پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

چهارمین جشنواره انتشارات روابط عمومی های کشور برگزار می شود


چهارمین جشنواره انتشارات روابط عمومی های کشور از بیست وششم لغایت بیست و هشتم اردیبهشت ماه سال آینده در تهران برگزار می شود و برترین های روابط عمومی را در بخش های : نشریه داخلی ، انتشارات(کتاب، پوستر ،بروشور) و روابط عمومی الکترونیک(وب سایت ، خبرنامه الکترونیک، اینترانت) ، انتخاب و معرفی خواهد کرد.
غلامعباس افشار نایب رییس انجمن متخصصان روابط عمومی ایران و دبیراجرایی این جشنواره طی گفت و گویی، آخرین مهلت ثبت نام در این جشنواره را سی ویکم فروردین ماه سال آینده اعلام کرده و افزود: علاقمندان می توانند در موارد : بخش رقابتی ، کارگاه آموزشی، سمینار تخصصی، نمایشگاه و حمایت مالی ، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. هزینه های ثبت نام در هریک از موارد فوق و فرم های مربوطه در سایت انجمن متخصصان روابط عمومی ایران به نشانی WWW.PRSA.ir قرار داشته و به راحتی در دسترس می باشد.  ادامه...

تغییر نشانی وب‌ سایت پروفسور کاظم معتمد‌نژاد

نشانی وب‌ سایت پروفسور کاظم معتمد‌نژاد تغییر کرد. قبلا این دامنه بر روی com بود که حالا به ir منتقل شده است: وب‌ سایت پروفسور معتمد‌نژاد

دروازه‌بانی خبر و روزنامه‌نگاری آنلاین

دکتر حمید ضیایی‌پرور: مفاهیم دروازه‌بانی خبر، ممیزی و سانسور نیز در روزنامه نگاری آنلاین بسیار کمتر دیده ‌شده و خطوط قرمز نیز نسبت به رسانه‌های سنتی در آن بسیار کم‌رنگ‌تر است، به این معنا که با وجود کنترل‌هایی مانند فیلترینگ، بازهم فضای آنلاین، آزاد‌تر، دموکراتیک‌تر و در نتیجه جذاب‌تر است. >>>

انتشار دوفصلنامه فنون روابط عمومی

پنجمین شماره دو فصلنامه «فنون روابط عمومی»ویژه «روابط عمومی آن لاین» منتشر شد

 

 

 

مقالات

- ظهور اینترنت و دگرگونی در ساختار

روابط عمومی/ دکتر رضا برادران کاظم زاده

- پیدایش اینترنت برای کارگزاران

روابط عمومی/ امیر صالحی

- روابط عمومی، فناوری اطلاعات و کاربردهای آن/ دکتر علی اکبر جلالی

- پادکست چیست؟

- جایگاه روابط عمومی نوین در سازمان/ سعید یعقوبی

 

- روابط عمومی سایبر

یادداشت ها/ ابزارها و فنون

- افزایش مولتی کانال ها/ ربه کار کندی

- چهار نکته برای آن که سایت بهتری داشته باشیم/ کیوان مافی

- تبلیغات کارآمد

- RSS و روابط عمومی ها/ جک اسمیت

- شش روش بازاریابی الکترونیکی

- روابط عمومی دیجیتال، چالش ها و راهکارها/ مهندس سید امیررضا حسینی نژاد

- روابط عمومی بدون اینترنت لنگ می زند/ علی هاشمی

- پاسخ ویژه به مخاطب در روابط عمومی دیجیتال/ وحید نقشینه

فروش آدرس اینترنتی با دامنه "‪ ".asia‬آغاز شد

شبکه خبری بی.بی.سی روز جمعه اعلام کرد هجوم برای خرید تازه‌ترین دامنه اینترنتی، "‪ ".asia‬آغاز شده است. به گزارش ایرنا "دات ایژیا" (‪ (DotAsia‬سازمان ناظر بر ثبت این دامنه اینترنتی انتظار دارد تقاضا برای اولین دامنه (‪ (Domain‬اینترنتی مخصوص افراد یا کسانی که قصد دارند ارتباط سایت و آدرس اینترنتی خود با قاره آسیا را نشان دهند، بالا باشد. با این حال برخی کارشناسان در صنعت فناوری اطلاعات درباره افزایش شمار دامنه‌های اینترنتی در سالهای اخیر، ابراز نگرانی کرده‌اند. برخی دیگر هم معتقدند هدف تجارت و خرید و فروش دامنه‌ها و آدرس‌های اینترنتی به جای تبلیغ "مارک"های صنعتی و تجاری، به حفاظت از این مارک‌ها و اعتبار نام‌های عمده تغییر کرده است. تلاش برای ایجاد دامنه ‪ .asia‬در سال ‪ ۲۰۰۰‬آغاز شد و در نهایت شرکت دات ایژیا در سال ‪ ۲۰۰۶‬مجوز و تایید راه اندازی این دامنه را کسب کرد. روند ثبت نام شرکتها برای گرفتن دامنه‌هایی مطابق با نام شرکت یا محصولات آن، که اصطلاحا در صنعت اینترنت از آن با عنوان دوران "طلوع" نام برده می‌شود، از ماه اکتبر سال ‪ ۲۰۰۷‬آغاز شد اما اکنون همه کسانی که مایل به خرید و ثبت دامنه‌های اینترنتی ‪ .asia‬هستند می‌توانند اقدام کنند، گرچه آدرس سایتهایی که از این دامنه استفاده می‌کنند، در ماه مارس سال جاری در اینترنت فعال خواهد شد. "تامس هربرت" یک کارشناس شاغل در موسسه "‪ "UK Registry Hostway‬معتقد است خرید آدرس اینترنتی با یک دامنه بخصوص، با هدف فروش آن به افراد متقاضی در آینده، افزایش یافته است ضمن اینکه احتمال مطرح شدن شکایات حقوقی برای دراختیار گرفتن یک آدرس خاص نیز وجود دارد. در دوران "طلوع" دامنه ایننترنتی ‪ .eu‬حدود ‪ ۹۵۰۰۰‬مورد شکایت درباره اختلاف بر سر مالکیت آدرس‌های اینترنتی مطرح شد. به عنوان مثال سه تقاضا برای خرید آدرس ‪ www.polo.eu‬از سوی شرکت اتومبیل‌سازی فولکس واگن (که اتومبیلی به همین نام تولید می‌کند)، مزون رالف لورن (که تحت این نام البسه تولید می‌کند) و شرکت تولید محصولات غذایی نستله مطرح شد. از این رو موسسه دات ایژیا برای جلوگیری از بروز اختلافات این چنینی، قوانینی ویژه را به اجرا درآورده است از جمله اینکه شرکتهای متقاضی دامنه ‪ .asia‬باید در ناحیه آسیا و حاشیه اقیانوس آرام ثبت شده باشند و اگر هرگونه اختلافی ایجاد شود، دامنه به مزایده گذاشته خواهد شد و به خریداری که مایل به پرداخت بیشترین مبلغ باشد تعلق خواهد گرفت. متقاضیان در ‪ ۷۰‬کشور از خاورمیانه تا استرالیا، که ‪ ۶۰‬درصد جمعیت جهان و حدود ‪ ۴۰۰‬میلیون کاربر اینترنت را دربر می‌گیرد، می‌توانند برای خرید آدرس‌هایی با این دامنه اقدام کنند.