پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

128 نفر در آذربایجان شرقی گواهینامه آموزش روزنامه‌نگاری گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ناصر وحیدی‌مهر ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران افزود: در این دوره‌ها که توسط اداره مطبوعات و تبلیغات این اداره و کانون فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان شرقی برگزار شد، 165نفر شرکت داشتند. وی اظهار داشت: بر این اساس با توجه به استقبال اصحاب قلم، خبرنگاران و دانشجویان از دوره‌های آموزشی مذکور، برای نخستین بار آموزش روزنامه‌نگاری پیشرفته (2) و همزمان دوره‌های مقدماتی و پیشرفته یک در تبریز برگزار می‌شود.

وحیدی‌مهر تاکید کرد: برای ارتقا سطح کیفی مطبوعات استان در سطح کشور این آموزش‌ها موثر بوده و با پیشرفت علمی دست‌اندرکاران نشریات، شاهد پیشرفت رسانه‌های چاپی خواهیم بود.
وی همچنین در ارتباط با محتوای مواد آموزشی دوره‌های خبرنگاری اضافه کرد:دوره‌های مقدماتی روزنامه‌نگاری شامل آیین نگارش در مطبوعات، خبرنویسی، مصاحبه، گزارش‌نویسی و مقاله‌نویسی در 60 ساعت خواهد بود.
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار داشت: دوره‌های پیشرفته یک نیز شامل ویراستاری پیشرفته، روزنامه‌نگاری تخصصی، تاکتیک‌ها و پوشش‌های خبری، عکاسی خبری،گرافیک و صفحه‌آرایی در 70ساعت ارایه می‌شود.
وی ادامه داد: دوره‌های روزنامه‌نگاری پیشرفته دو نیز در 40 ساعت و شامل روزنامه‌نگاری بحران‌، مخاطب‌شناسی‌، تحلیل خبر و تخیل در روزنامه‌نگاری‌، روش‌های مصاحبه پیشرفته خبری و گزارش‌نویسی پیشرفته است.
وحیدی‌مهر تصریح کرد: شرایطی مهیا شده تا شرکت‌کنندگان همزمان در هر سه دوره آموزشی حضور یابند.
وی افزود: خبرنگاران و هیئت تحریریه مطبوعات برای شرکت در دوره‌های یاد شده از تخفیف 60 درصدی برخوردار هستند.
وحیدی‌مهر آغاز مهلت ثبت‌نام دوره‌های آموزش خبرنگاری را 23 آذر تا 14دی ماه سال جاری در اداره تبیلغات و مطبوعات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اعلام کرد.
وی اظهار داشت: برای نخستین بار دوره‌های آموزش روزنامه‌نگاری و خبرنگاری در شهرستان‌های مراغه و مرند نیز برگزار می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد