما و به تازگی حاکم دوبی از محبوبیت بالایی بهره مند شده اند.»پایگاه «بیزینس مکتوب» مستقر در امارات در گزارشی با مقایسه هواداران رهبران در فیس بوک نوشت: «نخست وزیر انگلیس فقط 493 هوادار در شبکه فیس بوک خود دارد که از این نظر، پایین ترین شمار طرفداران را در میان حاکمان سرشناس جهان به خود اختصاص داده است.»این در حالی است که صدام دیکتاتور معدوم عراق تقریباً دو برابر گوردون براون طرفدار دارد و شمار هواداران عمر البشیر رهبر سودان و هوگو چاوس رئیس جمهور ونزوئلا نیز در همین حدود است.

ادامه مطلب ...

نقشه اینترنتی پیشرفته جرائم برای انگلیسی‌ها فراهم شد

سیستم نقشه جرائم جدیدی برای نیروهای پلیس انگلیس ساخته شده که می‌تواند به مردم اطلاعات ساعت به ساعت در مورد جرائم به وقوع پیوسته در مناطقشان فراهم کند.به گزارش ایسنا، نقشه‌های اینترنتی بر مبنای تکنیک‌هایی که پیش از این مورد استفاده پلیس آمریکا بوده است به شهروندان انگلیسی امکان می‌دهند مناطقی را که جرمی در آن‌ها به وقوع پیوسته به طور مجازی مشاهده کنند.انتظار می‌رود فن‌آوری جدید کاملا بر مبنای سیستم مورد استفاده اداره پلیس ساواناه چاتام در آمریکا باشد که به 130 هزار ساکن شهر امکان می‌دهد به اطلاعات دقیق در مورد مناطق نزدیک خود دسترسی داشته باشند.

ادامه مطلب ...

توییتر پیش‌بینی می‌کند چهار سال دیگر یک میلیارد کاربر خواهد داشت

دویچوله - یک دستبرد اینترنتی فاش کرد که "تویتر" خواب‌های رنگینی برای آینده دیده است. اطلاعات منتشرشده از جمله نشان می‌دهند که طبق پیش‌بینی تویتر، شمار کاربران این سرویس تا ۴ سال دیگر (۲۰۱۳) به بیش از یک میلیارد نفر خواهد رسید.سرویس پیام کوتاه اینترنتی تویتر برنامه‌های بسیاری را برای آینده در نظر دارد. این شرکت جدید اینترنتی در ابتدای سال جاری میلادی پیش‌بینی کرده که تا ۴ سال دیگر (۲۰۱۳) تعداد کاربرانش به یک میلیارد نفر افزایش پیدا کنند. دارایی ۵/ ۱ میلیارد دلاری و درآمد بیش از ۱۰۰ میلیون دلار، از دیگر پیش‌بینی‌ها هستند. تویتر تا کنون درآمدی نداشته و گمان می‌رود بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون کاربر داشته باشد.در این سرویس، پیام‌های کوتاهی تا حداکثر ۱۴۰ کاراکتر فرستاده می‌شوند که همه آنها را می‌بینند. به این پیام‌ها می‌توان لینک به تصاویر، فیلم یا پایگاه‌های اینترنتی نیز افزود. در ناآرامی‌های اخیر پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، تویترنقشی مهم در ارتباط افراد ایفا کرد. اتفاق‌های مهم دیگری همچون مرگ مایکل جکسون نیز به سرعت بر روی این پایگاه منتشر شد.

ادامه مطلب ...

ثبت نام دوره چهارم آموزش روزنامه نگاری اقتصادی به زبان فارسی

مرکز بین المللی روزنامه نگاران، آی سی اف جی، چهارمین و آخرین دوره از مجموعه دوره های آموزش آنلاین روزنامه نگاری اقتصادی و بازرگانی خود را به زودی ارائه می کنند. روزنامه نگاران ایرانی می توانند در این دوره که به زبان فارسی ارائه می شود، شرکت کنند.این دوره آموزشی، "خبرنویسی اقتصادی و بازرگانی" نام دارد و به مدت شش هفته، از 19 مرداد تا 30 شهریور و به وسیله مربیان آی سی اف جی عرضه می شود. تفاوت اصلی این دوره آموزشی با دوره های اقتصادی قبلی آی سی اف جی، در نحوه ارائه آن است، زیرا دوره های پیشین همگی به صورت خودآموز ارائه شدند.

ادامه مطلب ...