پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

پژوهشکده مجازی روابط عمومی

پیش بسوی فراگیری روابط عمومی...

جلوه بصری روزنامه می‌تواند از خواندنی بودنش حمایت کند

کارگاه صفحه‌آرایی در دومین روز از آغاز پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها برگزار شد.به گزارش ایسنا، مختاریان - کارشناس - در این کارگاه با بیان این که جلوه‌ی بصری و دیدنی روزنامه‌ها خواندنی بودن آن‌ها را حمایت می‌کند درباره‌ی رسانه‌های مکتوب اظهار کرد: رسانه‌های مکتوب اولین رسانه‌ها در تمام جهان هستند که به اعتمادسازی، بسترسازی، برجسته‌سازی، فرهنگ‌سازی و تمدن‌سازی می‌پردازند.

وی افزود: بر همین اساس کسانی که رسانه‌ی مکتوب را اداره می‌کنند در جهت منافع ملی، باورهای مردم، دفاع از حقوق ملی، ایجاد فضای شاداب در جامعه، ایجاد تعامل و کمک به وجه استقلال و همچنین سفیدنمایی در جامعه حرکت کند.

او درباره‌ی صفحه‌آرایی در مطبوعات تصریح کرد:‌ در صفحه‌آرایی قطع بسیار مهم است؛ اگر قطع و گرید را نشناسیم نمی‌توانیم از فضاهای خود به نحو احسن استفاده کنیم.

این استاد صفحه‌آرایی ادامه داد: برای داشتن صفحه‌آرایی مناسب علاوه بر شناخت قطع و گرید باید با سیستم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مورد استفاده در صفحه‌آرایی، شناخت حرف، شناخت تصویر، چینش تصویر و حروف در صفحات آشنا بود.

وی خاطر نشان کرد:‌ در صفحه‌آرایی همچنین یونیفورم (شکلی که روزنامه در چارچوب آن منتشر می‌شود)، رنگ، تصویر لوگو و معرفی مطالب از اهمیت زیادی برخوردار است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد