پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

کتاب «روش‌های پیشرفته تحقیق در علم ارتباطات» منتشر می‌شود

دکتر امیدعلی مسعودی در گفت‌وگو با ایبنا گفت: کتاب «روش‌های پیشرفته تحقیق در علم ارتباطات» به معرفی چهار روش تحقیق با عناوین «Q»، «فراتحلیل»، «تحلیل گفتمان» و «تحقیق به روش Delphi» می‌پردازد. این اثر در مرحله ویرایش است و به زودی توسط نشر خجسته به بازار خواهد آمد.

مسعودی همچنین دو کتاب دیگر با عناوین «مبانی مصاحبه» و «مبانی گزارش‌نویسی» در دست نگارش دارد که به تکنیک‌های خبرنگاری در این دو حوزه می‌پردازد.

وی درباره کتاب «مبانی مصاحبه» گفت: در این اثر پس از تعریف مصاحبه، سه مرحله پیش از مصاحبه، هنگام مصاحبه و بعد از مصاحبه، بررسی می‌شود.

وی همچنین افزود: این اثر شامل بخش‌هایی درباره مصاحبه تلفنی، مکتوب و حضوری است که بیش از همه به مصاحبه حضوری پرداخته و حاوی مواردی است که می‌تواند راهنمای خبرنگاران باشد.

از مهم‌ترین نکاتی که در این نوشتار بر آن تأکید شده است، می‌توان به مدیریت خبرنگار بر مصاحبه با استفاده از تسلطی که در کلام دارد، اشاره کرد.

نویسنده آثاری چون «خلاصه‌نویسی برای رسانه‌ها» و «مبانی نگارش رسانه‌ای»، درباره کتاب «مبانی گزارش‌نویسی» گفت: این اثر بعد از تعریف و بررسی اجزای گزارش، به تفاوت‌های آن با خبر، تفاوت‌هایی مثل استفاده از لید در خبر و مقدمه در گزارش می‌پردازد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد