پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

نقش رسانه ها در اعتمادسازی

رسانه‌ها در جلب اعتماد مدیران و مسوولان کشور نقش مهم‌تری بر عهده دارند چراکه اگر رسانه‌ها نتوانند این اعتماد را ایجاد کنند مسوولان هم نمی‌توانند نظرات، تصمیمات و نظراتشان را به درستی و به راحتی از طریق رسانه‌ها برای مردم بیان کنند. حسین قندی - مدرس ارتباطات - با بیان این مطلب و با تاکید بر این که اعتماد میان مسوولان و رسانه‌های دولتی امری طبیعی و شاید به نوعی یک مبادله است، اظهار کرد: اعتماد میان رسانه‌ها و دولت به حقیقت‌نگاری مربوط می‌شود یعنی اگر نشریات به سمت نوشتن حقیقت حرکت کنند، ضمن این که سطح کیفی و محتوایی خود را بالا می‌برند مخاطبان بیش‌تری نیز جذب می‌کنند. وی افزود: آنچه امروز از سوی مسوولان درباره رسانه‌ها مطرح می‌شود، اعم از سیاه‌نمایی‌ها و یا انتقادهای غیرمنصفانه، در واقع برداشت‌هایی است که به عملکرد رسانه‌ها بستگی نزدیک دارد.

شایعه شمایی خیالی از یک واقعیت است

همه ما واژه شایعه را در مناسبت‌های مختلف شنیده‌ایم یا گاهی آن را بر زبان رانده‌ایم، اما چیزی که از این واژه دستگیرمان شده یا گاهی تحت تاثیر آن قرار گرفته‌ایم، بیش از انتظار ما و فراتر از یک واژه حداکثر سه سیلابی بوده است. شایعه علاوه بر آنکه یک واژه است، خود حاصل رفتارها و واکنش‌هایی است که شنونده از شنیدن آن از خود بروز می‌دهد. در وبلاگ «مدیر20» آمده است: شایعه در تمامی ‌جوامع بشری وجود دارد. هرجا که زبان هست یا انسان وجود دارد، شایعه هم نقش خود را بازی خواهد کرد. در طول تاریخ گاهی جنگ‌هایی که بین دو دولت یا دو طایفه، دو ایل یا دو نفر رخ داده است، ریشه آن در شایعه رشد کرده بوده و عامل اصلی آن شایعه‌ای بوده که به انحای مختلف بیان و ابراز می‌شد.

راه اندازی شش کانال جدید بی بی سی در یوتیوب

بی بی سی قرارداد جدیدی را با یوتیب برای گسترش خبررسانی به زبان های مختلف در این سایت امضا کرده است. بر اساس این قرارداد، بی بی سی تصاویر خبری خود  که به زبان های فارسی، روسی، پرتغالی، اردو، اسپانیایی و عربی تهیه شده اند را در یوتیوب بارگذاری خواهد کرد.این نخستین بار است که یک سازمان خبری عمده از یوتیوب برای خبررسانی به زبان های مختلف استفاده می کند.برای اطلاع رسانی بیشتر به این پیوند مراجعه کنید.

قدردانی از روزنامه نگاران فعال در زمینه علوم اجتماعی

روزنامه نگارانی که در کار حرفه ای خود از ابزار علوم اجتماعی مانند نظرسنجی میدانی و روش های بررسی آمار و احتمالات استفاده کرده اند می توانند برای دریافت جوایز فیلیپ میئر درخواست دهند. آخرین مهلت برای این کار 31 اکتبر است.

آثار ارسالی باید از تاریخ اول اکتبر 2007 تا 30 سپتامبر 2008 منتشر شده باشد. سه نسخه از ترجمه آثار ارسالی هم باید ارسال شود.به برگزیدگان این رقابت به ترتیب 500، 300 و 200 دلار تعلق خواهد گرفت.برای اطلاعات بیشتر به این پیوند مراجعه کنید.

ارائه تخفیف به اعضای آی جی نت برای شرکت در کنفرانسی در اسپانیا

از روزنامه نگاران و متخصصان فن رسانه برای شرکت در سومین کنفرانس بین المللی مطبوعات آزاد که از 19 تا 21 نوامبر در بارسلون اسپانیا برگزار می شود، دعوت می شود.سه موضوع اصلی مورد بحث در این کنفرانس عبارتند از: راهکارهای مدیریت کالی رسانه در دوران بحران، الگوهای موفقیت در رسانه های آزاد و راه اندازی سازمان های چند شبکه ای. در این کنفرانس سعی می شود آخرین اطلاعات درباره رسانه های دیجیتال و سنتی ارائه شود.اعضای سایت آی جی نت می توانند با مراجعه به برگزار کنندگان این کنفرانس از تخفیف ویژه ثبت نام برخوردار شوند.برای اطلاعات بیشتر با نشانی الکترونیک info@worldfreepressconference.com مکاتبه کنید یا به این پیوند مراجعه کنید.