پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

چگونه رسانه اجتماعی در حال احیای روابط عمومی است

روابط عمومی 2: چگونه رسانه اجتماعی در حال احیای روابط عمومی است

دیردر بریکنریج

نویسنده تنها کتاب روابط عمومی2 در جهان

 

کارگزار روابط عمومی- 14 شهریور1388 - امروز دوره انقلاب صنعت روابط عمومی است. با ظهور روزنامه نگاری شهری و رشد رسانه اجتماعی (بلاگ ها، شبکه های اجتماعی، پادکست، سایت های مشترک ویدیویی و غیره) انتخاب های کجا باید رفت با داستان حرفه ای ما قاطعانه تر می شود. به عصر روابط عمومی 2 خوش آمدید. چالش روبروی متخصصان روابط عمومی و شرکت ها این است که چطور بهترین گزینه ها از دنیای قدیمی و جدید روابط عمومی را در چشم انداز امروز رسانه اجتماعی ترکیب کنند تا به مجموعه ای از عوامل کارا در جهت پاسخگویی به درخواست های موجود برسند.

در نتیجه، حالا زمان آن فرارسیده که صنعت بیش از 100 ساله و نقش و مسوولیت حرفه ای مان را احیا کنیم. متاسفانه در طی سال ها، روابط عمومی بیشتر به خاطر تلاش هایش به عنوان منتشر کننده خبر برندها شناخته شده است تا این که اخبار ارزشمندی به بازار عرضه کند.

مصرف کنندگان دیگر خواهان شنیدن چنین پیام هایی نیستند. حالا زمان آن فرارسیده است که کارهایی برای صنعت روابط عمومی و برگرداندن ارزش در خور این حرفه انجام دهیم. حالا زمان آن فرا رسیده که اهداف و وظایف روابط عمومی را  به عنوان سرمایه سازمان ها تبیین کنیم. با پذیرش و اعتقاد به روابط عمومی 2، در واقع ما در حال ارتقای جایگاه و بازسازی اعتبار خود با رویکردی جدید هستیم.

سال های راحتی خیال و بی اعتنایی گذشته است. اگر تاکنون فرآیند پیام رسانی ما از بالا به پایین بوده است پس اکنون زمان آن فرا رسیده که از فرآیند مهندسی برعکسی استفاده کنیم. امروزه رویکردهای موثری وجود دارد؛ که همان راهبرد شنیدن پایین به بالا است که با تغییر در رسانه مصرف کننده و  ارتباطات رسانه اجتماعی به وجود آمده است. ایجاد رابطه از طریق گفتگو و مشارکت با افراد ذی نفوذ، اکنون به عامل تعیین کننده تبدیل شده است. با گوش دادن و مشاهده کردن، هم کارگزار و هم برند می توانند به منابع بی نهایت سودمندی تبدیل شوند. راهبرد پایین به بالا به ما امکان ارایه اطلاعات معنی داری را به بازار می دهد. رویکرد جدید درسی است در جامعه شناسی و تکنولوژی؛ که نقش کارگزار روابط عمومی را در جهت مشارکت در جوهره واقعی روابط عمومی- که همان ایجاد و حفظ روابطی خوب برای برند و سهامداران است تقویت می کند که منتهی به روابط عمومی ارزشمند درازمدت برای سازمان می شود.

نقش کارگزار روابط عمومی

اگرچه این نقش هنوز وجود دارد، روابط عمومی 2 مسوولیت های جدیدی را برای شاغلان روابط عمومی پیشنهاد می کند تا به قهرمانان روابط عمومی و ذی نفوذان محترم در اقتصاد اجتماعی امروز تبدیل شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد