پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

انقلاب رسانه‌ای جدیدی در راه است

سایت خبرآنلاین - نسل دوم نمایشگرهای دستی و ای‌ریدرها را می‌توانید لوله کنید، تا بزنید و به شکل‌های مختلف در آورید.نسل دوم صفحات الکترونیکی به زودی وارد بازار می‏شود. از مشخصات اصلی آنها این است که می‏توانید بعد از خواندن، آن‌ها را لوله کنید و در جیب پالتو یا کتتان بگذارید. این صفحات، از حداقل میزان ممکن انرژی برق استفاده می‏کنند و در ضمن، قابلیت پخش فایل‏های ویدیویی را نیز دارند.صفحات الکترونیکی برای راحتی مطالعه خوانندگان الکترونیکی خود، به صورت انبوه وارد بازار شده‌اند. صفحه نمایشی روشن و شفاف، به همراه کنتراست و کیفیت تصویر (رزولوشن) بالا، می‏توانند به راحتی با صفحات چاپی معمولی رقابت کنند. این صفحات حتی در معرض تابش مستقیم نور خورشید هم قابل خواندن هستند و مشکل بازتاب نور را ندارند، پس نسبت به نمایشگرهای کامپیوتر بسیار راحت‏ترند.

نقطه شروع این صنعت جدید، ساخت صفحات شیشه‏ای سفت و محکمی ‏بود که تنها قابلیت نمایش سیاه و سفید داشت. اما هم‌اکنون تعداد زیادی از شرکت‏های نام آشنای محصولات الکترونیکی مانند هیتاچی، فوجیتسو و هولت-پاکارد (اچ.پی) برای ساخت و توسعه صفحات انعطاف‌پذیرتری که هم رنگی باشند و هم قابلیت پخش فایل‏های ویدوئیی را داشته باشند، باهم رقابت می‏کنند.

آینده این صنعت، بسیار وابسته به فناوری‏هایی است که برای ساختن فیلم‏های جوهری الکترونیکی استفاده می‏شود و علاوه بر آن، به این نیز بستگی دارد که پژوهشگران تا کجا می‏توانند انعطاف‌پذیری مدارهای لازم برای ایجاد پیکسل‏های رنگی را افزایش دهند. به هرحال، هدف از ترکیب فناوری‏های جدید در تولید این صفحات الکترونیکی، آن است که بتوان آنها را در مقیاس انبوه تولید کرد تا با قیمت ارزان در دسترس عموم مردم قرار گیرد و در زمینه‏های مختلف و بخصوص بخش آموزش، به کار رود.

بیشتر صفحات الکترونیکی که امروزه مورد استفاده قرار می‏گیرند و به ای.ریدر معروفند، از فناوری حرکت ذرات معلق مایع توسط انرژی برق استفاده می‏کنند که اختراع شرکت ای.اینک است. این شرکت در کمبریج ایالت ماساچوست قرار دارد. تحقیقاتی که برای استفاده از این شیوه انجام شده، اولین بار سال 1377 / 1998 در نشریه نیچر منتشر شد؛ اما برای این که نتایج آن راه خود را به کارخانجات باز کنند و وارد بازار شوند، یک دهه زمان لازم بود. البته نباید فراموش کرد که به جز زمان، چیزی بالغ بر 100 میلیون دلار هم هزینه صرف شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد