پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

دبیر سیزدهمین جشنواره روابط‌ عمومی‌های برتر منصوب شد

معاون سخنگو و دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در حکمی محمدباقر تورنگ را به سمت دبیر سیزدهمین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر دستگاههای اجرایی منصوب کرد. به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، در حکم احسان جهاندیده خطاب به دبیر سیزدهمین جشنواره روابط‌ عمومی‌های برتر دستگاههای اجرایی آمده است: روابط ‌عمومی‌های دستگاههای اجرایی در انعکاس خدمات و عملکرد دولت خدمتگزار و تحکیم رابطه دولت و مردم نقش و جایگاه بسیار مهمی دارند که تقویت آن مورد تأکید مقام معظم رهبری و رییس‌جمهور محترم نیز قرار گرفته است و برگزاری جشنواره روابط ‌عمومی‌های دستگاههای اجرایی می‌تواند ضمن ایجاد انگیزه برای کارکنان و دست اندرکاران روابط عمومی، عرصه‌ای برای بازنمایی خدمات آنها باشد.

ویژه نامه سومین همایش روابط عمومی الکترونیک منتشر شد

ویژه نامه سومین همایش روابط عمومی الکترونیک منتشر شد.در این ویژه نامه علاوه بر انتشارگزارش هایی  از سابقه برگزاری دو دوره گذشته همایش روابط عمومی الکترونیک ٬می خوانیم :

  • گردهم آیی بزرگ خانواده روابط عمومی
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی : پشتیبان بکارگیری آگاهانه فناوری های نوین در روابط عمومی ها هستیم
  • مشاوررییس جمهور: تدوین منشور اخلاقی روابط عمومی ها ضروری است
  • تأکید وزیر راه و ترابری بر کارآمدی روابط عمومی الکترونیک
  • ۵۰۰نفر از کارشناسان روابط عمومی با تکنولوژی های روابط عمومی الکترونیک آشناشدند
  • و...

برای دریافت نسخه الکترونیکی این ویژه نامه اینجا کلیک کنید.گفتنی است این دوازدهمین ویژه نامه مطبوعاتی دبیرخانه دایمی همایش روابط عمومی الکترونیک است.

برگزاری جشنواره دانشجویی وبلاگ‌نویسی

نخستین جشنواره دانشجویی وبلاگ‌نویسی با اندیشه به مسائل اجتماعی ایران از سوی انجمن علمی- دانشجویی برنامه‌ریزی اجتماعی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار می‌شود. جشنواره در سطح ملی برگزار شده و ثبت نام وبلاگ‌ها از طریق سایت جشنواره به آدرس www.sfblog.ir انجام می‌شود. بر اساس اعلام، وبلاگ‌ها می‌توانند فردی یا جمعی باشند و شخص حقیقی ثبت نام کننده به عنوان دارنده یا نماینده وبلاگ شناخته خواهد شد. واحد تحلیل در داوری جشنواره وبلاگ است. بنابراین به وب‌سایت هایی که مؤلفه‌هایی از قبیل روزنوشت بودن، انعکاس نظرات شخصی نویسنده، کوتاه بودن، ساده بودن، تعاملی بودن و ... را نداشته و قابل تعریف به وبلاگ نباشند ترتیب اثر داده نخواهد شد.

کافی نبودن دانش خبر‌نگاران!

در دنیای فرارسانه‌ای و فرا ارتباطی امروز، نمی‌توان رسانه‌ها را مجبور کرد که مثل هم فکر کرده و یا مانند هم بنویسند. مینو بدیعی - مدرس روزنامه‌نگاری - با بیان این مطلب و با تاکید بر این که نبود آزادی بیان، یکی از دلایل اصلی یکسان بودن محتوای رسانه‌ها و به ویژه مطبوعات است و با اشاره به این که تجارب تاریخی در دوره‌های مختلف نشان می‌دهد نبود آزادی بیان، جامعه را با چالش‌های جدی مواجه می‌کند، ادامه داد: گرچه شرایط فعلی کشور با 30 یا 40 سال قبل، قابل مقایسه نیست، اما نباید فراموش کرد جامعه‌ی تک صدایی نیز با مشکلات متعددی مواجه می‌شود، ضمن اینکه در دنیای فرارسانه‌ای و فرا ارتباطی امروز، نمی‌توان رسانه‌ها را مجبور کرد که مثل هم فکر کرده و یا مانند هم بنویسند.

«کارنامه روابط عمومی ایران» منتشر می شود

کارگزار روابط عمومی/ 21 فروردین 1387 - «کارنامه روابط عمومی ایران» با هدف مستندسازی فعالیت های روابط عمومی در ایران منتشر می شود.

مهدی باقریان، مدیر مسوول انتشارات کارگزار روابط عمومی با بیان این مطلب گفت: بررسی کارنامه روابط عمومی ایران در سال 86 و عملکرد جریان های علمی و حرفه ای، نهادها و ادارات روابط عمومی سراسر کشور و مروری بر مهمترین وقایع می تواند چشم انداز روابط عمومی را در سال 87 ترسیم نماید.

وی افزود: کارنامه روابط عمومی ایران با نگاهی واقع بینانه به اتفاقات تلخ و شیرین روابط عمومی در سال 86، ترازویی برای سنجش نحوه عملکرد، جایگاه و وزن روابط عمومی در ایران خواهد بود.

باقریان گفت: بریده جراید اخبار و مطالب روابط عمومی، انتشار بیش از 400 مقاله کاربردی در حوزه های روابط عمومی، ارتباطات، روزنامه نگاری، مدیریت، تبیلغات و بازاریابی، معرفی انتشارات روابط عمومی، رویدادهای روابط عمومی در سال 86، نمایه مطالب به ترتیب روز، ماه و سال، معرفی انجمن ها، سایت ها و بلاگ های فعال، و ... از جمله مباحثی است که در قالب یک کتاب نفیس و مولتی مدیا منتشر خواهد شد.

مدیر موسسه کارگزار روابط عمومی اضافه کرد: همچنین به همراه «کارنامه روابط عمومی ایران؛ چهار ویژه نامه با عنوان های «روابط عمومی، تبلیغات و بازاریابی»، «تلفن همراه و کاربردهای آن در روابط عمومی»، «فنون روابط عمومی؛ ویژه جامعه اطلاعاتی، روزنامه نگاری آنلاین و روابط عمومی الکترونیک»، و «روابط عمومی بین المللی؛ تاکید بر خیزش رسانه ای و راهبردهای مقابله با تهاجم رسانه ای غرب» منتشر خواهد شد.باقریان در پایان از کلیه ادارات و واحدهای روابط عمومی، تبلیغات، ارتباطات، روزنامه نگاری و بازاریابی سراسر کشوردرخواست کرد که تولیدات و بسته های فرهنگی، تبلیغاتی و انتشاراتی و اطلاع رسانی خود را برای انتشار در کارنامه مذکور حداکثر تا پایان فروردین ماه به نشانی انتشارات کارگزار روابط عمومی ارسال نمایند.همچنین مدیران، کارشناسان، نویسندگان، صاحب نظران و بلاگرهای فعال می توانند آثار خود را برای درج در کارنامه به نشانی پست الکترونیک info@iranpr.org ارسال کنند.