پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

راه‌اندازی سیستم IPTV تا یک سال آینده در کیش

یکی از اهدافی که در سند چشم‌انداز سازمان منطقه‌ آزاد کیش مطرح شده این است که سازمان قطب علمی و فن‌آوری کشور شود و در همین راستا یکی از مهمترین ارکان یک قطب فن‌آوری دسترسی و میزان استفاده از فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات است.به گزارش ایسنا، امید فریدفر - معاون طرح، برنامه و IT سازمان منطقهی آزاد کیش - با بیان این مطلب در نشست خبری که در حاشیه نمایشگاه فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات کیش برگزار شد، اظهار کرد: شرکت‌های خارجی، حضور چشمگیری در این نمایشگاه ندارند اما امیدواریم در سال‌های بعدی با مذاکراتی که انجام می‌دهیم تعداد شرکت‌های خارجی را افزایش دهیم.وی ادامه داد: تصمیم گرفتیم نمایشگاه آیتکس را با شعار تجلی دستاوردهای 30 ساله‌ کشور در حوزه‌ ICT ایجاد کنیم؛ این نمایشگاه به‌عنوان نخستین نمایشگاه در این زمینه محسوب شده و طبیعتا دارای کاستی‌هایی نیز است اما گام اول را برداشتیم و امیدواریم که گام‌های بعدی را محکم‌تر و استوارتر برداریم.

وی تصریح کرد: بر همین اساس تصمیم گرفتیم این شعار را جامعه‌ عمل بپوشانیم و جزیره‌ کیش را با همکاری کلیه‌ نهادهای کشور به جزیره‌ هوشمند تبدیل کرده و به‌عنوان دروازه‌ای برای ورود تکنولوژی به کشور تبدیل کنیم؛ مبنای اصلی این تفکر این است که جزیره‌ کیش از موقعیت خاصی برخوردار است و تمامی المان‌های یک عنصر را دارد.

او اظهار کرد: ما هر طرحی که بخواهیم در زمینه‌ فن‌آوری اطلاعات در کشور پیاده کنیم می‌توانیم آن را ابتدا در این جزیره‌ به عنوان پایلوت پیاده کرده و پس از آن مکانیزه کنیم.

او گفت: در تدارکیم تا بعد از اتمام نمایشگاه دبیرخانه‌ دائمی نمایشگاه آیتکس را ایجاد کنیم و جلساتمان را در آنجا ادامه داده و دومین نمایشگاه آیتکس را حتا زودتر از یک سال با موفقیت بیش‌تری برگزار کنیم.

وی با بیان این که این نمایشگاه توسط صدا و سیما و سازمان منطقهی آزاد کیش برگزار می‌شود ابراز کرد: در دومین نمایشگاه آیتکس قرار است این نمایشگاه با همکاری نهاد ریاست جمهوری، صدا و سیما و سازمان منطقهی آزاد کیش برگزار شود.

فریدفر همچنین از راه‌اندازی سیستم IPTV تا یک سال آینده در جزیرهی کیش خبر داد و اظهار کرد: راه‌اندازی این سیستم را در دستور کار قرار دادیم و در مرحله‌ عقد قرارداد هستیم.

وی با بیان این که ضریب نفوذ تلفن همراه در کیش 62 درصد است اظهار کرد: در تلاشیم ضریب نفوذ را در بخش تلفن همراه و اینترنت افزایش داده و ضریب نفوذ اینترنت را با استفاده از تکنولوژی جدید به بالای 80 درصد برسانیم که در این زمینه مدارس هوشمندی را پیاده‌سازی کرده و این کار را از دبیرستان آغاز کردیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد