روزنامه "شهروند" به صاحب امتیازی سازمان شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور به جرگه مطبوعات پیوست.تاکنون 13 پیش شماره از این روزنامه منتشر شده است و به گفته رییس موسسه فرهنگی، اطلاع رسانی، مطبوعاتی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از دهه فجر امسال به صورت منظم منتشر خواهد شد.روزنامه "شهروند" رویه "اجتماعی، سیاسی و فرهنگی" خواهد داشت و در 12 صفحه به زیور طبع آراسته شد.
ادامه مطلب ...سازمانهایی که خلاقیت و نوآوری یکی از فاکتورهای مهم و درخور توجه در کارشان محسوب میشود، هیچگاه به گذشته رضایت نداده و همواره با بهرهگیری از ساز و کارهای خلاقانه، تغییر در نگرش و رفتار را سرلوحه امور خویش میدانند. آنان به ایدههای نو احترام میگذارند و با رغبت و حساسیت آنها را دنبال مینمایند.
ادامه مطلب ...هزینه بالای تبلیغات تلویزیونی، داستان ٧٠ من کاغذی است که در آن سوی دنیا به دلیل تعدد شبکههای تلویزیونی دههها است که معضل به حساب نمیآید. اما این تعدد در عین حال باعث شده تا چالشهایی از جمله عدم توجه مخاطبان به تیزرها معضل جدید تبلیغاتچیهای فرنگی بشود و به جای چانه زنی برای کاهش قیمت پخش آگهی در تلویزیون، دستیابی به رسانههایی غیر از تلویزیون که توانایی بیشتری در جلب توجه مخاطبین دارند، در اولویت قرار بگیرد. نویسنده وبلاگ «تبلیغ از نوع بازرگانی» به نشانی http://ha-bananej.blogfa.com در ادامه آورده است: بازاریابی تجربی ( Experiential Marketing ) یکی از راه حلها برای این معضل است که عجیب توجه شرکتهای تبلیغاتی بین المللی را به خودش جلب کرده است.
وبلاگنویسی و روزنامهنگاری یکی از مباحث جدید در عرصه روزنامهنگاری است که بهتدریج روزنامهنگاری را از آن شکل سابقش جدا و به نوعی رسانهنگاری تبدیل میکند. نویسنده وبلاگ «رسانهنگاری و مدیریت رسانه» در ادامه نوشته است: به نظرم اصطلاح تقابل سنت و مدرنیسم چندان جالب نیست. دکتر نمک دوست عقیده داشت:روزنامهنگاری کهنه و نو ندارد. در روزنامهنگاری ما با خبر سر و کار داریم و خبررسانی هر روز سبکش و روشش متناسب با روز است و روزنامهنگاری نو در مقابل روزنامهنگاری کهنه معنی ندارد. روزنامهنگاری و کار خبر همیشه مساله و کار امروز است.
مدیر کل تبلیغات و اطلاع رسانی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از ساماندهی درج و انتشار آگهی های تبلیغاتی در جراید و نشریات کشور خبر داد.
علیرضا کریمی در گفت و گو با ایرنا گفت: نحوه ساماندهی درج و انتشاز آگهی های تبلیغاتی بر اساس یک فرآیند تعاملی و نشست های همفکری میان معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران مسوول نشریات کشور تدوین و مصوب خواهد شد.