پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

مدیریت تغییر پیش‌شرط رسیدن به روابط عمومی مطلوب است

 رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: مدیریت تغییر پیش‌شرط رسیدن به روابط عمومی مطلوب است. به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، فرهاد دانشجو در نخستین همایش مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری با بیان این‌که دانشگاه تربیت مدرس یکی از برترین دانشگاه‌های جهان اسلام و برترین دانشگاه کشور است، افزود: در عصر انفجار اطلاعات و تعامل فرهنگ‌ها، در عصر فناوری نوین و در مسیر حرکت به سوی ایجاد دهکده علمی جهانی روابط‌ عمومی‌ها نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. وی با تأکید بر این‌که روابط عمومی‌های کشور نیاز به تحول، تغییر جایگاه و نوآوری دارند، گفت: مدیریت تغییر پیش‌شرط رسیدن به روابط عمومی مطلوب است. رئیس دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: روابط عمومی هرگز نباید متوقف شود و به صورت مستمر باید در اندیشه بهبود در فرایند و محتوای آموزشی باشد. وی گفت: روابط عمومی‌ها با داشتن وظایفی همچون شناخت افکار عمومی، تجزیه و تحلیل فرصت‌ها، تهدیدها و محدودیت‌ها در جایگاه اطلاع‌رسانی موثر و پاسخگو قرار می‌گیرند. دانشجو با تأکید بر این‌که مدیران موفق از روابط عمومی‌ها انتظاراتی بیش از پیش دارند، گفت: روابط عمومی‌ها برای مدیران ارشد آموزش عالی کشور امکان خلق استراتژی‌های جدید را فراهم می‌آورند و مشکلات و پیچیدگی‌های مدیریت در آموزش عالی اتکای بیش از پیش به روابط عمومی‌ها را الزامی می‌کند.


مرامنامه اخلاقی روابط عمومی تدوین می‌شود

مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ضرورت تغییر و بازنگری ساختار کهنه روابط عمومی‌ها، گفت: مرامنامه اخلاقی روابط عمومی تدوین می شود. به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر هاشم داداشپور در اولین همایش مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری، اظهار کرد: در این همایش جایگاه روابط عمومی‌ها برای حرکت و دستیابی به نهضت نرم افزاری و دانشگاههای تمدن ساز بررسی می‌شود. وی با اشاره به وجود چالشهای مهم و ابهام آمیز در وظایف و ماموریتهای روابط عمومی‌ها، تصریح کرد: این چالشها حول 4 محور اصلی در این همایش تجزیه و تحلیل و شفاف سازی خواهند شد. داداشپور ادامه داد: بررسی چالشهای روابط عمومی دانشگاه‌ها و ارایه راهکارهایی برای برون رفت از آنها و همچنین ارتقای جایگاه روابط عمومی در دانشگاهها برخی از محورهای همایش می‌باشند. وی چالشهای مالی، انسانی، ساختاری و تعاملی را برخی از مشکلات روابط عمومی‌ها عنوان کرد و گفت: به برخی از این مشکلات در آیین‌نامه جامع روابط عمومی‌ها پاسخ داده شده است. وی با اشاره به چالشهای ساختاری و مدیریتی در بخش روابط عمومی، تصریح کرد: متاسفانه برخی از دانشگاه‌ها و مراکز فناوری هنوز ساختار مشخصی برای پیاده و شفاف سازی عناصر روابط عمومی ندارند که مشکل در عملیاتی کردن و تفسیر ساختارهاست.

ادامه مطلب ...

کارگاه های آموزشی مدیریت بحران

 

کارگاه های آموزشی مدیریت بحرانکارگاه های آموزشی مدیریت بحران در تاریخهای 28، 29 و 30 خرداد سال جاری در تهران با حضور پروفسور تاکادا از کشور ژاپن و اساتید برجسته ایرانی توسط شرکت توسعه آفرینان فردا و با مشارکت نهادهای ملی و بین المللی به شرح زیر برگزار خواهد شد:

  • مدیریت بحران زلزله در شریان های حیاتی

  • مدیریت ریسک و ایمنی

  • مدیریت جامع بحران (TDM)

علاقه مندان جهت ثبت نام می توانند به سایت [www.tafco.org] یا  [www.tafco.co.nr] مراجعه نمایند.

راه‌اندازی آزمایشی سایت «موسسه روابط عمومی آرمان»

سایت «موسسه روابط عمومی آرمان» به نشانی www.Armanpr.com به صورت آزمایشی راه‌اندازی شددر این سایت، جدیدترین مقالات،اخبار و دستورالعمل‌های روابط عمومی قابل بازدید است.

رونمایی کتاب تکنولوژی‌های نوین ارتباطی

امروز با حضور استادان برجسته علوم ارتباطات در فرهنگ‌سرای رسانه، پروفسور کاظم معتمد‌نژاد، پدر علم ارتباطات ایران، آخرین اثر خود را به نام «تکنولوژی‌های نوین ارتباطی» رونمایی کرد.
در این مراسم همچنین کتابخانه تخصصی فرهنگ‌سرای رسانه به نام پدر علم ارتباطات نام‌گذاری شد. گزارش فارس
دکتر کاظم معتمد‌نژاد:
دولت فقط باید بر کار رسانه‌های خصوصی نظارت کند