پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

مفهوم آنلاین

مفهوم آنلاین شدن یا آنلاین بودن در کشور ما از آن جمله مفاهیم نویی است که دچار سوء برداشت‌های نادرست و تلقی‌های غلط شده است. دکتر عطاء‌الله ابطحی، رسانه‌نگار و دکترای مدیریت رسانه در وبلاگ «رسانه‌نگاری و مدیریت رسانه» نوشته است: مفهوم آنلاین شدن یا آنلاین بودن چهار مفهوم بنیادی با خود همراه دارد که بدون آن‌ها آنلاین، معنی ندارد. این مفاهیم پایه عبارتند از: فوریت؛ Immediacy، جستجو پذیری؛ Searchability، فراپیوندی؛ Hyperlinking و چند رسانه‌ای(بودن)؛ Multimedia being یعنی اگر فضایی در وب یا اینترنت از ویژگی فوریت و نداشتن فاصله زمانی و مکانی برخوردار نباشد، این فضا به هیچ وجه آنلاین نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد