پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پرداخت کمک هزینه سفر به گزارشگران بحران

مرکز گزارشگری بحران پولیتزر در طول سال برنامه هایی را برای پرداخت کمک هزینه سفرهای بین المللی به خبرنگاران در دست اجرا دارد. این کمک هزینه برای تهیه گزارش از مناطق حساس جهان و موضوع هایی که در رسانه های اصلی آمریکا به آنها توجه نمی شود، پرداخت می شود. همه خبرنگاران رسمی و آزاد شبکه های رادیو-تلویزیونی و مطبوعات، صرف نظر از ملیتشان، تا زمانی که طرحی برای پخش و انتشار گزارش هایشان از رسانه های آمریکایی داشته باشند، می توانند برای دریافت این کمک هزینه اقدام کنند.

 مقدار کمک هزینه پرداختی به طرح پیشنهادی و برآورد هزینه آن بستگی دارد. معمولا رقم کمک هزینه مرکز پولیتزر بین سه هزار تا 10 هزار دلار است ولی تا 20 هزار دلار هم پرداخت شده است.  مرکز گزارشگری بحران پولیتزر به محض دریافت درخواست علاقمندان، درباره طرح های ارسالی بر اساس اهمیت موضوعی و زمانی آنها تصمیم گیری خواهد کرد. 
 برای اطلاعات بیشتر به این پیوند مراجعه کنید یا با این نشانی الکترونیک تماس بگیرید.

مدیرکل روابط عمومی بانک اقتصاد نوین :هشتمین عضو ایرانی «اپیرا»

 
 با عضویت خانم «زهرا حق شعار» ایران، صاحب هشت عضو در «انجمن بین‌المللی روابط عمومی» شد.
خانم حق شعار، از بانوان موفق در حرفه روابط عمومی کشور بوده و هم‌اینک مشاور رسانه‌ای مدیرعامل بانک اقتصاد نوین و مدیرکل روابط عمومی این بانک است.

با جهان درحال تغییر، روابط عمومی‌ها ناچار به نوآوری هستند

 
 سازمان‌هایی که خلاقیت و نوآوری یکی از فاکتورهای مهم و درخور توجه در کارشان محسوب می‌شود، هیچگاه به گذشته رضایت نداده و همواره با بهره‌گیری از ساز و کارهای خلاقانه، تغییر در نگرش و رفتار را سرلوحه امور خویش می‌دانند. آنان به ایده‌های نو احترام می گذارند و با رغبت و حساسیت آن‌ها را دنبال می نمایند. علی هاشمی در وبلاگ«ارتباط» نوشته است: یکی از واحدهای هر سازمان پویا، روابط عمومی آن سازمان است و اگر این واحد برخوردار از پویایی و خلاقیت باشد می‌تواند تحرک و نشاط را به تمامی سازمان منتقل سازد. اصولا نوآوری در کارها و برنامه‌های روابط عمومی‌های فعال یکی از مولفه‌های اصلی به شمار می‌رود. با جهانی که هر لحظه در حال تغییر است روابط عمومی‌ها ناچارند به سمت ایده‌های نو گام بردارند.

هویت‌های مشخص در وبلاگ‌ها، حرمت نام خود را بیشتر حفظ می‌کنند

یک مدرس دانشگاه معتقد است:‌ افرادی که معمولا با نام و هویت مشخص خود به یادداشت‌نویسی در وب می‌پردازند، هویت و حرمت نام خود را نیز در این فضا بیشتر حفظ می‌کنند.

دکتر امید مسعودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: وب‌نویسی چه به صورت یادداشت شخصی و چه به صورت اطلاع‌رسانی فرد برای جمع باشد، مانند هر شیوه ارتباطی دیگر بایدها و نبایدهایی را پیش روی وب نویس قرار می‌دهد. وی تصریح کرد:‌ حفظ هویت وبلاگ‌نویس به حفظ حرمت‌های اخلاقی جامعه وابسته است چراکه رعایت و حفظ ارزش‌ها و باید‌ها و نبایدهایی که فرهنگ بر یک جامعه حاکم کرده از سوی افرادی که می‌خواهند با هویت مشخص در آن به اطلاع‌رسانی بپردازند، به صورت آگاهانه و خودانتخابی اجرا می‌شود و این مساله به گونه‌ای نیست که‌ترس از قانون بخواهد آن را پیش روی وب‌نویس قرار دهد. این در حالی است که اغلب وبلاگ‌هایی که با نام مستعار یا بدون اسم هستند کمتر به خط قرمزهای اخلاقی توجه دارند. مسعودی یادآور شد: وبلاگ‌نویسان ممکن است زمانی که وارد فضای مجازی می‌شوند تمایلی به ابراز نام و هویت خود نداشته باشند. اما فضای مجازی نیز همانند شبکه‌های واقعی ارتباطات به گونه‌ای است که اگر افراد بخواهند در آن دارای ارتباطات وسیع گسترده و سالمی‌ باشند، ناچارند هویت واقعی خود را ابراز کنند. وی گفت: بدون شک افرادی که در جهان واقعی زندگی می‌کنند،‌ مقداری از آداب و رسوم و رفتار‌های خود را به جهان مجازی منتقل می‌کنند. بنابراین این مساله که وبلاگ‌نویسان بخواهند در نقدهای خود به هتاکی دیگران بپردازند، در جامعه‌ واقعی هم دیده می‌شود و طبیعتا نباید از فضای مجازی انتظار داشت که همه‌ی افراد در آن سالم باشند. مسعودی در پایان تاکید کرد: باید با برخی ساز و کار و قواعد جهان مجازی و آموزش کاربران، اجازه نداد که افراد فضای مجازی را هم مانند واقعیت‌های اجتماعی آلوده کنند.

هنر و فن تیترزنی، همه کاره و عصاره‌ مطبوعات است

به گفته‌ یک استاد ارتباطات، هنر و فن تیتر و تیترزنی، همه کاره و عصاره‌ی مطبوعات است به طوری که مخاطبان بعد از مشاهده عکس نشریات بلافاصله به دنیال تیترهای صفحات نخست می‌روند.

به گزارش خبرنگار رسانه‌ خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر حسین قندی اظهار کرد: هنر تیترزنی در مطبوعات مهارت خاص و بالایی را طلب می‌کند که در این زمینه دست‌اندرکاران نشریات باید با دقت بیشتری عمل کنند. وی که در آیین معرفی برترین تیترهای سال 86 رسانه‌های آذربایجان شرقی، سخن می‌گفت با ابراز شگفتی از به‌کارگیری تیترهای جذاب در نشریات محلی کم صفحه استان، پیشنهاد کرد که این جشنواره در دوره‌های بعدی به صورت تخصصی در حوزه‌های مختلف برگزار شود. قندی با تشریح جایگاه تیتر و عکس در افزایش شمارگان مطبوعات بر لزوم توجه فعالان رسانه‌های محلی به این موضوع به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت‌های خود تاکید کرد. وی دقت گردانندگان مطبوعات محلی به مقوله "جذابیت" در عین تلاش برای جذب آگهی‌های مطبوعاتی را خواستار شد و اضافه کرد: تحقق این مهم، بهبود وضعیت انتشار نشریات محلی و آن هم به نوبه خود ارتقای سطح فرهنگی عمومی جامعه را موجب می‌شود.