پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

انتشار کتاب جدید: روابط عمومی

کتاب «روابط عمومی » تالیف دنیس ال. ویلکاکس، گلنت تی. کمرون، فیلیپ اچ. آولت و ورن کی. ایجی با ترجمه سیدمحمد اعرابی و داود ایزدی توسط دفتر پژوهش‌های فرهنگی به پیشخوان کتابفروشی‌‌ها آمده است.
فعالیت در مقیاس ملی و جهانی، به کارگیری تکنولوژی‌های جدید اطلاعات و تقاضای عمومی برای پاسخ‌گویی، بخشی از چالش‌های فراروی متخصصان روابط عمومی است.
نگرش استراتژیک، دانش نظری، مهارت عملی به مباحث روابط عمومی اثربخش با تاکید بر اخلاق حرفه‌ای از ضرورت‌های موفقیت در این عرصه است.
این کتاب دارای 5 بخش و 22 فصل است که در دو جلد منتشر شده است.
جلد اول شامل 3 بخش از فصل‌های 1 تا 13 است.
بخش اول با عنوان «نقش روابط عمومی» شامل 5 فصل است (1 تا 5). این بخش از مفاهیم، تعاریف و تحولات روابط عمومی شروع و با نقش اخلاق، افراد، واحدها و شرکت‌ها روابط عمومی خاتمه می‌یابد.
بخش دوم با عنوان «فرآیند روابط عمومی» چهار فرآیند اصلی تحقیق، برنامه‌ریزی، ارتباطات و ارزیابی در قالب 4 فصل (از فصل 6 تا 9) ارایه می‌شود.
بخش سوم از فصل‌های 10 تا 13 به مفاهیم اصلی «استراتژی‌های روابط عمومی» اختصاص یافته است.
فصل 10 به چگونگی شکل‌گیری نظر عموم و استراتژی‌های ترغیب آن‌ها می‌پردازد.
برنامه‌هایی برای مخاطبان و استراتژی انتخاب رسانه متناسب با هر برنامه (با توجه به سن، جنس، نژاد و فرهنگ مخاطبان) در فصل‌های 11 و 12 به تفصیل مورد بررسی قرار می‌گیرند، ضرورت توجه به قوانین و مقررات متعدد (مانند: مالکیت معنوی، علائم تجاری و...) در تدوین استراتژی‌های روابط عمومی در فصل 13 بیان می‌شود.
جلد دوم شامل دو بخش از فصل‌های 14 تا 22 است.
در بخش چهارم، در شش فصل (فصل‌های 14 تا 19) به کاربرد روابط عمومی در شرکت‌ها، دولت و سیاست، روابط عمومی بین‌المللی، سازمان‌های غیرانتفاعی، آموزش و سرگرمی، ورزش و گردش‌گری اختصاص یافته است.
بخش پنجم تاکتیک‌های نوشتاری، گفتاری و دیداری روابط عمومی را در فصل‌های 20 تا 22 تشریح می‌کند. نویسندگان: دنیس ال. ویلکاکس، گلنت تی. کمرون، فیلیپ اچ. آولت، ورن کی. ایجی / مترجمان: سیدمحمد اعرابی، داود ایزدی / ناشر: دفتر پژوهش‌های فرهنگی ـ 88849461 / نوبت و سال انتشار: اول 1386 / تعداد صفحات: 998 / قیمت دوره دو جلدی: 124000 ریال

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد