به گزارش سرویس نگاهی به وبلاگهای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در وبلاگ "حرفه روابط عمومی" به نشانی http://novin.eprsoft.com آمده است: جامعه اطلاعاتی از سه گروه اطلاعسازها، اطلاعپردازها و اطلاعخواهها تشکیل شده است. همان طور که از اسامی این گروهها بر میآید همه فرآیند و اقدامات این گروهها تولید، گزینش و ارائه و در نهایت دریافت و بهرهگیری اطلاعات است.
ادامه مطلب ...«خبری که مینویسم به راحتی خوانده خواهد شد؟» این سوالی است که باید دغدغه اصلی خبرنگاران در تحریریههای خبر رادیو باشد. نویسنده وبلاگ «ارتباطات دات کام» آورده است: خبرنگاران رادیو برای اطمینان، میتوانند متن خبر را با صدای بلند بخوانند، طوری که گویندگان خبر میخوانند. بی تردید، خبری که به راحتی بیان شود به سهولت نیز درک خواهد شد. خبرنگاران برای راحت خوانده شدن خبرهایشان باید: تا جایی که ممکن است متن را مختصر بنویسند و جزئیات غیر ضرور و جملات معترضه را از آن حذف کنند. با ساده و واضح نویسی به گوینده متن و شنوندگان کمک کنند تا در درک مطلب دچار ابهام و تردید نشوند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ستاد خبری سومین جشنواره سراسری روابط عمومیهای برتر بخش غیردولتی کشور، یونس شکرخواه، از اساتید برجسته علوم ارتباطات، در سخنرانی خود که حول موضوع «روابط عمومی، بازاریابی و تبلیغ» بود، روابط عمومی را یک نوع فعالیت جاری دانست که میخواهد تضمین بدهد کمپانیها، شرکتها، نهادها یک انگاره قوی عمومی دارند.
وی اظهار داشت: همچنین فعالیتهای روابط عمومی به توده مخاطب کمک میکند تا درکی از شرکت و محصولات به دست بیاورند. فعالیتهای روابط عمومی از طریق وسایل ارتباط جمعی نظیر مدیا، رسانه، روزنامه و سایت به مرحله اجرا میرسد.
انجمن بینالمللی روابط عمومی از روابط عمومی شرکت بهینهسازی سوخت به خاطر مشارکت در جشنواره جهانی طلایی روابط عمومی در سال 2008 تقدیر کرد.در نامه آقای رابرت گراپ به روابط عمومی این شرکت از تلاشهای این روابط عمومی در ارتباط موثر با مخاطبان قدردانی شد.