پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

مسابقه فیلم های کوتاه با موضوع مردم سالاری برگزار می شود

از فیلم سازان و تهیه کنندگان در سراسر جهان که حداقل سن آنها ۱۸ سال است دعوت می شود در یک مسابقه فیلم کوتاه با موضوع دموکراسی شرکت کنند.تهیه کنندگان فیلم های ارسالی باید در آثار خود به این سوال پاسخ دهند که دموکراسی چیست. آثار ارسالی باید به زبان انگلیسی  یا همراه با زیرنویس انگلیسی باشد.برندگان این رقابت که هفت نفر از نیم کره غربی، خاورمیانه، اروپا، آفریقا، جنوب و شرق آسیا و منطقه اقیانوسیه هستند، در سال ۲۰۱۰ مشخص خواهند شد. هزینه سفر و اقامت این افراد در واشنگتن، نیویورک و هالی وود به وسیله برگزارکنندگان رقابت پرداخت خواهد شد.برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

آس سی اف جی برگزار می کند:‌ آزادی بیان در عصر دیجیتال

دوره آموزش آنلاین با عنوان آزادی بیان در عصر دیجیتال به وسیله مرکز بین المللی روزنامه نگاران ، آی سی اف جی، برگزار می شود. این دوره آموزشی که برای روزنامه نگاران برگزار می شود، به دو زبان انگلیسی و عربی عرضه می شود.آخرین فرصت برای درخواست شرکت در این دوره پنج هفته ای که از چهارم دسامبر تا ۲۲ ژانویه ۲۰۱۰ برگزار می شود، ۲۷ نوامبر است.روزنامه نگاران شرکت کننده در این دوره آموزشی با راه های  تولید محتوای چندرسانه ای و کاربرد شبکه های اجتماعی آشنا خواهند شد.روزنامه نگاران برتر شرکت کننده در این دوره برای شرکت در یک کنفرانس که در اسکندریه مصر برگزار می شود، دعوت خواهند شد.برای ثبت نام در این دوره آموزشی به نشانی سایت آموزشی آی سی اف جی مراجعه کنید.

دعوت از روزنامه نگاران برای تهیه گزارش درباره توسعه پایدار

روزنامه نگاران علاقمند به تهیه گزارش درباره توسعه پایدار می توانند موضوع های پیشنهادی خود را تا پانزدهم نوامبر به فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران زیست محیطی و خبرگزاری آی پی اس عرضه کنند تا در صورت تصویب، به تهیه آنها مسغول شوند.پس از تصویب موضوع های پیشنهاد شده به وسیله روزنامه نگاران، این دو موسسه از آنها خواهند خواست تا گزارشی ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ کلمه ای را در تهیه و در ازای آن ۲۵۰ دربافت کنند.از موضوع های مورد علاقه برای تهیه گزارش جنبه های ناشناخته گرمایش زمین است. موضوع های پیشنهادی باید به زبان های انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی عرضه شود.برای اطلاعات بیشتر با داریل دمونته، رییس فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران زیست محیطی به نشانی الکترونیک darryldmonte@gmail.com تماس بگیرید.

مخاطب‌شناسی از مولفه‌های حرفه‌یی بودن رسانه است

با وجود فارغ‌التحصیلان بسیاری که در حرفه ارتباطات و روزنامه‌نگاری کشور وجود دارد، هیچ فکری برای ایجاد امنیت شغل فعالان حوزه از نظر قانونی انجام نشده است.

فریدون صدیقی ـ مدرس ارتباطات ـ در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مخاطب‌شناسی را یکی از مولفه‌های حرفه‌یی بودن رسانه عنوان و اظهار کرد: این که رسانه با چه مخاطبی صحبت می‌کند و یا چه مخاطبی را هدف قرار داده از اهمیت خاصی در افزایش تعداد مخاطب برخوردار است؛ رسانه باید در تعاملات خود با مخاطب، حرفه‌یی برخورد کند.

ادامه مطلب ...

وزیر ارشاد: روند صدور مجوز کتاب سریعتر می‌شود

سیدمحمد حسینی وزیر ارشاد گفت: عمده گلایه های نویسندگان و شاعران به سرعت کند صدور مجوز نشر برمی گردد و آنها علاقمندند این بحث سریعتر تعیین تکلیف شود که ما هم بنا را بر همین داریم.به گزارش خبرنگار مهر در کرمان، سیدمحمد حسینی وزیر ارشاد صبح امروز دوشنبه پس از گشایش نمایشگاه استانی کتاب کرمان و بازدید از غرفه های آن در نشستی در جمع خبرنگاران درباره مصوبات فرهنگی بر زمین مانده این استان گفت: امیدواریم تا دور بعدی سفرهای استانی که نوبت کرمان شود اگر نه 100 درصد لااقل 90 درصد مصوبات این استان پیاده شود. ما هم مواردی مانند تجهیز کتابخانه ها یا احداث آنها را که به وزارت ارشاد مربوط می شود پیگیری خواهیم کرد.

ادامه مطلب ...