پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

برنامه کنگره کنفدراسیون روابط عمومی کشورهای اسلامی اعلام شد

برنامه نخستین کنگره کنفدراسیون روابط عمومی کشورهای اسلامی  که روزهای 30-29  بهمن ماه سال 1386 در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد اعلام شد. به گزارش سایت روابط عمومی،مهمترین برنامه های این کنفدراسیون:دیدار با مسئولان عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران،بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران،ملاقات با شهرداری تهران و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی،برگزاری نمایشگاه جنبی آشنایی با روابط عمومی ایران و سایر کشورهای اسلامی و نیز آشنایی با ایران اسلامی،چاپ کتاب معرفی کنفدراسیون و اعضای آن و ادای احترام به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است. گفتنی است:مهمترین اهداف این کنگره ،افتتاح رسمی دبیرخانه  کنفدراسیون،عضویت اکثریت انجمن های روابط عمومی کشورهای اسلامی در کنفدراسیون و تصویب نهایی اساسنامه در کنگره است.

انتصاب اعضای کار گروه تعیین ساختار نوین روابط عمومی ها

در راستای تغییر ساختار روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و فعال سازی روابط عمومی ها کار گروهی 11 نفره مسئول برنامه ریزی در این زمینه شدند . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ طبق ماده 2 آیین نامه جامع روابط عمومی ها در دوره زمانی چهار ماهه کار گروهی با انتخاب رئیس شورای اطلاع رسانی دولت مسئول « تعیین ساختار نوین روابط عمومی ها » خواهند شد. بر این اساس در احکام جداگانه ای ، حسین زاده حسین ، محمد قهرمانی ، علی قنواتی ،‌عباس زارع نژاد ،‌محمد حسین انصاری فر ، احسان جهاندیده ، محمود هراتیان نژادی ،‌محسن احمدی ، محمد محسن اشرف پور ،‌مجید ملکان ‌و محمد پاریاب به عنوان اعضای کار گروه تعیین ساختار روابط عمومی ها منصوب شدند . غلامحسین الهام در احکام خود از این افراد خواسته است با توجه به سیاست‌های دولت اسلامی جهت ارتقای کار آمدی حوزه اطلاع رسانی و روابط عمومی ودر چهارچوب مصوبه ابلاغی هیات وزیران نسبت به پیشنهاد شرح وظایف و ساختار جدید سازمانی روابط عمومی ها به تفکیک هر دستگاه با توجه به اهداف ، پراکندگی جغرافیایی و سایر موارد مربوط اقدام نمایند

انتحاب پروفسور کمالی پور به عنوان رئیس شورای مشورتی

پرفسور یحیی کمالی پور،رئیس بخش ارتباطات دانشگاه پوردو،مدیرمرکز مطالعات جهانی،بنیانگذار وسردبیر Global Media Journal به عنوان رییس شورای مشورتی دبیرخانه همایش روابط عمومی الکترونیک تعیین شد.بنا بر این گزارش پس از دیدارامیر عباس تقی پور،دبیر سومین همایش روابط عمومی الکترونیک با پروفسور کمالی پور که به تهران سفرکرده است ایشان با پذیرش این مسئولیت موافقت کرد.دراین دیداروی دلیل موافقت خود را باپذیرش این مسئولیت، کمک به رشد وتوسعه روابط عمومی در ایران و همچنین انتقال دانش و تجارب خود به جوانان علاقمند اعلام کرد.پرفسور یحیی کمالی پورمعتقد است: هر چه دنیای ما پیشرفته‌تر می‌شود و تنش‌های داخلی و جهانی افزایش پیدا می‌کند، نیاز به متخصصین روابط عمومی بیشتر می‌شود.گفتنی است پروفسورکمالی پور در طول برگزاری دومین همایش روابط عمومی الکترونیک نیز همکاری شایسته ای با دبیرخانه دایمی همایش روابط عمومی الکترونیک داشتند.شورای مشورتی دبیرخانه همایش روابط عمومی الکترونیک متشکل از صاحبنطران و اساتید روابط عمومی در کشور است که درنقش تعیین کننده ای در تدوین سیاست ها و برنامه های همایش بر عهده دارد.این گزارش می افزاید سومین همایش روابط عمومی الکترونیک در اردیبهشت ماه سال 87 برگزارخواهدشد.

چهارمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی آبان ماه برگزار می گردد

                 

نماینده کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران در منطقه آزاد ارس گفت: چهارمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران روزهای 24و25 آبان ماه امسال در تهران برگزار می شود. در حکمی از سوی مهدی باقریان دبیر کل این کنفرانس، "مهدی عباسی" به عنوان نماینده رسمی چهارمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران در منطقه آزاد ارس معرفی شده است.وی در این زمینه اظهار داشت: چهارمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران با هدف نشر وگسترش دانش روابط عمومی، توسعه و ترویج نگرش تخصصی و علمی به این واحد، معرفی آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی روابط عمومی و به کارگیری آن درسازمانهای پیشرو و آینده نگر برگزار می شود.

