مایکل بتز، محقق سابق بنیاد نایت کتابی را در زمینه خبرنگاری رادیو و تلویزیون به رشته تحریر درآورده است.این کتاب بر اساس تجربه کاری آقای بتز در رواندا تهیه شده است و "کتاب راهنمای خبرنگاران رادیو-تلویزیونی" نام دارد.هدف از تهیه از کتاب جبران کمبود آموزش و منابع آموزشی برای خبرنگاران در کشورهای در حال توسعه است.نگارش این کتاب به گونه ای است که به روزنامه نگاران کمک می کند رخدادهای روزانه را به نحو جذابی گزارش کنند.این کتاب 41 صفحه دارد و به مسائل مختلفی مانند گزارشگری، تهیه خبر، قوانین مطبوعاتی و اخلاق حرفه ای اشاره می کند. این کتاب همچنبن شامل یک لغتنامه حرفه ای و فهرستی از سایت های مفید است.برای دسترسی به کتاب راهنمای خبرنگاران رادیو-تلویزیونی که به زبان انگلیسی تهیه شده است، بر روی تصویر این کتاب کلیک کنید.
کابوس تغییر کانال تلویزیونی توسط بیننده، هیچگاه دستاندرکاران تبلیغات را رها نمیکند. به راستی تفاوتهای اساسی تبلیغات کشور ما با تبلیغات معتبر جهانی چیست؟ فراموش نکنیم که الزاما تبلیغات خارجی همگی قابل توجه نیستند و بالعکس، تمامی تبلیغات ما نیز ضعیف نیستند. اما چیزی که مشخص است فاصلهای قابل ملاحظه، بین تبلیغات ایرانی و خارجی وجود دارد. این تفاوتها از ابعاد مختلف نظیر سناریو، تکنولوژی ساخت، بازیگر، بودجه، زمان ساخت و ... قابل بررسی است. در ادامه مطلب وبلاگ «گروه سیگما» به برخی تفاوتهای تبلیغات ایرانی و خارجی اشاره شده و آمده است: ما از محصولمان میگوییم. اما آنها نشان میدهند.
کلمه میتواند تو را آغاز یا خاموش کند. سکوت کن، تا سکوت این فرصت را به تو بدهد تا بیندیشی. در وبلاگ «تجربه یک زندگی تازه» آمده است: هر کلمه جاندار است. حامل پیامی است. پس مراقب باش! زیبایی سکوت بر کلماتی که تو بر زبان جاری میکنی دیده شود. تو با کلمه سقوط میکنی یا به معراج میروی. کلمه میتواند تو را ویران کند: «از تو بیزارم»... کلمه میتواند تو را تلخ کند: مثل «خستهام « کلمه میتواند تو را سبز کند مثل» خوشحالم» کلمه میتواند تو را زیبا کند مثل «سپاسگزارم» کلمه میتواند تو را سست کند مثل «نمیتوانم» کلمه میتواند تو را خاموش کند مثل «شانس ندارم» کلمه میتواند تو را آغاز کند مثل «از همین الان شروع میکنم « از همین نقطه تغییر میکنم، از همین دم یک طرح نو میزنم...
گوگل برای گردآوری و دسته بندی مطالب منتشر شده در وبلاگ ها در سطح جهان، سرویس جدیدی را راه اندازی کرده است. روزانه به طور متوسط ۹۰۰ هزار مطلب در وبلاگ ها منتشر می شود.این سرویس جدید با استفاده از فناوری مورد استفاده در سایت گوگل نیوز که اخبار را جمع آوری می کند، مطالب گردآوری شده از وبلاگ ها را در زیرمجموعه بخش های مختلفی مانند سیاسی، فناوری، اقتصادی، علمی، فرهنگی-هنری، ورزشی و سینما گردآوری می کند.
این سرویس جدید به زبان انگلیسی راه اندازی شده است ولی گوگل قصد دارد زبان های دیگری را به آن اضافه کند.برای اطلاعات بیشتر به این پیوند مراجعه کنید.
مدیر کل تبلیغات و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تلاش این دفتر برای تاسیس و راهاندازی رشته تبلیغات در دانشگاهها و مراکز علمی خبر داد. علیرضا کریمی اظهار کرد: روابط عمومی و تبلیغات، دانش تخصصی هستند و متناسب با دانش و تجربه و انتظار مخاطب، نحوه اطلاعرسانی و تبلیغ متفاوت میشود. وی از نحوه اطلاعرسانی و تبلیغات تولیداتی که در ایران صاحب مزیت است انتقاد و تصریح کرد: متاسفانه در اطلاعرسانی و تبلیغات محصولاتی که دانش فنی آن متعلق به خودمان است چه در داخل و چه در خارج از کشور موفق نبودهایم. مدیر کل تبلیغات و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تلاش این دفتر برای تاسیس و راهاندازی رشته تبلیغات در دانشگاهها و مراکز علمی خبر داد و افزود: اگر تا دیروز اطلاعرسانی و تبلیغ با ابزار سنتی ممکن و شدنی بود باید بپذیریم امروز و با توجه به رشد و توسعه هر روزه فنآوریهای نوین در حال تبدیل شدن به امری محال است.