پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

بزرگداشت مرحوم هنردوست در آستانه روز روابط عمومی

هم زمان با برگزاری سومین همایش روابط عمومی الکترونیک از خدمات و تلاش های مرحوم محمد هنردوست با حضورخانواده وی تجلیل می شود .دبیرخانه دایمی همایش روابط عمومی الکترونیک با صدور اطلاعیه ای ، افزود : مرحوم هنردوست به عنوان یکی از حامیان و مشوقان  توسعه فعالیت های روابط عمومی ، عملکرد شایان توجه ای را چه در زمان تصدی مسئولیت معاونت ارتباطات سازمان و چه در زمان فعالیت به عنوان قایم مقام سازمان صداوسیما در بسط و توسعه دانش روابط عمومی از خود به یادگار گذاشتند.در ادامه این بیانیه آمده است : این دبیرخانه هم زمان با برگزاری سومین همایش روابط عمومی الکترونیک با اهدای لوح سپاس به یکی از فرزندان مرحوم هنردوست ، یاد و خاطر این چهره خدوم عرصه روابط عمومی را گرامی خواهد داشت.

انتشار تمبر یادبود سومین همایش روابط عمومی الکترونیک

 تمبر یادبود سومین همایش روابط عمومی الکترونیک منقوش به چهره دکتر سعیدرضا عاملی، استاد یشگام روابط عمومی‌الکترونیک منتشر شد.دکتر سعیدرضا عاملی دانشیار علوم ارتباطات دانشگاه تهران از سوی دبیرخانه سومین همایش روابط‌ عمومی الکترونیک به عنوان استاد پیشگام این حوزه انتخاب و معرفی شده است.مراسم تجلیل از وی با حضور اساتید علوم ارتباطات و در آستانه روز روابط عمومی برگزار خواهد شد.سومین همایش روابط عمومی الکترونیک و مراسم تقدیر از دکتر عاملی 26 اردیهشت ماه در هتل المپیک برگزار می‌شود.

انتشار تمبر یادبود سومین همایش روابط عمومی الکترونیک

پلاسیبوی پیام در افکار عمومی

سه حرفه پیچیده سرگرمی، تبلیغات و اخبار درون قاب تلویزیون گردآورده می‌شود. هر یک از این حرفه‌ها دارای دو عنصر اطلاعات و پیام هستند. هدف اصلی تلویزیون برقراری ارتباط موثر با بینندگان است. ارتباطی موثر است که پیام مناسب را توام با اطلاعات به مخاطب منتقل کند.حسن عابدینی در وبلاگ«خبرنگاری تلویزیون» نوشته است: پیامی مناسب است که موجب تاثیر در پندار، گفتار یا رفتار مخاطب شود. بنابراین بر اساس میزان تاثیر می‌توان فرایند ارتباط را درجه‌بندی کرد.موضوعی که مدت‌ها ذهنم را مشغول کرده است تاثیر بیش از حد برخی پیام‌ها روی مخاطب است.

روابط عمومی رابطه دو سویه با مردم است

رییس بخش ارتباطات دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه پوردو آمریکا گفت: روابط عمومی یک رابطه دو سویه با مردم است. پروفسور یحیی کمالی‌پور عصر سه‌شنبه در نخستین کارگاه آموزشی "رسانه و پلیس" در جمع معاونین و فرماندهان انتظامی استان کرمان و اساتید علوم ارتباطات دانشگاههای ایران، گفت: نیاز به ارتباطات و روابط عمومی‌ها در زندگی‌های کنونی هر روز بیشتر احساس می‌شود. وی مهمترین راه ارتباط با مردم را جلب اعتماد آنها دانست و گفت: نوع برخورد با مردم طرز تفکر آنها را شکل می‌دهد. کمالی پور وجود ذهنیت مثبت در مردم از روابط عمومی را داشتن ارتباط متقابل و مطلوب با مردم ذکر کرد. مدیر مرکز مطالعات جهانی دانشگاه پوردو آمریکا با اشاره به اینکه ایجاد ارتباط سازنده کاری سخت است ،افزود: در هر حوزه صدای عمل رساتر از صدای حرف است. پروفسورکمالی پور مسوولیت‌های روابط عمومی‌ها را در ایجاد کانال ارتباطی درون و برون سازمانی، ایجاد ارتباط بین سازمان و رسانه‌ها و خلاقیت و نگرش حرفه‌ای به روابط عمومی‌ها ذکر کرد. وی افزود: هر نهادی که با مردم سر و کار دارد باید ارتباطات و روابط عمومی را جدی بگیرد. وی با توصیه به روابط عمومی‌ها مبنی بر مصاحبه با خبرنگاران گفت: روابط عمومی‌ها باید با خبرنگاران رابطه خوبی داشته باشند و از مصاحبه با آنان استقبال کنند. رییس بخش ارتباطات دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه پوردو آمریکا از احساساتی عمل کردن در حیطه روابط عمومی‌ها به عنوان مشکل یاد کرد و گفت: در این امر احساسات نباید بر منطق غلبه کند. وی همچنین نشر اخبار به صورت واضح را به عنوان یکی از راههای جلوگیری از شایعه دانست.

تیراژ روزنامه‌های آمریکایی ‌6/٣ درصد کاهش یافت

 
 بر اساس جدیدترین آمار، تیراژ روزنامه‌های آمریکایی ‌6/٣ درصد کاهش یافته که بازتاب مهاجرت خوانندگان به اینترنت و تلاش ناشران برای سامان دادن به فعالیت‌شان است. بر اساس آمار منتشر شده که مدت شش ماه گذشته تا پایان ماه مارس را با مدت مشابه سال گذشته مقایسه کرده، تیراژ روزنامه در بسیاری از ‌٢5 روزنامه برتر آمریکایی کاهش یافته است؛ با این حال برخی از روزنامه‌ها مانند یو اس تودی شرکت گانت و وال استریت ژورنال شرکت نیوزکورپ تیراژ خود را کمتر از یک درصد افزایش دادند. بر اساس این گزارش، تیراژ روزنامه در نیویورک تایمز ‌٨5/٣ درصد و در لس آنجلس تایمز متعلق به شرکت تریبون ‌١٣/٥ درصد کاهش یافت. روزنامه نیویورک پست که متعلق به شرکت نیوزکورپ روپرت مرداک است از کاهش ‌٠٧/٣ درصدی تیراژ خود گزارش داد درحالی که نیویورک دیلی نیوز که متعلق به مورتیمر زاکرمن رقیب مرداک است ‌٠٩/٢ درصد کاهش را اعلام کرد.