روابط عمومی عین سرمایه اجتماعی است و میتواند سرمایه اجتماعی را از دو بعد درون و برون سازمانی افزایش دهد.به گزارش ستاد خبری چهارمین سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی دکتر غلامعباس توسلی استاد دانشگاه و رئیس انجمن جامعه شناسی ایران در چهارمین سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی در محل سالن همایشهای بینالمللی صدا و سیما ضمن بیان مطلب فوق اظهارداشت: روابط عمومیها باید به دنبال ایجاد روابط سالم و مستحکم بین سازمان و مخاطبانش شوند و از نتایج آن در راستای ارتقای سرمایه اجتماعی سود جویند.وی افزود: متاسفانه اکثر روابط عمومیها به جای اینکه در سطح افقی باعموم و افکار عمومی ارتباط برقرار کنند به صورت عمودی در اختیار راس هرم سازمانی قرار گرفتهاند.