تجربه نشان داده است که در کشور ما متأسفانه بسیاری از مدیران سازمانها به دلیل پرهیز از پاسخگویی از داشتن روابط عمومیهای قوی طفره رفته و فضا و میدان مناسبی در اختیار روابط عمومیها قرار نمیدهند تا به این وسیله بتوانند با اعمال نظرهای حذفی و غیر تخصصی جریان آزاد اطلاعات را دچار خدشه کنند. در وبلاگ «پنجره» آمده است: همیشه تصور بر این است که اگر مردم کمتر نسبت به مسائل دستگاهمان آگاهی داشته باشند، کمتر در مضان اتهام یا ابهام قرار میگیریم؛ حال آنکه سطح آگاهیهای مردم در عصر دانایی محور و توسعه و گسترش وسایل ارتباط جمعی در دهکده جهانی باعث شده است که مردم با دسترسی به کانالهای مختلف کسب اخبار، از تمام زوایای یک رویداد به اشکال مختلف آگاه شوند.