پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

از جامعه اطلاعاتی عقب مانده‌ایم

گزارش ایسنا از آخرین جلسه‌ انجمن ایرانی مطالعاتی جامعه اطلاعاتی در سال 86 که با مروری بر دستاوردهای دو اجلاس گذشته‌ جامعه‌ اطلاعاتی در جهان و هم‌چنین بررسی برخی مشکلات این انجمن برگزار شد.

کتاب تازه: فرهنگ، فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات

 

توسعه فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در شئون مختلف زندگی بشر طی دو دهه اخیر، منجر به طرح مباحث مختلفی شده که بخشی از آن ناظر به مقوله فرهنگ است. پیدایش فرهنگ موازی یا فرهنگ غیررسمی و توسعه نشر آن، اطلاع‌رسانی آزاد در فضای مجازی، زندگی وبلاگی و بسیاری دیگر از این مقولات، در پی راه‌اندازی و استفاده از اینترنت طی کمتر از دو دهه شایع شد.نویسندگان کتاب حاضر می‌کوشند با بررسی ابعاد مختلف تحول فن‌آوری در زندگی جوامع انسانی، تاثیر آن را بر مقوله فرهنگ مطالعه و با آسیب‌شناسی چنین تاثیر و تاثری، راه‌کارهای برون‌رفت جوامع از بحران‌های احتمالی، وارتقاء بهره‌گیری از سودمندی‌های آن را بررسی کنند.در این اثر مقالاتی از دکتر محمدرضا تاجیک، دکتر هادی خانیکی، دکتر بهزاد دوران، دکتر مسعود کوثری، دکتر سعیدرضا عاملی، دکتر حمید عبداللهیان، دکتر مهدی منتظرقائم و تنی چند از صاحب‌نظران و استادان دانشگاه ارائه شده است. «مجموعه مقالات فرهنگ، فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات» را انتشارات موسسه تحقیقات و توسعه علوم انسانی در شمارگان 1200 نسخه و بهای 42 هزار ریال روانه بازار کتاب کرده است.

مفهوم آنلاین

مفهوم آنلاین شدن یا آنلاین بودن در کشور ما از آن جمله مفاهیم نویی است که دچار سوء برداشت‌های نادرست و تلقی‌های غلط شده است. دکتر عطاء‌الله ابطحی، رسانه‌نگار و دکترای مدیریت رسانه در وبلاگ «رسانه‌نگاری و مدیریت رسانه» نوشته است: مفهوم آنلاین شدن یا آنلاین بودن چهار مفهوم بنیادی با خود همراه دارد که بدون آن‌ها آنلاین، معنی ندارد. این مفاهیم پایه عبارتند از: فوریت؛ Immediacy، جستجو پذیری؛ Searchability، فراپیوندی؛ Hyperlinking و چند رسانه‌ای(بودن)؛ Multimedia being یعنی اگر فضایی در وب یا اینترنت از ویژگی فوریت و نداشتن فاصله زمانی و مکانی برخوردار نباشد، این فضا به هیچ وجه آنلاین نیست.

دومین همایش دین و رسانه برگزار می‌شود


دومین همایش بین‌المللی دین و رسانه، با هدف ارایه، نقد و بررسی جدیدترین پ‍ژوهش‌های انجام شده در حوزه دین و رسانه در سطح بین‌المللی، ‌١٩ تا ‌٢٢ آبان‌ماه ‌٨٧ در تهران و قم برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این همایش بسط و گسترش دانش نظری و کاربردی درباره رسانه دینی، آسیب‌شناسی وضعیت رسانه‌ها در ایران و جهان در موضوع دین و هم‌چنین ارایه راهکارهایی برای بهبود وضعیت دین در رسانه است. بنا بر اعلام اساتید، پ‍ژوهشگران، دانشجویان و عموم علاقمندان مباحث مربوط به دین و رسانه می‌توانند برای شرکت در همایش، چکیده مقالات خود را در زمینه‌های یاد شده تا تاریخ ‌٣0 خردادماه سال ‌٨٧ به ایمیل دبیرخانه همایش به نشانی rm2008@religion-media.com ارسال کنند.

روابط‌عمومی زبان گویای سازمان است

مرتضی رنجبر مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم در دیدار با سیاوش با سیاوش یعقوبی مدیرکل روابط‌عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، موفقیت سازمان را در گرو وجود یک روابط‌عمومی بالنده و پویا عنوان کرد و گفت: روابط‌عمومی آینه و زبان گویای هر سازمان است.
به گزارش اداره کل روابط‌عمومی وی با اشاره به فعالیت‌های اخیر اداره کل روابط‌عمومی و طراحی ساختار و برناهه‌های مؤثر به‌ویژه اهمیت دادن به آن در دوران مدیریت جناب آقای امیری افزود: آماده‌ایم با هماهنگی کامل و بعد از اعلام شرح وظایف و آموزش مسئولان روابط‌عمومی استان‌ها، در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های ارتباطی سازمان گام‌های بلندی برداریم چراکه اطلاع‌رسانی و ایجاد تعامل سازنده در درون و برون سازمان بدون روابط‌عمومی مقدور نیست.