رسانهها در جلب اعتماد مدیران و مسوولان کشور نقش مهمتری بر عهده دارند چراکه اگر رسانهها نتوانند این اعتماد را ایجاد کنند مسوولان هم نمیتوانند نظرات، تصمیمات و نظراتشان را به درستی و به راحتی از طریق رسانهها برای مردم بیان کنند. حسین قندی - مدرس ارتباطات - با بیان این مطلب و با تاکید بر این که اعتماد میان مسوولان و رسانههای دولتی امری طبیعی و شاید به نوعی یک مبادله است، اظهار کرد: اعتماد میان رسانهها و دولت به حقیقتنگاری مربوط میشود یعنی اگر نشریات به سمت نوشتن حقیقت حرکت کنند، ضمن این که سطح کیفی و محتوایی خود را بالا میبرند مخاطبان بیشتری نیز جذب میکنند. وی افزود: آنچه امروز از سوی مسوولان درباره رسانهها مطرح میشود، اعم از سیاهنماییها و یا انتقادهای غیرمنصفانه، در واقع برداشتهایی است که به عملکرد رسانهها بستگی نزدیک دارد.