همکاران سیستم - با وجود اینهمه مسئلهء اقتصادی شاید به راحتی بتوان مفهوم وب 2 را کنار گذاشت. خیلی از افرادی که در کنفرانس وب 2 بودند بیان داشتند که نمی توان به شرکت هایی که به دنبال جذب مخاطب هستند و فکری در مورد مدل پولسازی ندارند، اعتماد داشت. اما سخنرانی های کنفرانس حاکی از این بود که برخی از مفاهیم کلیدی وب 2 در حال جا افتادن است.بسیاری از شرکت هایی که برنامه های پیچیده می نویسند، در حال انتقال نرم افزارهای خود به پلاتفورم وب 2 هستند و به ویژه در صددند که برنامه ایشان بتواند با دیگر برنامه ها حرف بزند. به عبارت دیگر برنامه های خود را به ماجول هایی تبدیل می کنند که با دیگر ماجول های دیگر برنامه ها به راحتی ارتباط برقرار کند.
ادامه مطلب ...تحقیق و پژوهش یکی از فعالیتهای مهم و به عبارتی از ارکان روابط عمومی است. اگر بپذیریم سنجش افکار عمومی یکی از فعالیتهای عمده و مهم روابط عمومی است، پس بهرهگیری از روشهای پژوهشی و تحقیق گامی بلند در جهت دستیابی به اهداف روابط عمومیاست.
به گزارش سرویس نگاهی به وبلاگهای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در وبلاگ "مدیریت روابطعمومی" به نشانی http://pyvand.eprsoft.com آمده است: بسیاری از صاحبنظران معتقدند که فعالیت روابط عمومی با تحقیق و پژوهش آغاز شده و با ارزیابی به پایان میرسد. امروزه در روابط عمومیهای نوین و کارآمد تحقیقات و پژوهش به ویژه سنجش افکار موجب شده تا تصمیمگیریها و تصمیمسازیها در سازمان مخاطبمحور شده و سطح فعالیتها و موفقیتهای سازمانی ارتقا یابد.
ادامه مطلب ...روزنامه نگاران سراسر جهان می توانند برای دریافت فرصت مطالعاتی بنیاد نایت در دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا درخواست دهند. روزنامه نگارانی واجد شرایط دریافت این فرصت مطالعاتی نه ماهه هستند که به مدت هفت سال سابقه کار حرفه ای داشته باشند.
هشت تن از متقاضیان دریافت این فرصت مطالعاتی در سال تحصیلی ۲۰۱۰-۲۰۰۹ در دانشگاه استنفورد مشغول به تحقیق خواهند شد.گزارشگران، گویندگان، عکاسان خبری و تصویربرداران، تهیه کنندگان، سردبیران و کارتونیست ها می توانند برای دریافت این فرصت مطالعاتی درخواست دهند.این فرصت مطالعاتی شامل یک کمک هزینه شصت هزار دلاری و کمک هزینه منزل، نگهداری فرزندان و بیمه درمانی است.برای اطلاعات بیشتر به این پیوند مراجعه کنید.
ساماندهی آگهیهای مطبوعاتی ازجمله موضوعات مهمی است که در چند سال اخیر و به خصوص در سال جاری مورد توجه بسیاری از مسئولان، مردم و دستاندرکاران این حوزه قرار گرفته است.علیرضا کریمی، مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی با بیان این مطلب گفت: با توجه به اهمیت موضوع و به منظور جلوگیری از مشکلاتی که از طریق این آگهیها و به وسیله برخی افراد سودجو برای مردم و دستگاه انتظامی کشور به وجود میآید، از ابتدای سال جاری مقرر شده با تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان نشریات کثیرالانتشار که به خصوص در بخش آگهیهای نیازمندی دارای بیشترین حجم آگهی هستند، ضوابطی برای پذیرش و انتظار آگهیها تدوین شود تا پس از طرح در مراجع قانونگذار و به تصویب رساندن آن، رسانههای مکتوب اعم از نشریات و آگهی نامهها در پذیرش و انتشار آگهی ملزم به رعایت ضوابطی شوند.
به گزارش خبرگزاری فارس در اولین سمینار «تبلیغات، بازاریابی و روابطعمومی» که از تاریخ 11الی14 آبانماه سالجاری با مشارکت انجمن روابطعمومی ایران و دانشکده صداوسیما برگزار شد، جایزه و لوح روابطعمومی برتر در بخش اطلاعرسانی، پس از بررسی دقیق هیأت داوران، به روابطعمومی شرکت ارتباطات سیار ایران تعلق گرفت. در این سمینار که با سخنرانی اساتید برتر تبلیغات، بازاریابی و روابطعمومی همراه بود، دورههای آموزشی و جلسات پرسشوپاسخ نیز برگزار شد.