پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پیام رییس انجمن جهانی روابط عمومی به سومین همایش روابط عمومی

پیام رابرت گروپ ، رییس انجمن جهانی روابط عمومی ipra به سومین همایش روابط عمومی الکترونیک در مراسم آغازین این همایش قرائت می شود منوچهر بایرامی ، رییس کمیته هماهنگی و برنامه ریزی سومین همایش روابط عمومی الکترونیک با اعلام این مطلب افزود : برای نخستین بار است که یک رییس حال حاضر انجمن جهانی روابط عمومی به این همایش پیام می دهد .وی ادامه داد : انجمن جهانی روابط عمومی به عنوان حرفه ای ترین انجمن صنفی روابط عمومی در جهت رشد و توسعه دانش روابط عمومی فعالیت می کند به گفته بایرامی ؛ سومین همایش روابط عمومی الکترونیک در تاریخ 26/2/86در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.

چگونگی استقرار نظام روابط عمومی الکترونیکی

چگونگی استقرار نظام روابط عمومی الکترونیکی در سازمان‌ها از جدی‌ترین نیازهای امروز روابط عمومی‌ها است. به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مسعود ذهبیون - مدیر کل روابط عمومی وزارت راه و ترابری - در دیدار مسوولان برگزاری سومین همایش روابط عمومی الکترونیک با بیان مطلب فوق افزود: به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر بحث‌ها و بررسی های خوبی در حوزه تبیین ضرورت‌ها و الزامات به‌کارگیری فن‌آوری‌های نوین اطلاعات و ارتباطات در انجام باکیفیت‌تر و بهینه‌تر وظایف و مأموریت‌های روابط عمومی‌ها انجام شده است. ذهبیون ضمن تشریح وضعیت فعلی زیرساخت‌ها و امکانات کشور برای ایجاد و توسعه روابط عمومی الکترونیکی با بیان اینکه معتقدم از امکانات موجود استفاده حداکثری به‌عمل نیامده است، علت این امر را بی‌توجهی به موضوع آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه روابط عمومی الکترونیک دانست و افزود: طبیعی است یکی از پیش فرض‌های استقرار روابط عمومی الکترونیک، آموزش نیروی انسانی شاغل در روابط عمومی است. مدیر کل روابط عمومی وزارت راه و ترابری همچنین خواستار تدوین منشور اخلاقی و حرفه‌یی روابط عمومی‌ها شد و اظهار کرد: این اقدام به منظور آگاهی متقابل پرسنل روابط عمومی‌ها و مخاطبان درون و برون سازمانی از ماموریت و کارکرد روابط عمومی‌ها ضروری است. وی در پایان تدوین منشور روابط عمومی را یکی از قدم‌های جدی برای تحقق روابط عمومی الکترونیک برشمرد و تاکید کرد: متاسفانه هنوز در برخی دستگاه‌های دولتی توجه و نقش جدی به روابط عمومی داده نشده که این مشکل ریشه در دیدگاه سنتی مدیران دولتی دارد.

«تکنولوژی‌های کاربردی روابط عمومی الکترونیک» عرضه می‌شود

کتاب «تکنولوژی‌های کاربردی روابط عمومی الکترونیک» نوشته‌ی حمید ضیایی‌پرور با مقدمه‌ی سیدوحید عقیلی عرضه می‌شود. به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در فصل اول با عنوان مفاهیم و مبانی روابط عمومی الکترونیک به بررسی انواع مفاهیم روابط عمومی الکترونیک، بینش دیجیتالی در روابط عمومی الکترونیک و فرایند دیجیتالی کردن روابط عمومی‌ها پرداخته شده است. در فصل دوم با عنوان تکنولوژی‌های جمع‌آوری و پردازش اطلاعات به بررسی تکنیک‌های جمع‌آوری الکترونیکی اخبار، آر اس اس ها و خبرخوان‌ها، تکنیک‌ها و امکانات موتورهای جست‌وجو و کاربرد ایمیل در روابط عمومی الکترونیک پرداخته شده و در فصل سوم با عنوان تکنولوژی‌های نشر آنلاین، موضوعاتی نظیر روزنامه‌نگاری سایبر، تهیه‌ی خبرنامه‌ی الکترونیک، الزامات راه‌اندازی وب‌سایت و نحوه‌ی راه‌اندازی وبلاگ و مدیریت آن و تکنیک‌های نوشتن برای وب مورد بررسی قرار گرفته است. در فصل چهارم که عنوان روابط عمومی موبایل را بر خود دارد، کاربرد اس‌ام‌اس در روابط عمومی الکترونیک و وب معرفی و تبیین شده است و در فصل پنجم نیز با عنوان وب 2، درباره‌ی تکنولوژی‌های وب 2، پادکست‌ها، تبلیغات اینترنتی، گوگل زمین و ویکی‌پدیا و کاربرد آن‌ها در روابط عمومی الکترونیک بحث شده است. موضوع فصل ششم این کتاب کاربرد تکنولوژی‌های الکترونیکی در EPR شامل اینترانت و اکسترانت، تلفن گویا، کیوسک‌های اطلاع‌رسانی و اینترنتی و شبکه‌ی تله‌تکست است. در فصل هفتم نیز با عنوان امنیت در روابط عمومی الکترونیک، مسأله‌ی امنیت وب‌سایت‌ها، مهندسی اجتماعی و روش‌های جلوگیری از هک تلفن همراه بررسی شده و در نهایت در فصل هشتم و بخش پایانی کتاب با عنوان نقشه‌ی راه، ملاک‌های ارزیابی وب‌سایت روابط عمومی، رصد کردن رتبه‌ی سایت در اینترنت، لینک‌های وب‌سایت‌های روابط عمومی الکترونیک و نرم‌افزارهای کاربردی برای روابط عمومی‌ها معرفی شده است. بر اساس این خبر، این کتاب حاصل تجربیات مؤلف در زمینه‌ی روزنامه‌نگاری سایبر و روابط عمومی الکترونیک است و بسیاری از مباحث مطرح‌شده در این کتاب قبلا در چارچوب چندین کارگاه عملی روابط عمومی الکترونیک در ایران تدریس شده و در معرض حلاجی و تبادل نظر کارشناسان روابط عمومی قرار گرفته است. «تکنولوژی‌های کاربردی روابط عمومی الکترونیک» قرار است در سومین همایش روابط عمومی الکترونیک که 26 اردیبهشت‌ماه در محل هتل المپیک تهران برگزار می‌شود، توزیع شود. حمید ضیایی‌پرور - نویسنده‌ی کتاب - در حال حاضر دانشجوی ترم ششم دکتری تخصصی ارتباطات و تز دکتری وی نیز در زمینه‌ی روابط عمومی الکترونیک است.

همکاری کامل رادیو با کنفرانس بین‌المللی بررسی اندیشه‌های امام

دکتر خجسته معاون صدای جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل رادیو را برای همراهی و انعکاس اخبار کنفرانس بین‌المللی بررسی اندیشه‌های ارتباطی حضرت امام (ره) مورد تاکید قرار داد.
وی پرداختن به اندیشه‌های ارتباطی حضرت امام خمینی (ره) را رسالت رادیو توصیف کرد و گفت: پرداختن به این مهم و بسط و تبیین آن یک رسالت مهم برای صدای جمهوری اسلامی ایران است.
در این دیدار، رئیس دانشکده ارتباطات دانشگاه سوره و مدیرمسئول موسسه روابط عمومی آرمان، حضور داشتند.

روابط عمومی نهادها به رسالت اصلی خود عمل نمی‌کنند

دبیر انجمن فرهنگی روابط عمومی استان اصفهان گفت: روابط عمومی‌های ادارات و نهادهای مختلف به رسالت اصلی خود که اطلاع‌رسانی و برقراری ارتباط دو جانبه میان نهادها و جامعه است، عمل نمی‌کنند. حمیدرضا غزنوی طی نشست تخصصی در سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان اصفهان افزود: متاسفانه روابط عمومی ادارات و نهادهای دولتی، مسائل موجود در جامعه را به صورت صحیح و درست به مدیران ارشد اجرایی در سازمان‌ها انتقال نمی‌دهند و به همین جهت، مدیران نیز نمی‌توانند نیازسنجی دقیقی از شرایط اجتماعی داشته باشند.