پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

کمبود نشریات تخصصی روابط عمومی

هر ماهی که لیست نشریات تازه مجوز گرفته شده در رسانه ها اعلام می شود، به دنبال نشریات تخصصی در حوزه روابط عمومی می گردم تا شاید شاهد حرکتی ناچیز در این حوزه باشیم ولی افسوس از یک عنوان! در حالیکه شاهد صدور مجوز برای نشریات مختلف در حوزه های کشاورزی، پرستاری، آبیاری و... هستیم، حرکتی برای انتشار نشریات تخصصی در حوزه روابط عمومی دیده نمی شود. بررسی وضعیت نشر در این حوزه نشان می دهد که فعلاً دو ماهنامه و دو فصلنامه به صورت دست به عصا در حال انتشار بوده و ادامه انتشار آنها بستگی به برگزاری کنفرانس، سمپوزیوم و... دارد.

در نگاه اول کمبود مقالات دست اول و گزارش های مفید در این حوزه یک از علل انتشار نامرتب این نشریات می باشد، این نشریات برای اینکه بتوانند مخاطب عام و خاص خود را جذب نمایند، نیاز دارند تا مطالب جدیدی را به مخاطب تزریق نمایند و کمبود تولید مطلب جدید و عدم سعی و تلاش در جهت ترجمه مطالب از روی سایر نشریات خارجی باعث کندی روند انتشار این نشریات شده است.

کمبود آگهی در این نشریات و بالا بودن هزینه های چاپ علت دیگری است که این نشریات نمی توانند به صورت مرتب منتشر شده و در نتیجه جامعه روابط عمومی ایران با کمبود نشریات تخصصی مواجه بوده و منتظر رفع عطش می باشند.

خبرگزاری «شهروند» فعالیت خود را در ایام دهه فجر آغاز می‌کند

رییس موسسه فرهنگی، اطلاع رسانی و مطبوعاتی سازمان شهرداریها و دهیاری‌های کشور از آغاز فعالیت رسمی خبرگزاری "شهروند" همزمان با ایام سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد."حسن ناصری پور" روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: آشنا کردن مردم با حقوق شهروندی از منظر مدیریت شهری و گوشزد کردن وظایف مدیران در حوزه شهری دو رویکرد مهم و اساسی راه اندازی و فعالیت خبرگزاری شهروند است.

ادامه مطلب ...

روزنامه‌ها امروز منتشر نمی‌شوند

‌روزنامه‌های پرتیراژ کشور از جمله ایران، همشهری، اطلاعات‌،‌ کیهان و جام‌جم پنج‌شنبه‌ 28 آذر منتشر نمی‌شوند.به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، به گفته مدیر مسئولان روزنامه‌های، ‌اطلاعات،‌ همشهری،‌ جام‌جم، ایران و کیهان این روزنامه‌ها،‌ 28 آذر منتشر نمی‌شوند.‌روزنامه‌های کارگزاران، کار و کارگر،‌ رسالت، ‌سیاست روز،‌ ایران عصر و خورشید نیز پنج‌شنبه منتشر نمی‌شوند.

امسال ۹۵ روزنامه‌نگار در جهان کشته شدند

بر اساس گزارش سالانه یک سازمان غیر دولتی در مجموع 95 روزنامه‌نگار در 32 کشور جهان از آغاز سال میلادی در حال ایفای مسئولیت حرفه‌ای خود کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از منابع اینترنتی، سازمان موسوم به برنامه‌نشان مطبوعات مستقر در ژنو در گزارشی که روز دوشنبه منتشر شد اعلام کرد: کاهش جهانی 17 و نیم درصدی روزنامه‌نگاران کشته شده در مقایسه با شمار بی‌سابقه سال 2007، 110 کشته ناشی از بهبود اوضاع در عراق، 15 کشته در برابر 50 کشته در سال 2007 است.

ادامه مطلب ...

شبکه‌های اجتماعی در خدمت پیوند عضو

همشهری آنلاین - قابلیت‌های گسترده و فرایگری شبکه‌‌های اجتماعی؛ سایت فیس‌بوک را به محلی مناسب برای جستجو و شناخت اهدا کنندگان عضو به بیماران نیازمند تبدیل کرده‌است.

کمپین‌ها و انجمن‌های آنلاینی در سایت فیس‌بوک در حال شکل گرفتن هستند که افراد اهدا کننده و نیازمند اعضایی مانند مغز استخوان و کلیه را به یکدیگر معرفی می‌کنند و فرهنگ‌ اهدای خون و عضو را در میان مردم ترویج می‌دهند.

یونا استراتون از انگلستان در 13 سالگی به سرطان خون مبتلا شد و اکنون در 23 سالگی والدینش گروهی برای یافتن مغز استخوان مناسب در فیس‌بوک تأسیس کردند. تنها از سه ماه پیش تاکنون 7هزار نفر به این گروه جذب شدند و در طول چند هفته نمونه مناسبی از مغز استخوان در استرالیا برای یونا یافت شد.

ادامه مطلب ...