به طور کلی در گذشته فرهنگ بر اساس برخی معیارهای کنترل شده که از مرکزیتی خاص و بطور سلسله مراتبی ایجاد میشد، سازماندهی مییافت که باعث به وجود آمدن استراتژیها و قوانین گوناگون برای همه گروههای مردمی تحت شرایط گوناگون میشد. به گزارش سرویس نگاهی به وبلاگهای خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، نویسنده وبلاگ "خط ربط" به نشانی http://prsoft.blogfa.com/ نوشته است: امروز با پیروی از قوانین جدید و پیشرفته و شیوههای تعامل نوین که بخشی از دوران جدید هستند، روشهای تازهای برای عکسالعمل هر شخص تحت شرایط گوناگون به وجود آمده است. عواملی همانند سرعت دسترسی نسبتا سریع به اطلاعات و تبادل سریع و راحت دادهها به تنهایی، دیدگاه انسان را نسبت به جهان تغییر داده است و باعث شکل گیری تعاملات جدیدی بین انسان و محیط پیرامون خود شده است. عصر دیجیتال، باعث ایجاد الگوی دیگری خارج از مراتب و درجات سلسله مراتب معمول شده که اجازهی شکل گیری به فضای مستقل و در نتیجه خارج از تسلط قدرت مرکزی را می دهد. این سازماندهی جدید که حاصل تولید و توزیع انبوه اطلاعات در لحظه است، دیدگاهی از تحلیل های پیچیده را به روی ما میگشاید که تنوع و کثرت گرایی نقش مهمی را در آن ایفا میکند و کلیهی نهادهای اجتماعی ، اقتصادی ، فلسفی ، سیاسی و ... را تحت تاثیر قرار میدهد. حال باید پرسید که: جریانها، تغییرات ناگهانی و مجموعه دادههای شبکههای اطلاعرسانی چه تأثیراتی بر سازمانها و روابط عمومی سازمانها میگذارد؟ آیا فضاهای مجازی جدید سبب خلق روابط عمومیهای جدید میشوند؟ آیافضاهای مجازی میتوانند با روابط عمومیهای سنتی رابطه برقرار کنند؟ اینها بخشی از پرسشهایی است که با ورود روابط عمومی ها به دنیای دیجیتال به منظور معماری صحیح اطلاعات -در عصر انفجار اطلاعات- مطرح و پاسخ دقیق به آن می تواند این راه پر فراز و نشیب را در راستای ایجاد روابط عمومی دیجیتال و همگام و همراه با فناوریهای روز دنیا روشن و هموار کند. با وجود پتانسیل سیال و بازی که بوسیله ارتباط دیجیتال ( با حضور همزمان در همه جا ، هرجا، هیچ جا ) ارائه میشود، باید گفت که اتصال شبکه جهانی همچنان نیازمند زمینه هایی برای مبادله ی فیزیکی با سایرین است. با این که تغییر و تطابق از اصلی ترین عوامل تاثیر گذار در زندگی امروزه هستند، ولی این دو عامل فیزیکی نیستند. پس باید به دنبال کشف راه کارهایی برای تحقق موضوعاتی باشیم که ویژگی محیط های ذهنی را با شرایط فیزیکی محیط به طور همزمان دارا باشد. از این رو تعامل روابط عمومی دیجیتال و سنتی می تواند پاسخی به شرایط امروز جامعه در این زمینه باشد.