پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

کمبود نشریات تخصصی روابط عمومی

هر ماهی که لیست نشریات تازه مجوز گرفته شده در رسانه ها اعلام می شود، به دنبال نشریات تخصصی در حوزه روابط عمومی می گردم تا شاید شاهد حرکتی ناچیز در این حوزه باشیم ولی افسوس از یک عنوان! در حالیکه شاهد صدور مجوز برای نشریات مختلف در حوزه های کشاورزی، پرستاری، آبیاری و... هستیم، حرکتی برای انتشار نشریات تخصصی در حوزه روابط عمومی دیده نمی شود. بررسی وضعیت نشر در این حوزه نشان می دهد که فعلاً دو ماهنامه و دو فصلنامه به صورت دست به عصا در حال انتشار بوده و ادامه انتشار آنها بستگی به برگزاری کنفرانس، سمپوزیوم و... دارد.

در نگاه اول کمبود مقالات دست اول و گزارش های مفید در این حوزه یک از علل انتشار نامرتب این نشریات می باشد، این نشریات برای اینکه بتوانند مخاطب عام و خاص خود را جذب نمایند، نیاز دارند تا مطالب جدیدی را به مخاطب تزریق نمایند و کمبود تولید مطلب جدید و عدم سعی و تلاش در جهت ترجمه مطالب از روی سایر نشریات خارجی باعث کندی روند انتشار این نشریات شده است.

کمبود آگهی در این نشریات و بالا بودن هزینه های چاپ علت دیگری است که این نشریات نمی توانند به صورت مرتب منتشر شده و در نتیجه جامعه روابط عمومی ایران با کمبود نشریات تخصصی مواجه بوده و منتظر رفع عطش می باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد