سه حرفه پیچیده سرگرمی، تبلیغات و اخبار درون قاب تلویزیون گردآورده میشود. هر یک از این حرفهها دارای دو عنصر اطلاعات و پیام هستند. هدف اصلی تلویزیون برقراری ارتباط موثر با بینندگان است. ارتباطی موثر است که پیام مناسب را توام با اطلاعات به مخاطب منتقل کند.حسن عابدینی در وبلاگ«خبرنگاری تلویزیون» نوشته است: پیامی مناسب است که موجب تاثیر در پندار، گفتار یا رفتار مخاطب شود. بنابراین بر اساس میزان تاثیر میتوان فرایند ارتباط را درجهبندی کرد.موضوعی که مدتها ذهنم را مشغول کرده است تاثیر بیش از حد برخی پیامها روی مخاطب است.