پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پوشش‌ خبری و حوزه‌ کاری روزنامه‌نگاران

بسیاری از سازمان‌های خبری از روزنامه‌نگاران می‌خواهند تا حوزه‌ خاصی را پوشش دهند. این عرصه می‌تواند محدوده جغرافیایی یا موضوعی باشد که به عنوان «تخصص یا حوزه‌ کار آن روزنامه‌نگار» شناخته می‌شود. در وبلاگی آمده است: عبارت «تخصص و حوزه کار» در ابتدا به معنی محدوده کاری مورد استفاده قرار می‌گرفت. روزنامه‌نگاران نخست با محیط اطرافشان و کسانی که حوزه‌ کار آن‌ها را تشکیل می‌دهند آشنا می‌شوند و در بسیاری از موارد آنها باید کلمات خاصی را بیاموزند تا بتوانند صحبت‌های منابع خود را بفهمند. اما منظور این نیست که از آن لغات در گزارش خود استفاده ‌کنند. در واقع خبرنگاران با صلاحیت، به مترجم و مفسرانی تبدیل می‌شوند که اطلاعاتی را در دسترس مردم قرار می‌دهند که عموم به آن دسترسی ندارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد