پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

امسال ۹۵ روزنامه‌نگار در جهان کشته شدند

بر اساس گزارش سالانه یک سازمان غیر دولتی در مجموع 95 روزنامه‌نگار در 32 کشور جهان از آغاز سال میلادی در حال ایفای مسئولیت حرفه‌ای خود کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از منابع اینترنتی، سازمان موسوم به برنامه‌نشان مطبوعات مستقر در ژنو در گزارشی که روز دوشنبه منتشر شد اعلام کرد: کاهش جهانی 17 و نیم درصدی روزنامه‌نگاران کشته شده در مقایسه با شمار بی‌سابقه سال 2007، 110 کشته ناشی از بهبود اوضاع در عراق، 15 کشته در برابر 50 کشته در سال 2007 است.

این سازمان غیر دولتی که برای محافظت بهتر از روزنامه نگاران در مناطق مناقشه فعالیت می‌کند اعلام کرد: این کاهش را وخامت بسیار نگران کننده اوضاع در برخی از مناطق مانند مکزیک‌،پاکستان، هند، تایلند و روسیه یا فیلیپین جبران کرده است.

بنابر اعلام این سازمان برای ششمین سال پیاپی عراق با وجود کاهش 70 درصدی شمار کشته شدگان در مقایسه با سال 2007، 50 کشته همچنان در سال 2008 به خطرناک‌ترین کشور باقی مانده است.

این کاهش بنابر اعلام این سازمان از بهبود نسبی اوضاع امنیتی در این کشور ناشی شده است این سازمان غیر دولتی از آغاز جنگ در عراق در سال 2003 دست کم کشته شدن 265 تن را در این کشور ثبت کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، بلز لامپن دبیر کل این سازمان تاکید کرد: متاسفانه اوضاع در سایر کشورها به وخامت گراییده است که تحول بسیار نگران کننده‌ای است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد