شماره چهل و چهل و یک نشریه تحقیقات روابط عمومی منتشر شد. در این شماره مطالبی درخصوص نشانههایی از روابط عمومی در دوران ایران باستان، نقش روابط عمومی در کارآمدی نظام کارشناسی، روابط عمومی باید شریک مدیریت سازمان باشد، دستورالعملهای تعیین اهداف قابل سنجش روابط عمومی، اندیشههای تبلیغی و ارتباطی امام (ره)، روابط عمومی الکترونی در جامعه اطلاعاتی، رسالت روابط عمومیها در عصر انتظار، مدیریت هیئتی در سازمان و تاثیر آن بر روابط عمومی و روابط عمومیها و دانش ساخت آگهی تبلیغاتی چاپ شده است. علاقهمندان برای خرید یا اشتراک میتوانند با شماره 66433015 تماس برقرار کنند.
در شرایط کنونی، کمتر خانوادهای را میتوان یافت که از خدمات تلفن همراه استفاده نکند، شاید بهتر است بگویم، کمتر عضو خانوادهای را میتوان یافت که از یکی از انواع سرویسهای تلفن همراه موجود در کشور، استفاده نکند و همین مهم باعث شده است که تبادل انواع و اقسام اخبار، اطلاعات، لطیفهها، تصاویر، اشعار، طنزهای سیاسی و اجتماعی و حتی احوالپرسیهای دوستانه و خانوادگی، از طریق پیامک رد و بدل شود. نویسنده وبلاگ «جامعهشناسی ارتباطات» در ادامه نوشته است: اما نکته قابل تأمل این است که با وجود پیشرفتهای تکنولوژیک و ارائه خدمات نوین ارتباطی، ارتباطات میان فردی و چهره به چهره، کم کم رنگ باخته و به سطح تماسهای تلفنی و گوش و زبان تقلیل یافته است و با گذشت زمان، همین ارتباطات نیز تغییر شکل داده و امروزه با حضور تلفن همراه در زندگی مردم به ارتباطات نوشتاری کشیده شده ودر جریان احوالات یکدیگر قرار میگیرند.
از آنجا که ضرورت اختصاص یارانه به بخش فرهنگ همچنان تا مدتها وجود دارد، باید سعی کنیم این یارانهها هدفمندتر شده و به واجدان شرایط اختصاص یابد. محمدحسین صفارهرندی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - با بیان این مطلب و با تاکید بر این که اغلب مطبوعات کشور در حال حاضر خصوصی هستند، اظهار کرد: یارانه در حقیقت به معنای یک کمک به فعالان بخش فرهنگی است که در تمام دنیا نیز بخش فرهنگ از این کمکها برخوردار است. وی با اشاره به این که حتی در کشورهایی که در توزیع اقتصادیشان یارانه جایی ندارد، باز هم به بخشهای فرهنگی یارانه پرداخت میشود، افزود: نباید به دنبال این باشیم که روزی یارانه از بخش فرهنگی کشور حذف شود؛ بلکه باید هدفمند شود.
یک نهاد به تنهایی نمیتواند ایجاد محتوای فارسی در فضای سایبر را به عهده بگیرد زیرا با توجه به تنوع افکار موجود در فضای سایبر باید یک متولی استانداردها را مشخص کند و ایجاد محتوا در هر زمینه را برعهدهی نهادهای مربوطه همچون علمی، فرهنگی، هنری و اقتصادی بگذارد.
محمدرضا رکنالدینی - عضو هیات علمی دانشگاه - با بیان این مطلب و با تاکید بر این که محتوای فارسی در فضای سایبر کم است، آموزش مجازی را یکی از موثرترین راههای تولید محتوا در جهان دانست و گفت: در هر جایی از جهان با ایجاد محتوای آموزش الکترونیکی و قرار دادن آن برروی شبکهها و اینترنت حجم زیادی از مطالب به زبانی خاص را ایجاد میکنند در حالی که ایران در حوزه آموزش مجازی پیشرفتی نداشته است.
به طور حتم خیلی از کاربرانی که هر روز به وبلاگ من و شما سر میزنند ذرهای از نوشتارهای ما سر در نمیآورند. فکر میکنید چند نفر از کسانی که وارد وبلاگ شما میشوند میدانند که فایرفاکس، اوبونتو، فید، گوگل ریدر و هزاران اصطلاح و واژه دیگری که ما بهکار میبریم چیست؟ نویسنده وبلاگ «زنگوله» به نشانی http://zangoole.com نوشته است: یکی از مشکلاتی که چند وقت است ذهن من را به خود مشغول کرده است، مشکل به وجود آمدن جو خاصی در وبلاگهای آی تی است که فقط کاربرانی که در حوزه کامپیوتر فعالند از آن سر در میآورند. ما کمی حواسمان از دور و برمان پرت شده و نگاهمان به جمع محدود خودمان معطوف شده است.