رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: مدیریت تغییر پیششرط رسیدن به روابط عمومی مطلوب است. به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، فرهاد دانشجو در نخستین همایش مدیران روابط عمومی دانشگاهها، مراکز پژوهشی و فناوری با بیان اینکه دانشگاه تربیت مدرس یکی از برترین دانشگاههای جهان اسلام و برترین دانشگاه کشور است، افزود: در عصر انفجار اطلاعات و تعامل فرهنگها، در عصر فناوری نوین و در مسیر حرکت به سوی ایجاد دهکده علمی جهانی روابط عمومیها نقش بسیار مهمی را ایفا میکنند. وی با تأکید بر اینکه روابط عمومیهای کشور نیاز به تحول، تغییر جایگاه و نوآوری دارند، گفت: مدیریت تغییر پیششرط رسیدن به روابط عمومی مطلوب است. رئیس دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: روابط عمومی هرگز نباید متوقف شود و به صورت مستمر باید در اندیشه بهبود در فرایند و محتوای آموزشی باشد. وی گفت: روابط عمومیها با داشتن وظایفی همچون شناخت افکار عمومی، تجزیه و تحلیل فرصتها، تهدیدها و محدودیتها در جایگاه اطلاعرسانی موثر و پاسخگو قرار میگیرند. دانشجو با تأکید بر اینکه مدیران موفق از روابط عمومیها انتظاراتی بیش از پیش دارند، گفت: روابط عمومیها برای مدیران ارشد آموزش عالی کشور امکان خلق استراتژیهای جدید را فراهم میآورند و مشکلات و پیچیدگیهای مدیریت در آموزش عالی اتکای بیش از پیش به روابط عمومیها را الزامی میکند.
مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ضرورت تغییر و بازنگری ساختار کهنه روابط عمومیها، گفت: مرامنامه اخلاقی روابط عمومی تدوین می شود. به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر هاشم داداشپور در اولین همایش مدیران روابط عمومی دانشگاهها و مراکز پژوهشی و فناوری، اظهار کرد: در این همایش جایگاه روابط عمومیها برای حرکت و دستیابی به نهضت نرم افزاری و دانشگاههای تمدن ساز بررسی میشود. وی با اشاره به وجود چالشهای مهم و ابهام آمیز در وظایف و ماموریتهای روابط عمومیها، تصریح کرد: این چالشها حول 4 محور اصلی در این همایش تجزیه و تحلیل و شفاف سازی خواهند شد. داداشپور ادامه داد: بررسی چالشهای روابط عمومی دانشگاهها و ارایه راهکارهایی برای برون رفت از آنها و همچنین ارتقای جایگاه روابط عمومی در دانشگاهها برخی از محورهای همایش میباشند. وی چالشهای مالی، انسانی، ساختاری و تعاملی را برخی از مشکلات روابط عمومیها عنوان کرد و گفت: به برخی از این مشکلات در آییننامه جامع روابط عمومیها پاسخ داده شده است. وی با اشاره به چالشهای ساختاری و مدیریتی در بخش روابط عمومی، تصریح کرد: متاسفانه برخی از دانشگاهها و مراکز فناوری هنوز ساختار مشخصی برای پیاده و شفاف سازی عناصر روابط عمومی ندارند که مشکل در عملیاتی کردن و تفسیر ساختارهاست.
ادامه مطلب ...کارگاه های آموزشی مدیریت بحران در تاریخهای 28، 29 و 30 خرداد سال جاری در تهران با حضور پروفسور تاکادا از کشور ژاپن و اساتید برجسته ایرانی توسط شرکت توسعه آفرینان فردا و با مشارکت نهادهای ملی و بین المللی به شرح زیر برگزار خواهد شد:
مدیریت بحران زلزله در شریان های حیاتی
مدیریت ریسک و ایمنی
مدیریت جامع بحران (TDM)
علاقه مندان جهت ثبت نام می توانند به سایت [www.tafco.org] یا [www.tafco.co.nr] مراجعه نمایند.