کارشناس فرهنگی- اجتماعی سازمان منطقه آزاد ارس افزود: تبادل تجارت پیرامون دستاوردهای روابط عمومی در سطوح داخلی و خارجی، کمک به هنادینه کردن فرهنگ عمل گرایی در عرصه فعالیت این نهاد، بهره گیری مناسب و هوشمندانه از ابرازهای مدرن برای ایجاد تغییرات گسترده در این زمینه از دیگر اهداف این کنفرانس می باشد. عباسی برنامه های دیگر کنفرانس را بزرگداشت صدمین سالگرد انتشار اولین "اطلاعیه رسمی" در روابط عمومی، برگزاری نمایشگاه دستاوردها و توانمندیها با موضوع فناوری اطلاعات و ارتباطات، کارگاه های تخصصی و نیز نشست های تخصصی با حضور کارشناسان و متخصصان اعلام کرد. وی اضافه کرد: تشکیل کارگروه های تخصصی، مسابقه خلاقیت و ایده پردازی، مسابقه دایره المهارف روابط عمومی و اهدای جایزه وتندیس ترویج علم روابط عمومی، انتشار کتاب دستاوردها و ایده های کاربردی کنفرانس، تشکیل کار گروه تدوین و مستند سازی تاریخ روابط عمومی ایران از دیگر برنامه ها می باشد. به گفته وی همچنین راهاندازی دفتر یاد بود اینترنتی روز روابط عمومی و انتشار تمبر یاد بود این روز برنامه ریزی شده است. عباسی اضافه کرد: علاقمندان به شرکت در چهارمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی کنفرانس به نشانی www.icpr.ir  مراجعه نمایند.                       

 

روابط عمومی دیجیتال و سنتی، تقابل یا تعامل؟

به طور کلی در گذشته فرهنگ بر اساس برخی معیارهای کنترل شده که از مرکزیتی خاص و بطور سلسله مراتبی ایجاد می‌شد، سازماندهی می‌یافت که باعث به وجود آمدن استراتژی‌ها و قوانین گوناگون برای همه گروه‌های مردمی تحت شرایط گوناگون می‌شد. به گزارش سرویس نگاهی به وبلاگ‌های خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، نویسنده وبلاگ "خط ربط" به نشانی http://prsoft.blogfa.com/ نوشته است: امروز با پیروی از قوانین جدید و پیشرفته و شیوه‌های تعامل نوین که بخشی از دوران جدید هستند، روش‌های تازه‌ای برای عکس‌العمل هر شخص تحت شرایط گوناگون به وجود آمده است. عواملی همانند سرعت دسترسی نسبتا سریع به اطلاعات و تبادل سریع و راحت داده‌ها به تنهایی، دیدگاه انسان را نسبت به جهان تغییر داده است و باعث شکل گیری تعاملات جدیدی بین انسان و محیط پیرامون خود شده است. عصر دیجیتال، باعث ایجاد الگوی دیگری خارج از مراتب و درجات سلسله مراتب معمول شده که اجازه‌ی شکل گیری به فضای مستقل و در نتیجه خارج از تسلط قدرت مرکزی را می دهد. این سازماندهی جدید که حاصل تولید و توزیع انبوه اطلاعات در لحظه است، دیدگاهی از تحلیل های پیچیده را به روی ما می‌گشاید که تنوع و کثرت گرایی نقش مهمی را در آن ایفا می‌کند و کلیه‌ی نهادهای اجتماعی ، اقتصادی ، فلسفی ، سیاسی و ... را تحت تاثیر قرار می‌دهد. حال باید پرسید که: جریان‌ها، تغییرات ناگهانی و مجموعه داده‌های شبکه‌های اطلاع‌رسانی چه تأثیراتی بر سازمان‌ها و روابط عمومی سازمان‌ها می‌گذارد؟ آیا فضاهای مجازی جدید سبب خلق روابط عمومی‌های جدید می‌شوند؟ آیافضاهای مجازی می‌توانند با روابط عمومی‌های سنتی رابطه برقرار کنند؟ این‌ها بخشی از پرسش‌هایی است که با ورود روابط عمومی ها به دنیای دیجیتال به منظور معماری صحیح اطلاعات -در عصر انفجار اطلاعات- مطرح و پاسخ دقیق به آن می تواند این راه پر فراز و نشیب را در راستای ایجاد روابط عمومی دیجیتال و همگام و همراه با فناوری‌های روز دنیا روشن و هموار کند. با وجود پتانسیل سیال و بازی که بوسیله ارتباط دیجیتال ( با حضور همزمان در همه جا ، هرجا، هیچ جا ) ارائه می‌شود، باید گفت که اتصال شبکه جهانی همچنان نیازمند زمینه هایی برای مبادله ی فیزیکی با سایرین است. با این که تغییر و تطابق از اصلی ترین عوامل تاثیر گذار در زندگی امروزه هستند، ولی این دو عامل فیزیکی نیستند. پس باید به دنبال کشف راه کارهایی برای تحقق موضوعاتی باشیم که ویژگی محیط های ذهنی را با شرایط فیزیکی محیط به طور همزمان دارا باشد. از این رو تعامل روابط عمومی دیجیتال و سنتی می تواند پاسخی به شرایط امروز جامعه در این زمینه باشد.