پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

مهلت انتشار روزنامه «آینده نو» تمدید نشده است

اداره کل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی وزارت ارشاد موضوع موافقت هیئت نظارت بر مطبوعات با تقاضای تمدید مهلت روزنامه "آینده نو" را رد کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: انتشار روزنامه "آینده نو" به مدیرمسئولی عبدالرسول وصال در اردیبهشت سال 86 پس از انتشار 181 شماره متوقف شده بود و در طول بیش از یکسال و نیم گذشته انتشار نیافته است.

در این اطلاعیه آمده است: از آنجا که ذیل ماده 16 قانون مطبوعات صراحت دارد "عدم انتشار منظم نشریه در یکسال اگر بدون عذر موجه (به تشخیص هیئت نظارت بر مطبوعات) باشد موجب لغو پروانه خواهد بود". لذا هیئت نظارت بر مطبوعات در جلسه مورخ 17/7/87 خود به همین علت آن روزنامه را مشمول ماده 16 قانون مطبوعات دانست و این تصمیم به نشانی قانونی روزنامه آینده نو نیز ارسال شد.

این گزارش در مورد موضوع موافقت هیئت نظارت بر مطبوعات با تقاضای تمدید مهلت روزنامه آینده نو می افزاید: انجام چنین توافقی از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات و یا هر مرجع دیگری صحت ندارد و معلوم نیست چنین ادعایی بر چه مبنا و براساس چه مستندی صورت گرفته و نشر می یابد.

اداره کل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی همچنین می‌افزاید: چنانکه تمامی اصحاب مطبوعات مطلعند هرگونه توافق و مصوبه هیئت نظارت بر مطبوعات به صورت مکتوب توسط دبیر هیئت مذکور و یا این اداره کل به متقاضیان اعلام می‌شود و لذا طرح چنین ادعایی آن هم پس از گذشت حدود 2 ماه از صدور مصوبه کتبی آن هیئت و مرتبط دانستن این موضوع به امور موهوم دیگر چیزی جز تشویش اذهان عمومی در پی ندارد.

در پایان در مورد درخواست تمدید مهلت انتشار روزنامه آینده نو آمده است: صرف ارسال تقاضانامه برای تمدید مهلت انتشار نشریه‌ای که بیش از یکسال‌ و نیم از توقف فعالیت آن گذشته به معنی توافق با ادامه انتشار آن نیست، به ویژه در این مورد که قبل از وصول تقاضانامه مذکور رسیدگی به انتشار نامنظم آن روزنامه در دستور کار هیئت نظارت بر مطبوعات قرار گرفته بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد