در دیباچه این کتاب به قلم دکتر نجادعلی الماسی آمده است: کتاب پیشرو با عنوان مسئولیت مدنی روزنامهنگاران گام جدیدی است که نوعا مطالعه روشنفکری تلقی شده است. نظر به این که روزنامهنگاری از ضروریات یک جامعه مدرن است و افراد جامعه با اغراض و گرایشهای مختلفی از قبیل آگاهی از رویدادها، سرگرمی و دسترسی به یک منبع مطالعاتی فراگیر و جامع ضمن داشتن تعلقات گوناگون به مباحث مختلف علمی، با حفظ نگاه عمومی آنها به رخدادها با بیان مطالب به زبان ساده و گویا و قابل درک برای عموم منتشر میشوند. مولف با بررسی وضعیت مطبوعات در دو نظام حقوقی دیگر «انگلستان ـ فرانسه» تلاش کرده است ضمن تحلیل حقوقی موضوع بر اساس موازین و اصول حقوقی پذیرفته شده در ایران، نقاط قوت هر یک از سه نظام مزبور را متذکر شود. در ضمن آن که با بیان کاستیهای پیشروی هر یک، راهکارهای تئوریک و قابل توجه از دیدگاه حقوقی و مطبوعاتی ارایه داده است. شایان ذکر است که مسئولیت مدنی روزنامهنگاران در قانونگذاری اکثر جوامع کمرنگتر از مسئولیت کیفری آنها بوده و تلقی اکثر حاکمان بر این است که شاید دلیل عمده بحرانهای موجود در جوامع روزنامهنگاران باشند. به همین دلیل در قوانین بیشتر جنبه کیفری مساله را مدنظر قرار میدهند. ولی اگر بتوان در ترسیم راهکارهایی ضمن توجه به عدالت ترمیمی، در راستای گرایش رویه قضایی به مسئولیت مدنی روزنامهنگاران برآمد در حقیقت هم از سیاست سرکوبی و ترهیبی در نگاه جزایی کاسته میشود و هم زمینه و بستر امنتری برای روزنامهنگاران فراهم میگردد. معالوصف روزنامهنگاران با گزینش ادبیات مکتوب در حد واسط جامعه و دولت قرار دارند. به همین دلیل اگر در عملکرد خود مرتکب هرگونه داوری یا پیشداوری گردند این خود میتواند عاملی برای تخطئه آنها از طرف زیان دیده گرددخوشبختانه نویسنده در این اثر صرفا نگاهی حقوقی به عملکرد روزنامهنگاران داشته است ولی این بررسی دلیلی بر استفاده اختصاصی حقوقدانان از این اثر نیست. و از آنجا که متن کتاب حاضر به بررسی حقوقی وضعیت روزنامهنگاران پرداخته است میتواند حلقه اتصال مفیدی باشد برای آشنایی سایر متخصصینی که است
نویسنده: مهدی کریمیان راوندی / ناشر: موسسه انتشارات دادگستر ـ 88904465 / نوبت و سال انتشار: اول 1386 / تعداد صفحات: 392
مقالات ارسالی به سومین همایش روابط عمومی الکترونیک از طریق ارسال ایمیل به نویسنده گان اعلام وصول و عنوان مقاله در سایت رسمی همایش درج می شود.دبیرخانه دایمی همایش روابط عمومی الکترونیک با صدور اطلاعیه ای با اعلام این مطلب اضافه کرد :تا کنون خلاصه مقالات ذیل به دبیرخانه همایش رسیده است.
علاقمندان تا تاریخ 31/1/87 فرصت دارند چکیده مقالات خود را با موضوع روابط عمومی الکترونیک و حول محورهای ذیل از طریق آدرس اینترنتی info@e-pr.ir به دبیرخانه همایش ارسال کنند.روابط عمومی الکترونیک ، بازنگری در رفتار سازمانی -روابط عمومی الکترونیک ، بازنگری در ساختار نیروی انسانی -روابط عمومی الکترونیک ، بازنگری در وظایف مدیران روابط عمومی -روابط عمومی الکترونیک ، بازنگری در ساختار سازمانی-روابط عمومی الکترونیک ، بازنگری در ساختار برنامه ریزی و بودجه وروابط عمومی الکترونیک ، بازنگری در روش های افکارسنجی و نظرسنجی محور مقالات سومین همایش روابط عمومی الکترونیک خواهد بود.این همایش 27اردیبهشت ماه سال 87 و هم زمان با گرامیداشت روز روابط عمومی در تهران برگزار خواهد شد.
انتشارات خجسته، ناشر کتابهای تخصصی ارتباطات به زودی کتاب «جامعه اطلاعاتـی، شکاف دیجیتالـی، چالشها و فرصتها در کشورهای جهان سـوم» نوشته دکتر رحمان سعیدی را روانه بازار کتاب خواهد کرد.
کتاب «روابط عمومی » تالیف دنیس ال. ویلکاکس، گلنت تی. کمرون، فیلیپ اچ. آولت و ورن کی. ایجی با ترجمه سیدمحمد اعرابی و داود ایزدی توسط دفتر پژوهشهای فرهنگی به پیشخوان کتابفروشیها آمده است.
فعالیت در مقیاس ملی و جهانی، به کارگیری تکنولوژیهای جدید اطلاعات و تقاضای عمومی برای پاسخگویی، بخشی از چالشهای فراروی متخصصان روابط عمومی است.
نگرش استراتژیک، دانش نظری، مهارت عملی به مباحث روابط عمومی اثربخش با تاکید بر اخلاق حرفهای از ضرورتهای موفقیت در این عرصه است.
این کتاب دارای 5 بخش و 22 فصل است که در دو جلد منتشر شده است.
جلد اول شامل 3 بخش از فصلهای 1 تا 13 است.
بخش اول با عنوان «نقش روابط عمومی» شامل 5 فصل است (1 تا 5). این بخش از مفاهیم، تعاریف و تحولات روابط عمومی شروع و با نقش اخلاق، افراد، واحدها و شرکتها روابط عمومی خاتمه مییابد.
بخش دوم با عنوان «فرآیند روابط عمومی» چهار فرآیند اصلی تحقیق، برنامهریزی، ارتباطات و ارزیابی در قالب 4 فصل (از فصل 6 تا 9) ارایه میشود.
بخش سوم از فصلهای 10 تا 13 به مفاهیم اصلی «استراتژیهای روابط عمومی» اختصاص یافته است.
فصل 10 به چگونگی شکلگیری نظر عموم و استراتژیهای ترغیب آنها میپردازد.
برنامههایی برای مخاطبان و استراتژی انتخاب رسانه متناسب با هر برنامه (با توجه به سن، جنس، نژاد و فرهنگ مخاطبان) در فصلهای 11 و 12 به تفصیل مورد بررسی قرار میگیرند، ضرورت توجه به قوانین و مقررات متعدد (مانند: مالکیت معنوی، علائم تجاری و...) در تدوین استراتژیهای روابط عمومی در فصل 13 بیان میشود.
جلد دوم شامل دو بخش از فصلهای 14 تا 22 است.
در بخش چهارم، در شش فصل (فصلهای 14 تا 19) به کاربرد روابط عمومی در شرکتها، دولت و سیاست، روابط عمومی بینالمللی، سازمانهای غیرانتفاعی، آموزش و سرگرمی، ورزش و گردشگری اختصاص یافته است.
بخش پنجم تاکتیکهای نوشتاری، گفتاری و دیداری روابط عمومی را در فصلهای 20 تا 22 تشریح میکند. نویسندگان: دنیس ال. ویلکاکس، گلنت تی. کمرون، فیلیپ اچ. آولت، ورن کی. ایجی / مترجمان: سیدمحمد اعرابی، داود ایزدی / ناشر: دفتر پژوهشهای فرهنگی ـ 88849461 / نوبت و سال انتشار: اول 1386 / تعداد صفحات: 998 / قیمت دوره دو جلدی: 124000 ریال
شماره ی چهارم از فصلنامه ی جشن کتاب، شامل 160 صفحه مطالب متنوع از داستان کوتاه، مقالات متنوع و طنز و معرفی کتاب، به همراه یک سی دی صوتی اهدایی، منتشر شد. در این شماره نیز تصویرگران ایرانی، تصویر سازی هایی برای داستان ها و برخی مقالات انجام داده اند که نشریه را در نوع خود کم نظیر می کند.
از ویژگی های دیگر این نشریه، پیوست شدن سی دی دو سنفونی مناسک بهار و مرغ آتش اثر ایگور استراوینسکی است که به خوانندگان نشریه اهدا شده تا درهنگام مطالعه ی بخش «تاریخ موسیقی» این شماره که به معرفی زندگی و آثار ایگور استراوینسکی می پردازد، گوش بدهند.
در این شماره نیز مقالات گوناگون در زمینه های تاریخ سینما، تاریخ موسیقی، تاریخ هنر، فرهنگ و تاریخ ایران باستان تا شعر و معرفی و بررسی کتاب وجود دارد. پشت جلد، به به معرفی یکی از شخصیت های تأثیر گذار تاریخ اختصاص دارد. شماره ی چهارم به معرفی بودا، یکی از اولین مصلحان مذهبی تاریخ پرداخته است.