پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

حق‌گویی؛ اخلاق حرفه‌‌ای خبرنگار و روزنامه‌نگار

خبرنگاری، روزنامه‌نگاری، قلم؛ یعنی عشق، یعنی حق‌گویی، یعنی مقابله با زور و پنهان کاری، یعنی نجات اندیشه. در عرصه اطلاع‌رسانی باید آزاده بود، صادق بود. نباید اجازه دهیم خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و دست اندرکاران در عرصه‌ی رسانه تبدیل به سمبل و نشانه شوند. در دوره فرارو که چشمان خیره و حیرت زده انسان، شاهد فروریزی انسانیت و اوج خشونت بشریت است، کسانی می‌توانند این خشونت را لطیف تفسیر کنند که عاشق باشند. یک خبرنگار، روزنامه‌نگار و نویسنده عاشق می‌تواند این رسالت مهم را به انجام رساند. نویسنده وبلاگ «روزگار وصل» نوشته است:‌ خبرنگاری پول نیست، کسب مقام نیست. سراپا روح است، گذشت است. یک خبرنگار در میدان‌های جنگ و خشونت لحظه‌هایی ثبت می‌کند که نمی‌توان گفت عاشق نباشد.

دو صد گفته چون نیم کردار نیست!

«راه‌های زیادی غیر از به دست و پا افتادن برای بازسازی پل‌های خراب شده بین شما و بهبودی رابطه‌تان وجود دارد.» در وبلاگی به راهکارهایی جهت بهبود رابطه با یک مدیر اشاره شده و آمده است: جَو را آرام کنید؛ برای بهبود بخشیدن به رابطه با رییستان، به دنبال فرصتی باشید که با او رودررو صحبت کنید. به هیچ عنوان درمورد دلیل اصلی این کدورت با همکارانتان صحبت نکنید. محل کار همانقدر که محلی برای بهانه‌جویی است، به نوعی یک تراژدی شکپیری هم هست! پس وقتی مشکلاتتان را پیش خودتان نگه می‌دارید، حتماً شخصاً و تنها با رییستان صحبت کنید. دلیل نارضایتی و شکایت خودتان را به او بگویید و درمقابل به حرف‌های او هم گوش دهید. رییستان خیلی خوشحال خواهد شد که کارمندش این‌قدر رک و درعین حال محترمانه حرف‌هایش را با او درمیان می‌گذارد. این راهکار برای بازسازی رابطه بسیار موثر و کارآمد است.

مراسم معرفی برترین‌های روابط عمومی برگزار می‌شود

جزئیات، مهلت و نحوه‌ی ارسال آثار به جشنواره‌ی علمی و برترین‌های روابط عمومی ایران اعلام شد. به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هوشمند سفیدی - دبیر جشنواره‌ی علمی و برترین‌های روابط عمومی ایران - با اعلام این مطلب افزود: مهلت ارسال آثار تا 25 آبان‌ماه خواهد بود و نامه و دستورالعمل ارسال آثار در حال ارسال به روابط عمومی‌ها است.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را تشویق و ترویج فعالیت‌های الگو در روابط عمومی، قدردانی از رویکردهای علمی - تخصصی روابط عمومی در عرصه‌ی اجرا و تشویق پژوهشگران و تولید علم روابط عمومی عنوان کرد و گفت: جشنواره در دو بخش علمی و اجرایی برگزار می ‌شود. او ادامه داد: در بخش اجرایی، روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی می‌توانند آثار خود در زمینه‌های برنامه‌ریزی، نوآوری، پژوهش و مطالعات افکار عمومی و روابط عمومی الکترونیک به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

ادامه مطلب ...

روابط عمومی؛ فرزند ناخلف سازمان

دل خوش کرده است به چاپ پیام‌های رنگارنگ برای مناسبت‌های مختلف در روزنامه یا به نصب پارچه نوشته‌ای بر روی دیوار. دل خوش کرده است به برگزاری یک مراسم تودیع آن همکار و خیرمقدم به این همکار. به راستی آیا وظایف روابط عمومی‌ به همین سادگی است که گاه کارمندان مازاد را به این بخش می‌فرستند؟ یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی‌ها که باید از آن به عنوان وظیفه‌ای مهم یاد کرد خلق اخبار مثبت درباره سازمان است. این اخبار به سه صورت، در رسانه‌ها منتشر می‌شود: اخبار ترکیبی: آیا تا به حال بعد از خواندن یک مطلب در یک نشریه، فرضا درباره «طب سوزنی»، شده که با ورق زدن مجله به تبلیغی برخورد کنید که به معرفی پزشک متخصص طب سوزنی بپردازد.

معرفی سایت: "محققان در خطر"

روزنامه نگارانی که به خاطر عقاید و گزارش های خود مورد هدف قرار می گیرند و تهدید می شوند، می توانند برای دریافت کمک به سایت "محققان در خظر" مراجعه کنند. این سایت متشکل از شبکه ای بین المللی از اساتید دانشگاه ها است که برای مقابله با چنین حملاتی تلاش می کنند."محققان در خطر" مدافع حقوق و آزادی های روزنامه نگاران، اساتید دانشگاه و مراکز علمی در سراسر جهان است.این سایت همچنین درباره تهدیدها و حملات انجام شده اطلاع رسانی می کند.روزنامه نگاران همچنین می توانند با مراجعه به این سایت با فعالیت صندوق نجات محققان آشنا شوند. این صندوق به محققان و روزنامه نگارانی که درمعرض خطر جانی هستند برای انتقال به مناطق امن کمک می کند.برای اطلاعات بیشتر به این پیوند مراجعه کنید.