دومین کارگاه بینالمللی آموزش تخصصی و کاربردی روابط عمومی، دوازدهم آبان ماه امسال در تهران برگزار میشود. به گزارش ایرنا و به نقل از ستاد خبری این کنفرانس، در این کارگاه آموزشی که به همت دبیرخانه دایمی کنفرانس بینالمللی روابط عمومی ایران برگزار می شود، جرالد سوئرلینگ استاد و مدیرمطالعات روابط عمومی دانشکده آننبرگ دانشگاه کالیفرنیای جنوبی درباره برنامه ریزی روابط عمومی و ارتباطات استراتژیک، مباحثی را ارائه میکند. بر اساس این گزارش، در بخش دیگر این کارگاه، ساندر اشروورز رییس ارتباطات بازرگانی بینالمللی اروپا، در زمینه مدیریت روابط عمومی پیشرفته سخنرانی خواهد کرد. این گزارش میافزاید، در میان سرفصلهای ارایه شده در این کارگاه، می توان به عناوینی چون ایجاد اتفاق نظر در روابط عمومی، مقاصد ارتباطات، استراتژی ارتباطات، زمان بندی و بودجه بندی در روابط عمومی و نیز مدیریت کارکنان روابط عمومی اشاره کرد.
انقلاب اسلامی مال همه ما است و روابط عمومیها وظیفه دارند ضمن پاسخ به شبهات مطرح شده در جامعه، امید آفرینی کنند و اخبار طبقات پایین را در کمترین زمان به مسئولین بالاتر خود برسانند.
مهدی کلهر، مشاور رئیس جمهور در امور اطلاع رسانی و رسانه در جلسه شورای روابط عمومیهای دستگاههای اجرایی استان گیلان با بیان این مطلب، اظهار داشت: دشمنان ما می خواهند موفقیتهای کشور را ضعیف جلوه دهند و فضای کشور را به سمت یاس و ناامیدی سوق دهند، لذا یکی از وظایف مهم روابط عمومیها امید آفرینی و پاسخ به شبهات مطرح شده در جامعه است.
وی افزود: روابط عمومیها باید مشکلات مردم را در کمترین زمان ممکن به مسئولین منتقل کنند و باید همواره در راستای آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی گام برداریم.
از وظایف مهم روابط عمومی، شناسایی افراد است. گرچه شناسایی این افراد با توجه به گسترده بودن جامعه، وظیفهای دشوار به نظر میرسد، اما روابط عمومی برای انتقال پیام چارهای جز این ندارد.
نویسنده وبلاگ «روزگار وصل» به نشانی http://firoozehaskari.blogfa.com آورده است: یکی از فنون مهم برای پیشبرد امور روابط عمومی”برنامهریزی برای رهبران فکری” است. منظور از “رهبران فکری” افرادی هستند که نقش محرک و رابط را بین وسائل ارتباط جمعی و مردم (مخاطبان) بازی میکنند. در واقع چرخه پیام از روابط عمومی به مردم این طور صورت میپذیرد که پیام از طریق روابط عمومی در اختیار رسانهها قرار میگیرد و رسانهها پیام را از راه انتشار به رهبران یا راهنمایان فکری میرسانند و در مرحله بعد رهبران فکری، پیام را میان مخاطبان عام و خاص پخش میکنند.
به اعتقاد یک وبلاگنویس، با آمدن و رفتن موجهای مختلف در فضای وبلاگنویسی، به تدریج نویسندگان قوی شکل میگیرند. محمد آقازاده با بیان اینکه عمیق اندیشیدن کار سادهای نیست، اظهار کرد: تعداد کسانی که در وبلاگها عمیق فکر میکنند به نسبت خود جامعه است، به طوری که افراد باید دارای فراغت، دسترسی به مطالعه و دغدغه اجتماعی باشند و هم اینکه هزینه اندیشیدن را بپردازند. وی خاطرنشان کرد: مساعد بودن فضا، تهدیدهای بیرونی و مرزهای تعریف نشده از جمله عواملی هستند که بر میزان عمق وبلاگها تاثیر دارند. این در حالی است که تعداد وبلاگهای درجه اول ما که بتوان در آنها این عمق اندیشه را دید، زیاد است. این وبلاگنویس با بیان اینکه بسیاری از وبلاگهای ما در حال تخصصی شدن هستند.
خبرگزاری ایرنا - سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که روزنامه خورشید به عضویت انجمن بین المللی روزنامه نگاری - ایفرا - در آمد.به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، در این گزارش آمده است: "خورشید" تنها روزنامه کشور است که به عضویت این انجمن در آمده است.ایفرا (IFRA ) یک موسسه پژوهشی آلمانی و بزرگ ترین انجمن مطرح در عرصه نشر رسانه ای است. ایفرا در حال حاضر دو هزار عضو در عرصه نشر دارد و به طور کلی به مقولات مربوط به تولید و نشر می پردازد. سابقه ایفرا در مقوله پژوهش و نشر به 40 سال می رسد. ایفرا همه ساله در ماه اکتبر نمایشگاه "ایفرا اکسپو" را برگزار می کند که بزرگ ترین نمایشگاههای مربوط به فناوری های روزنامه است.ایفرا گزارش های ویژه ای منتشر می کند که ماحصل پژوهش های آن است. علاوه بر این تشکیل سمپوزیوم ها و سمینارهای بین المللی و بر پایی کلاس های آموزشی برای حرفه های صنعت روزنامه از فعالیت های دیگر ایفرا است. مقر اصلی ایفرا در "دارمشتات" در نزدیکی شهر فرانکفورت آلمان است، اما 12 دفتر نیز در سراسر جهان دارد. بودجه سالانه ایفرا که از طریق فعالیت های ایفرا حاصل می شود، 9 میلیون یورو است. |
|