پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

به‌دنبال چاپ تبلیغ به شکل خبر، لس‌آنجلس تایمز هدف انتقاد قرار گر

چاپ تبلیغی در صفحه نخست نسخه 9 ماه آوریل لس‌آنجلس تایمز که به صورت یک ستون خبری درآمده بود این روزنامه را با انتقادهایی مواجه کرد.به گزارش ایسنا، این تبلیغ برای برنامه خبری «سوت لند» ان ‌بی ‌سی در پایین ستون چپ صفحه اول به چاپ رسیده و بر بالای تیتر آن کلمه تبلیغات نقش بسته بود.این نشریه پیش از این هرگز در صفحه اول خود تبلیغات چاپ نکرده بود و ظاهر خبری ساختگی این تبلیغ جنجال ویژه‌ای را برانگیخت.تبلیغ مذکور بحثی را به‌راه انداخته که آیا لس‌آنجلس تایمز زیاده‌روی نکرده و صداقت ژورنالیستی را فدای کسب درآمد تبلیغاتی نکرده است.

کارمندان لس‌آنجلس تایمز دادخواستی علیه این تبلیغ تهیه کردند که در آن آمده است: «این اقدام پیمان 128 ساله با خوانندگان ما را که صفحه نخست برای اخبار پرمعنای روز اختصاص دارد نقض می‌کند. قرار دادن یک مقاله خبری جعلی صداقت و معیارهای ژورنالیستی ما را به استهزا می‌گیرد».

به دلیل کاهش درآمد تبلیغاتی، بسیاری از روزنامه‌های آمریکایی از جمله وال استریت ژورنال، یواس‌ای تودی و نیویورک تایمز به منظور جلب تبلیغ‌کنندگان به تبلیغات صفحه اول توسل جسته‌اند.

با این که لس آنجلس تایمز مدعی است این تبلیغ شیوه ابتکاری در تبلیغات است که برای گسترش مرزهای سنتی طراحی شده اما منتقدان می‌گویند لس‌آنجلس تایمز نه برای چاپ تبلیغات در صفحه اول بلکه به دلیل تلاش برای تغییر شکل آن به عنوان محتوای تحریری تنزل کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد