پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

امتیاز استفاده از یک «اسمایلی» فروش رفت

همکاران سیستم - قرار است لبخند بر چهرهء میلیونها نفر شهروند روسی خشک شود چون یک تاجر اهل مسکو مالکیت یکی از محبوب ترین نمادهای اینترنتی را به نام خود ثبت کرده است.

نمادهای اینترنتی موسوم به Smileys به یکی از بنیادهای ارتباطات مدرن مبدل شده اند. تنها با چندکاراکتر می توانید حالت خود را از خوشحالی گرفته تا عصبانیت و سردگمی یا غم بیان کنید.

بنابر گزارش رسانه های روسیه، کارآفرین صنایع مخابراتی آقای اولگ تترین امتیاز یکی از پراستفاده ترین نمادها را خریده است. این نماد خاص علامت چشمک ;) یا شوخی است.

تترین می گوید شرکت هایی که از این نماد در مکاتبات خود استفاده می کنند باید به وی پول بپردازند. وی اضافه می کند: "استفاده قانونی تنها بعد از خرید حق امتیاز یکساله از ما امکان پذیر خواهد بود. البته این امتیاز گران نیست و تنها چند ده هزار دلار قیمت دارد."

این نمادها برای اولین بار توسط مهندس کامپیوتر آمریکایی اسکات فاهلمن در سال 1982 استفاده شدند. وی پیشنهاد کرد این نمادها در کنار متن استفاده شوند تا لحن جدی از لحن طنز توسط خواننده قابل تمایز شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد